Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ГГФ
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ГГФ за Автор "Piatkova, Alla V."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ГІС-технології у географії та природокористуванні(2021) П'яткова, Алла Вікторівна; Пяткова, Алла Викторовна; Piatkova, Alla V.Використання геоінформаційних технологій та систем (ГІС) поточного часу стає кожного дня все більше повсякденною необхідністю та навіть звичкою, ніж вузькоспрямованою навичкою спеціалістів з географії, геології, картографії, землеустрою тощо. Використання додатків, таких як Googlemaps, YandexMaps, GoogleEarth, 2GIS, або JPS-навігаторів, вже стало побутовою необхідністю, яка викликає все менше труднощів у використанні у різних сферах життя різними за підготовкою користувачами. Прокладання маршрутів, пошук місцеположення об’єктів, оцінка відстаней та витраченого часу або пального на поїздку, відстеження посилок, виклик таксі, відстеження місцезнаходження дитини або літньої людини тощо є тривіальними задачами, які виконує будь-який користувач сучасних мобільних додатків. Тим не менше створення точних та наочних електронних карт та/або програмних додатків, які містять ці карти, лишається проблемою вузького спеціаліста, який поєднує знання з географії та інформаційних технологій одночасно. Причому, як показує досвід, знання географічних особливостей території (напрямки за сторонами горизонту, рельєф, рослинний покрив, напрямки течії та інші характеристики) є переважаючими, адже технічне виконання (цифрування або digitizing) у чистому вигляді може призвести до викривленого уявлення про місцевість. Тому підготовка географів із знаннями специфіки цифрового обробітку просторових даних є важливою сьогоденною задачею географічної освіти.Документ Комплексна географічна практика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) П'яткова, Алла Вікторівна; Пяткова, Алла Викторовна; Буяновський, Андрій Олександрович; Біланчин, Ярослав Михайлович; Буяновский, Андрей Александрович; Биланчин, Ярослав Михайлович; Buianovskyi, Andrii O.; Bilanchyn, Yaroslav M.; Piatkova, Alla V.Отже основною метою комплексної географічної практики є поглиблення та закріплення теоретичних знань та навичок студентів з загально професійних предметів та дисциплін предметної підготовки (загальне землезнавство, ґрунтознавство, геологія), а також отримання навичок для подальшого вивчення геоморфології, гідрології, метеорології та біогеографії. Основні задачі практики: - закріплення теоретичних знань, отриманих під час проходження курсів з дисциплін «Загальне землезнавство», «Ґрунтознавство», «Основи загальної та історичної геології»; - формування навичок спостережень географічних явищ та процесів безпосередньо на місцевості; - опанування методики польових досліджень природних систем та окремих компонентів (геологічні відслонення, рельєф, рослинність, гідрологічні об’єкти, ґрунтовий покрив); - розвиток географічного мислення; - надбання навичок камеральної обробки польових матеріалів та їх графічного відображення; - розвиток навичок дослідницької роботи та наукової творчості; - надбання навичок користування найпростішими приладами (компас, рулетка, гірський компас, мірні рейки, ватерпас тощо); метеорологічними приборами (термометр, барометр, анемометр); гідрологічними приборами (поплавки, вертушки); - оволодіння навичками орієнтування на місцевості за допомогою карти, компасу, місцевих ознак; - оволодіння основами техніки різних видів туризму, туристичної топографії, техніки безпеки у польових умовах, організації побуту під час експедицій.Документ Ландшафтознавство: прикладні аспекти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) П'яткова, Алла Вікторівна; Роскос, О. М.; Пяткова, Алла Викторовна; Piatkova, Alla V.Сучасний стан географічної оболонки Землі, як єдиного середовища існування та життєдіяльності людини, створює нові виклики для вирішення задач раціонального природокористування, збереження та відновлення ресурсів, гармонійної взаємодії з довкіллям. Саме тому географ повинен володіти не лише теоретичними знаннями, але і вміннями застосовувати їх на практиці на конкретних прикладах. Прикладні аспекти ландшафтознавства, а саме вміння виділяти ландшафтні одиниці різної ієрархії на картах різного масштабу, обґрунтовувати їх межі, складати повні комплексні ландшафтні описи, а також розробляти рекомендації з раціонального використання території на основі ландшафтного підходу, є однією з важливих компетенцій, які опановують студенти-географи. Ландшафтознавство – галузь фізичної географії, що вивчає наземні (територіальні) і водні (акваторіальні) природні і природно-антропогенні комплекси. Основним об'єктом дослідження ландшафтознавства є ландшафт географічний як провідна ланка природної диференціації географічної оболонки Землі. Ландшафтознавство вивчає походження, структуру, динаміку і поширення географічних ландшафтів на земній кулі, закони їхнього розвитку і перетворення внаслідок діяльності людини. Серед низки наукових завдань ландшафтознавства провідне місце належить вивченню структури ландшафтів, тобто виявленню взаємозв'язків між їхніми окремими компонентами та морфологічними частинами. Практичні завдання ландшафтознавства полягають у створенні ландшафтних карт для потреб меліорації, районного планування, розв'язання аграрно-виробничих і медико-географічних питань, а також розроблення наукових основ оптимізації природних ландшафтів, створення культурних ландшафтів.Ландшафтознавство є розділом фізичної географії, який перетворився на розгалужену систему наукових напрямків, що містить ряд теоретичних та прикладних дисциплін, серед них «Основи ландшафтознавства», «Геохімія ландшафту», «Геофізика ландшафту» тощо. Основні методи та принципи ландшафтознавства висвітлюються та використовуються у межах таких дисциплін, як «Меліоративна географія», «Основи ерозієзнавства», «Використання природних ресурсів і охорона природи», «Математичні методи у фізичній географії» та ін. Об’єктом вивчення ландшафтознавства, як і фізичної географії, є природно-територіальні комплекси (ПТК) різних рангів. Основні задачі ландшафтознавства – виявлення генезису ПТК, їх сучасного стану та тенденцій подальшого розвитку. Метою навчальної дисципліни «Основи ландшафтознавства», яку вивчають студенти спеціальності 106 «Географія» і 014.07 «Середня освіта (Географія)», є: ― розвиток комплексного ландшафтного мислення, спрямованого на вміння оптимально організовувати територію та обґрунтовувати сучасне раціональне природокористування на ландшафтній основі; ― формування у студентів основних знань про компоненти ландшафту та ландшафтну структуру території, морфологічну будову ПТК різних рівнів ландшафтної ієрархії; ― засвоєння методів та прийомів польової ландшафтної зйомки, прийомів і критеріїв ландшафтного картографування на основі топографічних та інших карт території та виділення ПТК різних рівнів.Документ Підготовка та захист курсових робіт студентами спеціальності 106 Географія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Стоян, Олександр Олександрович; Муркалов, Олександр Борисович; П'яткова, Алла Вікторівна; Stoyan, Oleksandr O.; Murkalov, Oleksandr B.; Piatkova, Alla V.Методичні вказівки містять положення щодо регламенту написання, оформлення та захисту курсових робіт. У вказівках наданий опис та характеристика основних структурних компонентів курсових робіт студентів, наведені приклади оформлення таблиць, рисунків, бібліографії тощо. Положення даних вказівок є обов’язковими для студентів спеціальності 106 Географія геолого-географічного факультету Одеського національного університету імені І. І. Мечникова.