(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Нєнно, Ірина Михайлівна; Грінченко, Юрій Леонідович; Ненно, Ирина Михайловна; Гринченко, Юрий Леонидович; Nyenno, Iryna M.; Hrinchenko, Yurii L.
У статті розглянуто методичні підходи до створення доданої цінності для споживача послуг авіаційної галузі. Визначено ключові аспекти діяльності аеропорту, а саме аспекти фінансової ефективності
у вигляді досягнення цільових показників рентабельності, аспекти виробничої ефективності у вигляді
показників діяльності в розрахунку на одиницю активів, аспекти ефективного управління витратами
у вигляді забезпечення цільового рівня витрат на одного пасажира та аспекти якості послуг у вигляді
задоволення потреб споживача під час користування послугами аеропорту, в контексті внеску кожного
виду діяльності у створення клієнтської цінності. Окреслено десять ключових змінних, які характеризують ці види діяльності, та обґрунтовано використання бенчмаркінгу як методичної основи дослідження.
Обґрунтовано концепцію створення цінності в умовах інституціонального дизайну регулювання авіаційної галузі. Досліджено найкращі практики структурного об’єднання для створення клієнтської цінності
за виробничим, витратним, фінансовим та сервісним складниками.