Перегляд за Автор "Dovhopolova, Oksana A."
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cтратегії пам’яті в гуманітарних традиціях: забуття, контрабанда, ілюзії повернення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.Розглянуто проблему специфіки пам’ятання дослідника в наукових традиціях в умовах наявності та зникнення ідеологічного контролю. Запропоновано методологію вивчення долі наукового спадку через поняття забуття, інтелектуальної контрабанди, повернення. Пропонується вивчення складу теоретичних елементів, що пройшли та не пройшли в заборонений простір. Дослідницьку розвідку здійснено на прикладі аналізу наукової спадщини П.М. Біциллі в радянській, пострадянській та болгарській гуманітаристиці.Документ Phenomenon of intellectual contraband: Bakhtin’s case(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Dovhopolova, Oksana A.; Довгополова, Оксана Андреевна; Довгополова, Оксана АндріївнаIn this article I would like to raise an issue so called “intellectual contraband” in a context of M. Bakhtin’s heritage. The intellectual contraband is an essential phenomenon in history of spaces under ideological control. The notion of intellectual contraband is not widely used, so I’ll outline it briefly.Документ Symbolic interpretation of the world in the medieval philosophy on Robert Grosseteste’s works(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Pelin, E.O.; Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.; Філюк, Лілія Миколаївна; Филюк, Лилия Николаевна; Filiuk, Liliia M.The article is devoted to the symbolic reading of the world in medieval philosophy on Robert Grosseteste’s works. In this article the author attempts to consider the option of a symbolic vision of the world that formed in the Middle Ages. The central concept of the work is “dual meaningfulness” represented by S. Neretyna. Dual meaningfulness is the vision of the world of a medieval man, it is a focus of consciousness on the sacred and the profane; it is a special form of medieval symbolism.Документ Аналіз метафоричних схем обжитого простору в методологи історичного пізнання("Юридична література", 2009) Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.; Довгополова, Оксана АндреевнаУ статті запропоновано описання методології дослідження історичних конфігурацій обжитого світу через призму аналізу феноменів, що та чи інша епоха не визнає нормальними. Пропонується створення метафоричної схеми обжитого простору, елементами якої є Інше, Чуже, Відторгнене, Терпиме. Показано евристичний потенціал запропонованого підходуДокумент Гуманитарная наука в России и перелом 1917 г.: экзистенциальное измерение(Одеський нац. ун-т, 2015) Довгополова, Оксана Андреевна; Каменских, Алексей; Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.С 25 по 28 августа в пермском филиале национального исследовательского университета «Высшая школа экономики» состоялся международный научно-образовательный семинар «Гуманитарная наука в России и перелом 1917 г.: экзистенциальное измерение / Humanities in Russia and the Break of 1917: the Existential Dimension». В работе семинара приняли участие двадцать три исследователя проблем антропологии исторического из Болгарии, Германии, Израиля, Италии, России, США, Узбекистана и Украины.Документ Екзістенційний жест історика в світі, що руйнується (міркування про долі П.М. Біциллі та Л.П. Карсавіна)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.Автор припускає, що екзистенційний жест істориків П.М. Біциллі та Л.П. Карсавіна в еміграції можна розглядати в контексті реалізації європейських цінностей в проекті будівництва держави.Документ Методологічний вибір історика та філософсько-історичні установки (теоретичні пошуки П. М. Біциллі та Л. П. Карсавіна)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.Трюїзмом філософсько-історичних досліджень другої половини ХХ ст. (з моменту оформлення нарративістської концепції Гейдена Вайта) стало твердження про те, що будь-яка історична розвідка за змістом є і філософсько-історичною. Конструктивістська природа історичного знання робить неможливим не тільки вимогу писати історію «як воно було», але і будь-яку спробу відмежуватися від серйозного філософського осмислення професійних зусиль історика. Об’єктивність наукового пошуку не суперечить наявності певної філософської установки, що задає спосіб відбору та інтерпретації історичного матеріалу. Після появи праць Артура Данто вже не годиться ставити історику за провину його філосoфсько-історичну позицію як прояв суб’єктивізму. Проте, не будемо переказувати твердження класика аналітичної філософії історії, вони є достатньо відомими.Документ Методологія філософсько-історичного дослідження(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.