Перегляд за Автор "Dykina, Larysa V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 35
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Архетипи та архетипічні образи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.У літературі прийнято розрізняти архетип і архетипічні образи, мотиви, теми і патерни. Архетип являє собою психосоматичне утворення, що зв'язує інстинкт і образ. К. Юнг не вважав психологію і образність коррелятами або відображенням біологічних потягів; його переконання в тому, що образ пробуджує мета інстинкту, передбачає, що образи відіграють таку ж важливу роль, що і інстинкти. Певною мірою всі образи несуть у собі архетипічне.Документ Вивчення зв’язку між соціометричним статусом особистості та особливостями її емоційної сфери(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Паст, А. В.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Кожна людина, починаючи ще з дитинства, включаючись в різні групи, відчуває значимість для діяльності і спілкування свого психологічного статусу. Статусна позиція особистості в групі, що формується на основі симпатій та антипатій, багато значить для членів малої групи. [1] Статус, отриманий в шкільному колективі, людина може пронести через усе життя. У різних групах один і той же індивід може мати різний статус. Істотні розбіжності у статусі, якого набуває індивід у групах, що різняться за рівнем свого розвитку, змістом діяльності та спілкування, нерідко стають причинами фрустрації, конфлікту та ін.Документ Визначення детермінант почуття сорому(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Никитченко, К. А.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Емоційна сфера особистості – це багатогранне утворення, до якого, крім емоцій, входять багато інших емоційних явищ: емоційний тон, емоційні стани, емоційні властивості особистості, акцентуйована вираженість яких дозволяє говорити про емоційні типи особистості, емоційно стійкі відносини (почуття), і кожне з них має досить виразні диференційовані ознаки.Документ Вплив особистих особливостей на розвиток життєстійкість(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Зав’ялов, М. О.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Дана тема актуальна, тому шо кожна людина має зовнішні та внутрішні особливості. У наш час, особливості допомагають людині тримати свою психологічну та фізичну норму. Вони впливають на всі аспекти життя, кожного дня ми так чи інакше використаємо їх. Особисті особливості формують нас та наше оточення, а також наше подальше життя. Слід пам’ятати що, особисті особливості, це не тільки здібності, темперамент, психологічний характер та малюнок тіла. Це ще мотиви людей, їх стремління до цілі, їх особиста стійкість та ідентичность.Документ Вплив сім'ї на формування характеру дитини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Акімова, О. О.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Актуальність дослідження. Останнім часом все більша увага приділяється дослідженню сім'ї, особливо в контексті сімейних взаємин взагалі і сімейного виховання зокрема. Як відомо, сімейне середовище здійснює величезний вплив на виховання, освіту і становлення будь–якої людини. При цьому, можна стверджувати, що сім'я – це фундамент на якому будуватиметься все подальше життя людини.Документ Вплив темпераменту на поведінку в конфліктних ситуаціях(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Караман, О. А.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Якщо спостерігати за людьми, то можна побачити, що вони відрізняються один від одного своєю поведінкою: по–різному проявляють свої почуття, неоднаково реагують на подразники зовнішнього середовища. Так, одні вирізняються врівноваженістю поведінки, діють обмірковано, не показують зовні своїх почуттів, інші за тих самих обставин нервуються, емоційно збуджуються та вибухають вулканом почуттів з приводу незначних подій. Одні комунікабельні, легко вступають у контакти з людьми, життєрадісні, а інші, навпаки, замкнуті та стримані. І це стосується суто зовнішніх проявів, незалежно від того, наскільки ця людина розумна, працелюбна, смілива, які її прагнення та інтереси.Документ Вплив типу темпераменту на рoзвитoк пам’ятi мoлoдших шкoлярiв(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Кoршунoвич, Ж. С.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Систeмa бeзпeрeрвнoї oсвiти пoчaткoвoї шкoли викoнує вaжливi функцiї, викoнaння яких впливaє нa якiсть oсвiти учнiв у пoдaльшoму життi. Нa рiвeнь нaвчaння учнiв тaкoж впливaє тeмпeрaмeнт i пaм’ять. Прoблeму тeмпeрaмeнту людствo рoзглядaє вжe бaгaтo стoлiть. Тaкий i нтeрeс у людeй викликaлa oчeвиднiсть iснувaння психiчнoї рiзницi мiж людьми – вiдмiннoстeй глибини, iнтeнсивнoстi, стiйкoстi eмoцiй, eмoцiйнoї врaзливoстi, тeмпу, eнeргiйнoстi дiянь тa iншoгo.Документ Вплив тривожності на адаптацію біженців під час війни(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Коновалова, М. Є.