Перегляд за Автор "Chmyr, Andrii V."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Засоби моделювання історії в романі «Шестиднев, або Корона дому Острозьких» П. Кралюка(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.Сьогодні, коли особливо гостро постає питання невпинної зміни темпу життя, в сучасного читача все менше можливості заглибитись і проаналізувати той клубок віків, який з’єднує його минуле і сучасне. Спроби постмодернізму осягнути сутність цих явищ не завжди зрозумілі пересічному реципієнту, котрий і так перебуває в стані перманентного вакууму. Особливу місію покладено на історичний роман, який є мірилом сьогодення і тих давніх часів, коли людськість тільки проходила всі необхідні етапи формування свого самоусвідомлення. Тож, яким має бути в ідеалі цей літературний жанр, щоб художньо і по-справжньому достовірно була відтворена старовина? Такий твір обов’язково повинен відтворювати історичну правду, яка буде реалізуватися через долі окремих особистостей. Надзвичайно важливу роль покладено на письменників, які пишуть на історичну тематику. Одним із сучасних українських митців слова історико-філософського спрямування є Петро Кралюк – автор понад 150 наукових праць з історії, філософії, релігієзнавства, політології, літературознавства. Доктор філософських наук, заслужений діяч науки і техніки України (2009), професор, проректор із навчально-наукової роботи Національного університету «Острозька академія», член Національної спілки письменників України, член Комітету зі щорічної премії Президента України «Українська книжка року». Письменник кардинально переосмислює важливі віхи історії нашого народу, а також мудрим поглядом філософа тверезо оцінює ті питання, які постали на шляху формування української нації.Документ Паратекстуальні елементи в романі Петра Кралюка «Шестиднев, або Корона дому Острозьких»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.У статті йдеться про такий тип транстекстуальності як паратекстуальність у романі «Шестиднев, або Корона дому Острозьких» сучасного українського письменника історичного спрямування Петра Кралюка. Установлено, що вивченню паратексту приділили увагу як літературознавці, так і лінгвісти. З’ясовано, що паратекстуальні елементи (заголовок, епіграф, підзаголовок, передмова, післямова) стають порогом для читача до основного тексту. Було розглянуто сенс подвійного заголовку в романі (два смислових центри – Шестодневи та корона). Наголошено на тому, яку роль відіграє у творі присвята Ігорю Пасічнику (подяка за ідею написання та роздуми над можливістю осягнення історії). Було приділено увагу кожному розділу роману (всього їх 6),оскільки вони мають назви (певний колір та топос), які розкривають сенс того, що в них відбувається. Простежено ключове значення колористики в художньому світі «Шестиднева» («Барва зелена. Турів», «Барва сивини. Київ», «Барва чорна. Варшава», «Барва жовта. Дермань», «Барва червона. Дубно», «Барва золота. Острог»). Установлено, яку роль відіграє корона у творі, який зв’язок вінця з назвою роману. Головний герой залишає після себе не тільки матеріальну спадщину, але й духовну (книгодрукування та освіта), яка має для його нащадків першочерговий сенс. Паратекстуальний рівень «Шестиднева» пов’язаний із баченням автора своєї концепції історії, яка розкривається завдяки постаті князя Василя-Костянтина Острозького.Документ Прийом сну у романі П. Кралюка «Шестиднев, або Корона Дому Острозького»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.; Мізінкіна, Олена Олексіївна; Mizinkina, Olena O.Предметом аналізу у статті є прийоми та засоби вмонтування сновидінь героїв у художньому світі роману «Шестиднев, або Корона дому Острозького». Розкриваються особливості оніричного простору у творі та визначаються типи оніричних візій. Показується новаторство письменника через використання прийому сну у романі на історичну тематику.Документ Психологізм роману «Шестиднев, або Корона дому Острозького» П. Кралюка(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.Мета роботи полягає у дослідженні специфіки психологізму в історичному романі Петра Кралюка «Шестиднев, або Корона дому Острозького». Поставлена мета передбачала розв'язання таких завдань: – систематизувати та узагальнити концептуальні положення праць вітчизняних і зарубіжних дослідників про художній психологізм; – визначити форми психологізму (прямі та непрямі), що представлені у романі П. Кралюка «Шестиднев, або Корона дому Острозького»; – простежити функції психологізму у творі П. Кралюка; – розкрити специфіку художніх пошуків і здобутків П. Кралюка як психолога.Документ Психологізм роману «Шестиднев, або Корона дому Острозького» П. Кралюка(Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2019) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.