Запропоновані методичні вказівки являються короткою презентацією змісту навчальної дисципліни «Методологія філософсько-історичного дослідження», яку викладають здобувачам третього освітньо-наукового рівня вищої освіти спеціальності 033 Філософія в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова. Методичні вказівки відповідають навчальній програмі дисципліни «Методологія філософсько-історичного дослідження», яка в свою чергу, складена відповідно до освітньо- наукової програми підготовки Phd (доктор філософії) спеціальності 033 Філософія. Мета навчальної дисципліни «Методологія філософсько-історичного дослідження»: ввести аспірантів в поле сучасних методів філософсько-історичного дослідження та продемонструвати їм можливості тої чи іншої методології. Завдання навчальної дисципліни «Методологія філософсько-історичного дослідження»: ознайомити аспірантів з сучасними методами філософсько-історичного дослідження; навчити користуватися тією чи іншою методологією при дослідженні філософсько-історичних проблем.Документ Одесский миф в «предприятиях памяти»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Довгополова, Оксана Андреевна; Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.Одесский миф как набор представлений, позволяющих «прочитать город», используется на самых разных уровнях восприятия культуры, в частности в тематических ресторанах. В статье сделана попытка «прочитать» одесский миф на материалах так называемых «предприятий памяти», находящихся вне Одессы. Такое исследование помогает описать «бренд» города, что полезно для урбанистических исследований и прогнозов.Документ Особливості викладання філософії та психології. Історико-філологічний факультет(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Довгополова, Оксана Андріївна; Сумарокова, Людмила Миколаївна; Акімова, Лариса Наумівна; Dovhopolova, Oksana A.; Sumarokova, Liudmyla Mykolaivna; Akimova, Larysa N.В контексті викладання філософії в Одесі ІНУ наслідував традицію, що вже склалася в Рішельєвському ліцеї. Завдяки широкій європейській освіченості та просвітницьким інтенціям перших управителів міста ще до створення університету тут існували багаті книжкові колекції філософської спрямованості. Багато книг з філософії, що створили філософське зібрання бібліотеки університету, потрапили туди з приватних бібліотек герцога Рішельє, родини Воронцових та інших приватних колекцій.Документ Особливості розуміння Біблійного закону в англійській тираноборчій думці (за матеріалами «Короткого трактату про політичну владу» Дж. Понета)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.Англо-шотландська тираноборча думка XVI ст., здається, є добре вивченим напрямком європейської політичної традиції. Теоретичний зміст тираноборчих концепцій неодноразово пов’язувався з пафосом пророцтв біблійного толку, здається зрозумілим, що в умовах жіночої католицької тиранії Марії Тюдор протестантському теоретику нема за що хапатися, ніж за біблійні приклади покарання безбожних правителів. Тому зазвичай англо-шотландську тираноборчу думку розглядають як маргінальне відгалуження від якісної в теоретичному сенсі політичної теорії XVI ст.Документ Поняття імперських шарів культурного спадку України(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.Російське вторгнення в Україну в 2014 р. гостро поставило питання про присутність в публічному та культурному просторі слідів радянської держави. Відповіддю держави на стихійний «ленінопад» стала політика декомунізації в Україні, оформлена на законодавчому рівні пакетом законів, прийнятих в 2015 році. Було прийнято чотири закони: «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у ХХ столітті», «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939–1945», «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917–1991 років», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та заборону пропаганди їхньої символіки».Документ Проблема понимания чужого в разработках Б. Вальденфельса(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2009) Довгополова, Оксана Андреевна; Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.Aналізуються особливості розуміння поняття Чужого в теорії Б. Вальденфельса в контексті феноменологічної традиції. Визначено різні сенси поняття Чужого, що присутні в роботах Б. Вальденфельса.Документ Проект мультиидеологического образования: мысли после семинара(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Довгополова, Оксана Андреевна; Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.Проект мультиидеологического образования, представленный доктором Ури Гершовичем, вызвал мой интерес еще в момент знакомства с его кратким описанием. Проведенный в июне 2011 семинар, на котором мы рассматривали текст шекспировского «Венецианского купца» в контексте мультиидеологической техники, подтвердил, что предчувствия не обманывали. Нам был представлен, на мой взгляд, крайне необходимый в ситуации кризиса концепции мультикультурализма проект, направленный не на декларацию абстрактного многообразия мира, а на поиск возможности услышать голос другого, встать на позицию другого. Проект предполагает пропитывание одного и того же текста с позиций иногда враждебных идеологических (в широком смысле этого слова как системы взглядов, ценностей и убеждений определенной социальной группы) установок. Согласившись участвовать в эксперименте, надо осознавать, что комфортной игры не получится, участник неизбежно должен будет заставить себя сойти с привычного маршрута истолкования мира. Никто не гарантирует, что это будет приятно.