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Актуальність дослідження. У сучасному світі, який переживає значні міграційні та конфліктні процеси, проблема адаптації біженців є дуже актуальною та важливою. Особи, що вимушені покинути свої рідні землі через різні військові конфлікти, переслідування та інші небезпечні ситуації, зіштовхуються до численних викликів під час процесу пристосування до нових соціокультурних умов.Документ Дитячі страхи: поняття, методи діагностики та корекції страхів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шаврієва, Т. М.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Актуальність дослідження почуття страху обумовлена його безпосередньою роллю в житті кожної людини оскільки страх є невід’ємною частиною життя людини. Страх супроводжує людину протягом всього її життя, від її народження до самої смерті. Тільки об’єкт страху може змінюватись.Документ Емоційний інтелект творчої особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Салабай, М. В.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Актуальність теми. Емоційний інтелект є дуже важливою складової кожної особистості. Люди з високим рівнем емоційного інтелекту здатні ефективно керувати своїми емоціями, розуміти та сприймати емоції інших людей, відчувати і виражати свої почуття, а також легко адаптуватись та знаходити рішення в складних ситуаціях. Емоційний інтелект є важливим фактором розвитку людини із задатками творчої особистості. Творчість потребує емоційного досвіду, емоційної рівноваги та інтелекту.Документ Есперементальне дослідження інтелекту у період дії військового стану(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Содольська, Г. Р.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Актуальність дослідження. Інтелект є центральною властивістю людини. У сучасному світі інтелект є стратегічно важливим ресурсом. Саме інтелект людей та їх кваліфікації багато в чому визначають розвиток виробництва та науки, місце держави у міжнародному співтоваристві. Багато розвинені і навіть країни, що розвиваються, мають спеціальні програми, спрямовані як на стимуляцію людей з низьким когнітивним рівнем, так і на підтримку найбільш обдарованих представників товариства.Документ История исследования сновидений(2009) Дыкина, Лариса Васильевна; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Психика, сознание, бессознательное, - эти понятия не только продолжают оставаться главенствующими и до сих пор загадочными категориями в научном изучении человеческой личности, но так же областями знаний, интересными любому человеку. Хотя бы раз в жизни каждый из нас задумывался над вопросами «Кто я?», «Откуда берутся сны?», «Почему иногда они бывают пророческими, а иногда кошмарными?». Сновидения в психологии как психический феномен кажутся еще более таинственными свойствами человеческой психики. Это происходит из-за малодоступности и трудности изучения этого явления, исследователи сна подходят к этой теме с различными, порой изначально противоречивыми критериями и установками.Документ Метод комплексної казкотерапії як інструмент розвитку та корекції особистісних особливостей(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Казкотерапія - один із наймолодших напрямків практичної психології. Засновником комплексної казкотерапії є Т. Зінкевич-Євстигнєєва, яка визначає казкотерапію як серію методів передачі знань про духовний шлях душі та соціальну реалізацію людини, а також як виховну систему, що відповідає духовній природі особистості.Документ Особливості розвитку особистості в процесі подолання екзистенціальних криз середини життя(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.В процесі життя будь-яка людина стикається з переживанням кризи. Мінімум це вікові кризи, кризи міжособистісних відносин або сімейні драми. Серед подій, які можуть призвести до кризи, дослідники виділяють такі, як смерть близької людини, важке захворювання, відділення від батьків, родини, друзів, зміна зовнішності, зміна соціальної обстановки, створення сім'ї, різкі зміни соціального статусу і т. д.Документ Порушення настрою в пацієнтів із постковідним синдромом(Гельветика, 2024) Кантарьова, Наталія Василівна; Дикіна, Лариса Василівна; Климець, Г. В.; Kantarova, Nataliia V.; Dykina, Larysa V.; Klymets, G. V.Стаття присвячена вивченню проблеми порушення настрою в пацієнтів із постковідним синдромом. Порушення нервової системи, що розвинулися під час COVID-19, не минають безслідно, можуть тривати невизначено довгий час, що зумовлено структурними змінами головного мозку, які виникають унаслідок вірусу SARS-CoV-2. Постковідний синдром виявляється більш ніж у 30% пацієнтів, які перенесли COVID-19. Серед основних наслідків COVID-19 розглядають проблеми психічного здоров’я. Мета статті – проаналізувати й емпірично дослідити порушення настрою, що асоційовані з постковідним синдромом, на підставі аналізу доступних наукових джерел і власних даних. За даними результатів емпіричного дослідження визначено, що пацієнти з постковідним синдромом мали схильність до депресивних переживань, а також до різних психічних і психологічних порушень як у процесі лікування, так і протягом тривалого часу після гострої фази хвороби. Встановлено, що середній і високий рівні тривоги також більш характерні для жінок. Соціальна активність в осіб із постковідним синдромом збережена. Зворотний кореляційний зв’язок визначається зі ступенем тривожності та рівнем депресії, а прямий – з показником життєвої активності. Наприкінці статті зроблено висновки та надано рекомендації для запобігання появі порушень настрою в цієї категорії пацієнтів.