Проблеми сучасного літературознавства
Постійне посилання зібрання
Галузь і проблематика: літературознавство; проблеми історії та теорії літератури, поетики, порівняльного літературознавства.
Сайт видання: http://psl.onu.edu.ua
Переглянути
Перегляд Проблеми сучасного літературознавства за Автор "Chykur, Liliia D."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Проблема суті шевченкового романтизму в поемі-містерії “Великий льох”(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Чикур, Лілія Дмитрівна; Чикур, Лилия Дмитриевна; Chykur, Liliia D.Існує думка, що в романтичному пориві до народу народжується українська література. Однак романтизм не був кришталево чистим ні в творчості жодного окремого письменника, ні в час свого розквіту як напряму. Він завжди існував як комплекс ідей філософії, естетики, поетики, котрі не були застиглими. Романтичні ідеї вкладалися в антиномії, і саме в антиномічності полягала суть романтизмуДокумент Семантика символів у поетичній творчості Лесі Українки (на матеріали циклу «Відгуки» зі збірки «Думи і мрії»)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Чикур, Лілія Дмитрівна; Чикур, Лилия Дмитриевна; Chykur, Liliia D.Для Лесі Українки входження у символічну образність було органічним. Характер образотворення зближує Лесю Українку з європейською символиетичною традицією. Символ є відповідником таких якостей, як і, не будучи ясно викристалізовуваними, не мають адекватних окреслень у мовній системі. Саме мову символів вживає поетеса для втілення загальних філософських «вічних» ідей, тому у макрообразах авторки можна зчитувати смисл на паралельних рівнях. Так, символіка образів та понять Лесі Українки, на думку А. Стебельської, має дещо інше звучання, ніж у більшості великих авторів її часу.Документ Трансформація фольклорних жанрів в українській малій прозі початку ХІХ століття(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Чикур, Лілія Дмитрівна; Чикур, Лилия Дмитриевна; Chykur, Liliia D.Джерелом перших українських прозових творів ставали жанри анекдота, прислів я, фольклорної новели, казки. Як результат літературного опрацювання фольклорні жанри трансформувалися (еволюціонували) і з'явилися нові жанри: оповідання-прислів я, оповідання-анекдот, оповідання-казка, оповідання-ідилія.Документ Історіософські мотиви лірики М. Костомарова, П. Куліша та Т. Шевченка(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Чикур, Лілія Дмитрівна; Чикур, Лилия Дмитриевна; Chykur, Liliia D.У статті висвітлюється історіософська ідея Київських поетів-романтиків. Йдеться про те, що саме в рамках українського романтизму вперше визріли і сформувалися ідеї національного державотворення, ідея народності, а також чимало інших важливих історіософських проблем. Тільки з першої половини ХІХ століття історіософія оформлюється як самостійний напрям. Історіософія — світогляд, який розглядає історію не в хронологічній послідовності опису подій, а бачить за ними значно ширші наслідки. Саме таке розуміння історіософії спостерігаємо у творчості Київських поетів-романтиків М. Костомарова, П. Куліша та Т. Шевченка. Їхнє знайомство відбулось у 1843 році, а наприкінці 1845 року складаються перші начерки організації таємного товариства, названого Кирило-Мефодіївським братством. Програмні матеріали підготував М. Костомаров: «Книга буття українського народу», «Статут Слов’янського товариства святого Кирила і Мефодія».