Документ Смех в жизни Францисканца XIII в. (по материалам хроники Салимбене де Адама)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Довгополова, Оксана Андреевна; Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.Статтю присвячено зверненням до жартів та сміху в Літопису францисканського монаха XIII ст. Салімбене де Адама (Салімбене Пармського). Автор показує, що сміх був дозволений францисканцю як засіб подолання суму. В тексті зроблено наголос на особливостях дозволеності сміху для різних соціальних групДокумент Смішне та страшне (роздуми на полях графічного роману)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.Статтю присвячено дослідженню «некласичних» візуальних методів комеморації трагедії Голокосту – тих, які за своєю жанровою стилістикою не мають бути мовою, якою можна говорити про трагедію, але стають нею. У статті виявлено зв’язок між використанням умовно сміхових засобів та проблемою неможливості репрезентації Голокосту на прикладі коміксу «Маус».Документ Сучасний філософський інструментарій досліджень історичної пам’яті(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.Запропоновані методичні вказівки, фактично, є коротким викладом змісту дисципліни «Сучасний філософський інструментарій досліджень історичної пам’яті», яку викладають здобувачам третього освітньо- наукового рівня вищої освіти спеціальності 033 Філософія в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова. Методичні вказівки відповідають навчальній програмі дисципліни «Сучасний філософський інструментарій досліджень історичної пам’яті», яка, у свою чергу, складена відповідно до освітньо-наукової програми підготовки доктор філософії спеціальності 033 Філософія. Мета навчальної дисципліни «Сучасний філософський інструментарій досліджень історичної пам’яті»: практичне освоєння методик визначення типу історичної свідомості тої чи іншої спільноти; оволодіння основною термінологією з сучасної філософії історії. Завдання навчальної дисципліни «Сучасний філософський інструментарій досліджень історичної пам’яті»: формування компетентностей для практичного застосування методик вивчення історичної свідомості.Документ Територія нашої відповідальності: Бабин яр та сучасна історична пам'ять в Україні(2017) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.В 1941 році почалася трирічна трагедія, що зробила назву нікому не відомого урочища біля Києва символом Голокосту в Україні, а пізніше - символом громадянського протистояння в Радянському Союзі. У вересні 1941 року в Бабиному Яру було знищено за два дні більш ніж тридцяти трьох тисяч київських євреїв, за кілька днів до цього 752 пацієнта психіатричної лікарні ім. Івана Павлова.Документ Трактовка понятий tolerance-indulgence в документах Якова II Стюарта(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008) Довгополова, Оксана Андреевна; Довгополова, Оксана Андріївна; Dovhopolova, Oksana A.Понятие толерантности приобрело в современном сознании абсолютно позитивное содержание, оказавшись синонимом уважения к чужим убеждениям, принятия чужого видения мира. Однозначность (и в значительной мере императивность) подобной трактовки провоцирует в последние годы достаточно неоднозначные реакции (вплоть до полного отторжения) на присутствие принципа терпимости в ценностном каркасе нашего времени. В этом контексте взгляд в сторону исторических вариантов смыслового наполнения названного понятия может оказаться продуктивным в плане теоретической «терапии» весьма полезного практического принципа.Документ Чорнобиль в просторах колективного пам’ятання в Україні: нотатки на Маргінесах сучасних художніх практик(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Довгополова, Оксана Андріївна; Довгополова, Оксана Андреевна; Dovhopolova, Oksana A.В колективному пам’ятанні в Україні місце події Чорнобилю може бути окреслене як «примарне». Пам’ять Чорнобиля дивним чином розосередилась по декількох сенсових просторах (офіційна пам’ять, література свідчень, художня «постчорнобильська» література з бароковою іронією, сталкерські практики, геймерські ритуали, мурали в Зоні тощо), що не перетинаються один з одним. Невизначеність місця Події робить найпліднішим полем її (Події) осмислення художні практики. 2019 рік виявився значним для розуміння феномену Чорнобиля через надзвичайний успіх серіалу НВО «Чорнобиль»: подія була вкинута в колективні практики осмислення минулого. В центрі уваги авторки цього тексту є контекстні поля, що запускаються тригером «Чорнобиль» у українському просторі. Матеріалом для аналізу стала медіа-арт виставка “ARTEFACT: Chernobyl 33”, що була представлена в Києві в жовтні 2019 року.