Перегляд за Автор "Zhaboriuk, Iryna A."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Theoretical heritage by A. K. Korsakov : linguodidactic Interpretation (on The Material of the System of Past Tenses in English)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Zhaboriuk, Iryna A.; Zhaboriuk, Olena A.; Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Жаборюк, Ирина АнатольевнаThe article is dedicated to the interpretation of the system of the “past” tenses in modern English as it is viewed in the manual by A. K. Korsakov “The Use of Tenses in English”, ( 1978) from the viewpoint of the methods of teaching. It is based on our more than 20 years’ personal classroom experience and presents A.K. Korsakov’s theory of tenses in a concise and comprehensible way without in the least distorting its basic ideas. The necessity of such interpretation is caused, on the one hand, by the great scientific validity of the manual (up to now it hasn’t lost its topicality and remains the best book on tenses ever written) and, on the other, by the fact of purely scientific way of presentation of the material and, probably, its thickness – the features that have hindered and still hinder its being widely applied in practice.Документ Категорія стану. Функціональна модель: посібник з граматики англійської мови(2005) Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Олена Анатоліївна; Zhaboriuk, Iryna A.; Zhaboriuk, Olena A.; Жаборюк, Елена АнатольевнаПосібник «Категорія стану. Функціональна модель» призначений, передусім, для студентів спеціальних вузів, а також усіх тих, хто бажає поглибити свої знання з граматики англійської мови. Цей посібник є результатом наукового дослідження та узагальнення багатолітнього викладацького досвіду його авторів. Наукова та практична вартість посібника забезпечується, поперше, великим за обсягом фактичним матеріалом, на якому базується посібник, — цей матеріал декількаразово перевищує статично необхідний, сягаючи до 15 000 відрізків мовлення, а також комплексом науково-надійних лінгвістичних методів, за допомогою яких проводилось дослідження: методу дистрибуції, моделювання, квантитативного методу, методу трансформаційного аналізу тощо. Особливістю посібника, порівняно з іншими, є відсутність у ньому граматичних вправ. Натомість він композиційно і змістовно відтворює функціональну модель категорії стану сучасної англійської мови, матеріалізовану з відрізків мовлення та наповнену конкретним лексико-граматичним матеріалом. Перевагою запропонованого авторами підходу є те, що він дає змогу «побачити» модель категорії стану у її найбільш об’єктивних виявах і забезпечує практично необмежену можливість для творчої праці з тим фактичним матеріалом, який цю модель наповнює. При такому підході викладач, фактично, сам «будує» вправи, маніпулюючи з фактичним матеріалом у залежності від поставленої мети, типу практичного заняття та рівня підготовки слухачів. Структура посібника відтворює запропоновану структуру функціональної моделі. Перша частина посібника відтворює ядро категорії стану, друга — периферію, третя присвячена граматичним омонімам категорії стану — як активного, так і пасивного. Кожна частина, у свою чергу, поділяється на розділи (sections) ( їх поділ підпорядковано змісту) — та блоки (units). Поділ на останні проводився за синтаксичними моделями. Ядро категорії стану представлено власне ядром (I секція) та випадками з дещо менш яскраво вираженими становими властивостями (II та III секції). Власне ядро відтворено випадками вживання станових структур з практично необмеженим взаємним становим трансформаційним потенціалом: активний стан вільно трансформується в пасивний і, навпаки, 4 пасивний стан — у активний. До випадків з дещо «приглушеними» становими властивостями ми віднесли випадки, які, теоретично хоч і не мають взаємних трансформа-ційних обмежень, проте у практиці вживання (в узусі) все ж тяжіють до однієї зі станових форм: активної чи пасивної (II та III секції відповідно). До периферії стану (Частина II) віднесено випадки вживання активного та пасивного стану, які мають певні трансформаційні обмеження або, залишаючись у сфері категорії стану, не допускають трансформацію у протилежний стан взагалі. Периферія активного стану розглядається у секції I, пасивного — у секції II. Ці секції підрозділяються на блоки у відповідності до чинників, які зменшують чи блокують трансформаційний становий потенціал. У третій частині посібника представлені ті випадки вживання станових форм, які, попри повну зовнішньо-структурну тотожність зі станом, насправді таким не є. Це такі омоніми активного стану, як випадки нетранзитивних смислів т. з. «транзитивних» дієслів, медіо пасив, а також такі омоніми пасивного стану, як іменний складений присудок та перфектна форма. Посібник завершується списком джерел, з яких відбирався практичний матеріал для аналізу, списком теоретичних джерел та додатком. У додатку міститься матеріал, який не входить у лексичне поле перетину станових структур. Це, зокрема, випадки типу The doctor was sent for (модель: S + P (Vp) + prep). Включення цих випадків до посібника вважаємо доцільним не лише з огляду на традицію — без цієї моделі не обходиться жоден збірник вправ зі стану, але й з огляду на специфіку їх станових перетворень, характерну лише для англійської мови. Основній частині посібника, яка являє собою функціональну модель категорії стану у сукупності з граматичними омонімами, передують передмова, вступна частина та перелік рекомендованих завдань. Завдання сформульовано таким чином, що вони або концентруються на матеріалі певного блоку, секції чи частини, або ж пронизують собою певну серію блоків, секцій і, навіть, усі частини посібника. Перший тип завдань умовно названо по-блоковими (по-секційними, ets), другий тип представлений наскрізними завданнями. Такий відбір завдань, з одного боку, дає можливість студентам якнайкраще засвоїти той найхарактерніший лексико-граматичний матеріал, що входить до функціональної моделі стану, з другого — простежити, як саме і завдяки яким чинникам ця модель змінює свої обриси, перетікаючи з ядра до периферії, а то й змінюючи свій статус на протилежний, тобто переходячи у нестанові утворення. Стежачи за 5 становими характеристиками певної лексичної одиниці упродовж усього посібника, починаючи з ядра і закінчуючи випадками, коли вона виступає як граматичний омонім стану (тобто як нестан), можна значно легше осягнути граматичну сутність категорії стану, динаміку її внутрішніх змін і, зрештою, її місце у граматичній системі англійської мови загалом, що, власне, і є основною метою пропонованого нами посібника.Документ Проблема онтогенези крізь призму теорії логіко-граматичної динаміки (домовленнєвий період)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Жаборюк, Ирина Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.; Zhaboriuk, Iryna A.Стаття присвячена розкриттю сутності онтогенези з позицій запропонованої О. А Жаборюк нової синтаксичної теорії— теорії логіко-граматичної динаміки. Спираючись на цю теорію, автори роблять спробу прояснити сутність механізму поетапного засвоєння немовлям первісного мовленнєвого інструментарію, починаючи із перших звуків та завершуючи т.зв. «протословами»