Сьогодні, коли особливо гостро постає питання невпинної зміни темпу життя, у сучасного читача все менше можливості заглибитись і проаналізувати той клубок віків, який з’єднує його минуле і сучасне. Спроби постмодернізму осягнути сутність цих явищ, не завжди зрозумілі пересічному реципієнту, котрий і так перебуває у стані перманентного вакууму. Особливу місію покладено на історичний роман, який є мірилом сьогодення і тих давніх часів, коли людськість тільки проходила всі необхідні етапи формування свого самоусвідомлення. Тож яким має бути в ідеалі цей літературний жанр, щоб художньо і по-справжньому достовірно була відтворена старовина? Такий твір обов’язково повинен відтворювати історичну правду, яка буде реалізуватися через долі окремих особистостей.Документ Роль візуальних засобів невербальної комунікації у романі «Шестиднев, або корона дому Острозького» П. Кралюка(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.; Мізінкіна, Олена Олексіївна; Mizinkina, Olena O.У статті розглядаються точки зору як вітчизняних, так і зарубіжних дослідників на складну, маловивчену проблему зображення психологічних станів персонажа. Проаналізовано своєрідність візуальних засобів невербальної комунікації (жести, рухи, міміка) у романі «Шестиднев, або Корона дому Острозького». Розкриваються їх функції як різновидів непрямих форм психологізму. Наголошується на важливості їх художнього вираження для відтворення повноцінного внутрішнього світу героїв.Документ «Шестиднев, або Корона дому Острозьких» Петра Кралюка: своєрідність образу головного героя(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.; Мізінкіна, Олена Олексіївна; Mizinkina, Olena O.Художня творчість Петра Кралюка ще мало відома широкому загалу. Натомість у доробку письменника вже шість творів великої прози – «Фелісія» (2008), «Римейк» (2009), «Реліквія» (2010), «Шестиднев, або Корона дому Острозького» (2010), «Сильні та одинокі» (2011), «Данило Острозький» (2016). Особливу увагу привернув роман «Шестиднев», про який відгукнулися літературознавці (Петро Білоус, Галини Насмінчук, Ірина Приліпко, Роксана Харчук), доктор філософських наук Олександр Саган, письменник Сергій Синюк. У романі «Шестиднев, або Корона дому Острозького» прозаїк пропонує заглибитись у внутрішній світ головного героя, відчути його винятковість, неповторність; цей образ виринає крізь товщу віків і постає надзвичайно реалістично. Сьогодні, серед імен, якими гордиться наша нація є і ім’я Василя-Костянтина Острозького, який безперечно посідає важливе місце в історії України. Мету розвідки вбачаємо у з’ясуванні особливостей художньої інтерпретації постаті українського князя Василя-Костянтина Острозького у романі Петра Кралюка «Шестиднев, або Корона дому Острозького», оскільки образ відомого історичного діяча постає і на сторінках творів Миколи Вінграновського («Северин Наливайко») та Тимура і Олени Литовченків («Шалені шахи»).Документ Інтертекстуальні засоби в романі «Сильні та одинокі» П. Кралюка(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Чмир, Андрій Валерійович; Chmyr, Andrii V.У статті виділено та розглянуто ті засоби міжтекстового відношення (алюзія, ремінісценція, цитата), які наявні в романі «Сильні та одинокі» Петра Кралюка. Було звернуто увагу на інтертекстуальність, яка постає одним з авторських принципів моделювання минулого. Встановлено, що кожний із чотирьох історичних романів письменника («Шестиднев, або Корона дому Острозьких» (2010), «Сильні та одинокі» (2011), «Данило Острозький: образ, гаптований бісером» (2016) і «Справжній Мазепа» (2017)) містить міжтекстові відношення, що вказує на діалогічність П. Кралюка по відношенню до документів та інших літературних творів. Підкреслено, що «Сильні та одинокі» порівняно з іншими романами автора відносно недалекий до сьогодення в часі, що і зумовлює його актуальність. Наголошено, що головним героєм вищеназваного твору письменника постає провідник українського націоналізму Степан Бандера (1909–1959).«Сильні та одинокі» містять алюзії (натяки, відсилання), які було віднесено до різних груп (літературні, біблійні, міфологічні, особові). В цьому творі П. Кралюка виокремлено ремінісценцію (відгомін), яка нагадує читачу роман «Сад Гетсиманський» (1950) Івана Багряного. Останнім інтертекстуальним засобом у «Сильних та одиноких» є цитата, яка наявна вже на паратекстуальному рівні твору (заголовок та епіграф). У відгуку читача на роман П. Кралюка не залишилась поза увагою частотність цитувань. У статті було виділено два великі блоки цитат у «Сильних та одиноких»: літературні твори та історичні документи з пам’ятками.