Перегляд за Автор "Bilova, Marharyta E."
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ АКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ ОСНОВАМ ОРГАНИЗАЦИИ СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ТРЕНИНГА(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Белова, Маргарита Эдуардовна; Білова, Маргарита Едуардівна; Bilova, Marharyta E.У статті представлені результати апробації програми занять, призначеної для навчання студентів відділення психології теоретичним і практичним основам організації та проведення соціально-психологічного тренінгу. Психологічний тренінг, являє собою один з методів інтерактивного навчання, і є сьогодні більш ніж затребуваним у Різних сферах життєдіяльності, тому що допомагає зв'язати теоретичні знання з практикою, сприяє розвитку творчих здібностей особистості, вдосконаленню навичок комунікації та професійної майстерності, відкриває шляхи самоактуалізації особистості. Пропонований навчальний курс сприяє набуттю навичоко смисленого застосування теоретичного і практичного знання, яке накопичується в період навчання майбутніх психологів. Використання активних та інтерактивних форм і методів навчання, забезпечує ефективне засвоєння знань внаслідок включення їх у систему індивідуального досвіду студента.Документ Активные методы обучения основам организации социально-психологического тренинга(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Белова, Маргарита Эдуардовна; Білова, Маргарита Едуардівна; Bilova, Marharyta E.В статье представлены результаты апробации программы занятий, предназначенной для обучения студентов отделения психологии теоретическим и практическим основам организации и проведения социально-психологического тренинга. Психологический тренинг представляет собой один из методов интерактивного обучения, является сегодня более чем востребованным в различных сферах жизнедеятельности, так как помогает связать теоретические знания с практикой, способствует развитию творческих способностей личности, совершенствованию навыков коммуникации и профессионального мастерства, открывает пути самоактуализации личности. Предлагаемый обучающий курс способствует приобретению навыков осмысленного применения теоретического и практического знания, которое накапливается в период обучения будущих психологов. Использование активных и интерактивных форм и методов обучения обеспечивает эффективное усвоение знаний вследствие включения их в систему индивидуального опыта студента.Документ Вплив стереотипізованих статеворольових уявлень на рівень тривожності особистості в умовах трансформації соціальних відносин(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Білова, Маргарита Едуардівна; Белова, Маргарита Эдуардовна; Bilova, Marharyta E.У статті представлені результати дослідження взаємозв’язку гендерних стереотипів і тривожності індивіда. Невідповідність моделей поведінки, рис характеру, особливостей особистості гендерним стереотипам, що спирається на типові для даної культури норми і санкції, може знаходити відображення у підвищенні рівня тривожності особистості. За результатами дослідження показано наявність взаємозв’язку між гендерними уявленнями про себе і тривожністю індивіда.Документ Гендерні особливості переживання почуття провини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Білова, Маргарита Едуардівна; Юрченко, Г. І.; Белова, Маргарита Эдуардовна; Bilova, Marharyta E.Актуальність дослідження полягає в тому, що таке складне і суперечливе емоційне переживання як почуття провини може здійснювати як позитивний, так і негативний вплив на життя і здоров'я людини. Незважаючи на те, що феномен провини зіграв величезну роль у виникненні світових релігій, які вплинули на формування сучасної гуманістичної моралі, він досліджується дуже мало і тільки останнім часом почали з'являтися роботи, в яких феномен провини розглядається в зв'язку з вивченням феноменології переживання (В. Ф. Василюк, К. Муздибаєв, Л. В. Софіна).Документ Дослідження взаємозв’язку стратегій подолання стресу з рівнем стресостійкості працівників недержавних підприємств безпеки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2009) Білова, Маргарита Едуардівна; Белова, Маргарита Эдуардовна; Bilova, Marharyta E.У статті на прикладі працівників недержавних підприємств безпеки розглядується проблема вивчення стратегій подолання стресу в їх взаємозв’язках з рівнем стресостійкості особистості. Проблема психологічної стійкості до стресу є професійно значущою, оскільки від неї залежить ефективність службовій діяльності представників стресогенних професій. Вирішення даної проблеми вимагає проведення комплексних досліджень типів стресоподалання та виявлення особливостей вибору провідних копінг-стратегій в умовах професійної діяльності.Документ Психологічна проникливість як складова професійної компетентності майбутніх психологів(2020) Білова, Маргарита Едуардівна; Коваль, Ганна Шамілівна; Кременчуцька, Маргарита Костянтинiвна; Bilova, Marharyta E.; Koval, Hanna Sh.; Kremenchutska, Margaryta K.У статті розглядається роль і місце психологічної проникливості в структурі професійних компетентностей студентів-психологів. Закцентовано, що сучасна освітня парадигма визначається тим, наскільки у випускника вишу розвинені компетентності, що визначаються стейкхолдерами. Викладаються теоретичні основи дослідження – роботи вчених, які вивчали особливості формування професійної компетентності майбутніх фахів- ців у процесі навчання у ВНЗ, професійні компетентності сформованого фахівця, індивідуально-типологічні й середовищні характеристики в структурі професійної компетентності. Підкреслюється, що поняття психологічної компетентності в її універсальному розумінні та як стрижневого поняття в структурі професійної компетентності студентів-психологів є предметом дискусійного обговорення. Проведене авторами дослідження психологічної проникливості в структурі компе- тентностей студентів-психологів випускних курсів і її взаємозв’язку