Документ Посттравматичний стресовий розладок: причини, діагностика та лікування(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Коновалова, М. Є.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Російська агресія та напад на Україну призвели до збройного конфлікту з величезною кількістю загиблих, поранених, заручників з–поміж військових, а також населення. Крім того, Україна, як самостійна та суверенна держава страждає від бойових дій вже понад 8 років. Все це зумовлює інтерес дослідників до розглядання травмуючих подій серед населення та військовослужбовців.Документ Проблема психічного здоров’я особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Псиxічне здоpов'я є невід'ємною частиною здоpов'я людини. На даний час пpоблема психічного здоpов’я особистості все частіше стає пpедметом дослідження психологів, соціологів, медичних працівників та інших спеціалістів даного напpямку знань.Документ Проблеми соціально-психологічної адаптації безробітних в ситуації карантину(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Кантарьова, Наталія Василівна; Смокова, Людмила Степанівна; Дикіна, Лариса Василівна; Kantarova, Nataliia V.; Smokova, Liudmyla S.; Dykina, Larysa V.Запровадження режиму самоізоляції та перехід багатьох організацій та установ на дистанційну або дистанційну роботу похитнуло економічну ситуацію у світі, в тому числі в Україні. Перебування в ситуації невизначеності тривалий час стало викликом для багатьох людей, у тому числі для безробітних. Ми знаємо про епідемії та пандемії в історії людства. Однак психологічних досліджень у цій галузі мало. Тому вивчення проблем соціально-психологічної адаптації безробітних до нових умов життя та надання психологічних рекомендацій є особливо актуальним. Метою статті є дослідження деяких соціально-психологічних проблем адаптації безробітних в умовах карантину. Використовувалися такі методики: методика діагностики соціально-психологічної адаптації; тест смисложиттєвих орієнтацій; метод дослідження самоставлення. Результати дослідження свідчать про те, що внаслідок втрати роботи, особистісних особливостей, стресових факторів у безробітних спостерігаються порушення соціально-психологічної адаптації. Вони переживають кризу сенсу життя, причому у чоловіків вона проявляється гостріше. У ситуації безробіття особистість трансформується як суб'єкт як професійної діяльності, так і цілісної життєдіяльності. Виявлено, що втрата роботи сприймається не лише як розрив зв’язків із робочим середовищем, якого потребує професіонал, а й як втрата здатності будувати індивідуальний життєвий шлях. Досліджувана тема є досить новою та мало розробленою та потребує подальшого детального дослідження та вдосконалення методів психологічної корекції особистості безробітного.Документ Психоемоційні стани студентів-біженців(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Тен, Н. Ю.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Ця тема є актуальною на сьогоднішній день, оскільки кількість студентів, які були вимушені покинути територію своєї держави продовжує збільшуватися. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, понад 6 мільйонів українців перебувають за межами своєї держави. Теперішня ситуація з постійними обстрілами, блек-аутами, погіршенням економічного стану держави характеризується високим рівнем кризових ситуацій і емоційними переживаннями, які можуть негативно впливати на психічне здоров'я людини. «Соціальні, економічні та політичні проблеми, такі як пандемія війна, економічна криза, міжнаціональні конфлікти та терористичні загрози можуть призводити до виникнення біженства та міграції» .Документ Психолого-педагогічна допомога дитині в кризовій ситуації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Барда, А. В.; Дикіна, Лариса Василівна; Dykina, Larysa V.Актуальність дослідження. Події крайніх років як ніколи показали, що загроза та зустріч дітей з кризою є вкрай високою у світі, який чи не кожен день стикається з великою кількістю гуманітарних криз, що включають збройні конфлікти, епідемії, екологічні катастрофи, економічні занепади тощо. Воєнні дії в Україні призвели до того, що значна частина населення опинилася у кризовій ситуації, з якої важко самостійно знайти вихід. Діти, як одна із вразливих категорій населення найбільше страждають у таких умовах. У кризових ситуаціях діти часто піддаються ризику насильства, експлуатації, зловживань та негаданого завдання шкоди. Діти, що переживають кризу, часто стикаються з травмами та стресом, які можуть мати довгострокові наслідки для їх психічного здоров'я.