з особистісними рисами та емпатійними здібностями розширило розуміння психологічного складника професійної компетентності майбутніх психологів. Основна увага приділена психологічній проникливості як професійно важливій властивості особистості, що має складну структуру. Надано фактичні дані щодо самої структури досліджуваного феномена, індивідуальних особливостей психологічної проникливості та її складників показників в окремих людей. Проаналізо- вано, як виявлені взаємозв’язки психологічної проникливості з особистісними якостями особистості впливають на формування професійних компетентностей майбутніх психологів. Підкреслено, що психологічна проникливість взаємопов’язана з емпатійними здібностями особистості, але не є вза- ємозамінною з ними. Рекомендовано проведення професійної діагностики психологічних компетентностей як для професіоналів, котрі працю- ють психологами, так і для молодих фахівців. Наголошено, що своєчасні корекційні та тренінгові заходи здатні запобігти виникненню складнощів в оволодінні професією. Як перспективу подальших дослі- джень зазначено розширення контингенту досліджуваних.Документ Психологічний відбір співробітників недержавних підприємств безпеки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2005) Білова, Маргарита Едуардівна; Белова, Маргарита Эдуардовна; Bilova, Marharyta E.У статті розглядається проблема вивчення індивідуальноособистісних особливостей співробітників недержавних підприємств безпеки, їхня відповідність професійно важливим якостям. Робота в складних умовах вимагає обліку багатьох індивідуальних психологічних особливостей особистості співробітників з погляду їхньої професійної придатності. Ефективність роботи недержавного охоронного підприємства безпосередньо залежить від професійної підготовки, надійності співробітників, якісного відбору та розстановки кадрів.Документ Психологічний феномен професійної деформації особистості: теоретичний аспект(2022) Білова, Маргарита Едуардівна; Коваль, Ганна Шамілівна; Дорошенко, К. Ю.; Bilova, Marharyta E.; Koval, Hanna Sh.Діяльність людини у соціально-економічних та виробничих умовах сучасного суспільства нерозривно пов’язана зі впливом на неї несприятливих екологічних, соціальних, професійних та інших факторів, що супроводжуються виникненням, розвитком негативних емоцій, сильних переживань, а також перенапругою фізичних та психічних функцій. Одним з найбільш характерних психічних станів, що розвивається під впливом екстремальних умов життєдіяльності, є професійна деформація. У статті розглядається термін «професійна деформація» з погляду психологічної науки. Проаналізовано роботи вчених, які досліджували вказаний феномен, причини його виникнення, прояви та наслідки. Акцент зроблено на тому, що вивчення феномена «професійна деформація» суттєво утруднено через невизначеність самого терміну та його функціональних складових. Також, проаналізовано роботи вчених, які розглядали такі феномени, як психічне вигорання, емоційне вигорання, професійне вигорання та стрес. Проведене дослідження теоретичного аспекту професійної деформації особистості дозволяє розглянути перелічені терміни виходячи з їх схожості та відмінності. Отримані в результаті аналізу наукових досліджень дані дозволяють сформулювати наступне визначення терміна «професійна деформація»: «Професійна деформація – це синдром, що розвивається на тлі хронічного стресу і веде до виснаження емоційно-енергійних та особистісних ресурсів людини, що працює». Виникає внаслідок внутрішнього накопичення негативних емоцій без відповідної «розрядки» або «звільнення» від них. До набору симптомів професійного вигорання, належать апатичність до процесу й результатів праці, низькі рівні трудової моралі та внутрішньої культури працівника, часта зміна ним місця роботи, явне зниження виробничої продуктивності, зловживання алкоголем і/або наркотиками, подружні та сімейні конфлікти, цинічне ставлення до навколишніх і суспільного життя в цілому, збільшення вагомості душевних розладів та ін.Документ Теоретичні основи психологічного тренінгу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Білова, Маргарита Едуардівна; Bilova, Marharyta E.Методичні рекомендації містять зміст та основні питання щодо засвоєння дисципліни «Теоретичні основи психологічного тренінгу» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу студентам в організації учбово-дослідницької та практичної професіональної діяльності. Методичні рекомендації призначено для студентів денної та заочної форми навчання факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова і можуть бути використані студентами й викладачами факультету для вдосконалення та поширення професійних компетентностей.Документ Індивідуальні особливості мотивації здорового способу життя(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Білова, Маргарита Едуардівна; Белова, Маргарита Эдуардовна; Bilova, Marharyta E.Сучасна практична психологія впритул наблизилася до розуміння необхідності і готова вирішувати завдання психологічного супроводу людини протягом усього життєвого шляху. Одна з таких першорядних завдань - здоров'я людини. Усвідомлення ролі психологічних факторів у забезпеченні і підтримці здоров'я призвело до появи такої наукової галузі, як психологія здоров'я. Згідно з визначенням В.А. Ананьєва, психологія здоров'я - це наука про психологічні причини здоров'я, про методи і засоби його збереження, зміцнення і розвитку. Він вважає, що головним в психології здоров'я повинно стати вдосконалення особистості, через це - зміцнення здоров'я і підвищення рівня якості життя. В.А. Ананьєв запропонував синонім поняття «психологічне здоров'я» термін «особистісна зрілість» [1]. В.С. Шувалов визначає психологічне здоров'я як стан, який характеризує процес і результат нормального розвитку суб'єктивної реальності в межах індивідуального життя. При цьому норма розуміється як то краще, що можливо в конкретному віці для конкретної людини при відповідних умовах розвитку [2].