Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці БФ
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці БФ за Автор "Bondarenko, Olena Yu."
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ботаніка. Змістовий модуль 1. Анатомія рослин(Назарчук С. Л., 2023) Бондаренко, Олена Юріївна; Назарчук, Юлія Сергіївна; Якуба, Ірина Петрівна; Bondarenko, Olena Yu.; Nazarchuk, Yuliia S.; Yakuba, Iryna P.Збірник тестових питань призначений для здобувачів закладів вищої освіти при вивченні дисципліни «Ботаніка». Збірник тестових завдань містить питання за темами «Рослинна клітина», «Рослинні тканини», «Анатомія вегетативних органів» та розрахований на поглиблення знань при вивченні дисципліни, а також буде корисним при самостійному оволодінні студентами матеріалом.Документ Ботаніка. Змістовий модуль 1. Анатомія рослин(Назарчук С. Л., 2024) Бондаренко, Олена Юріївна; Назарчук, Юлія Сергіївна; Якуба, Ірина Петрівна; Bondarenko, Olena Yu.; Nazarchuk, Yuliia S.; Yakuba, Iryna P.Методичні рекомендації розроблені для допомоги здобувачам в узагальненні, систематизації, закріпленні теоретичних знань при вивченні дисципліни «Ботаніка» (розділ «Анатомія рослин»). Вони містять загальні правила проведення анатомічних досліджень, методику проведення лабораторних занять, перелік контрольних запитань до кожної з тем та перелік допоміжної літератури.Документ Ботаніка. Морфологія рослин(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Коваленко, Світлана Георгіївна; Немерцалов, Володимир Володимирович; Nemertsalov, Volodymyr V.; Немерцалов, Владимир Владимирович; Васильєва, Тетяна Володимирівна; Васильева, Татьяна Владимировна; Vasylieva, Tetiana V.; Бондаренко, Олена Юріївна; Бондаренко, Елена Юрьевна; Bondarenko, Olena Yu.Методичні вказівки включають лабораторні роботи з розділів «Вегетативні органи рослин» та «Генеративні органи рослин» і складаються з окремих тем, які відповідають програмі навчального курсу «Ботаніка. Морфологія рослин». Кожна тема містить завдання, що студенти мають виконати у ході лабораторної роботи, а також короткий нарис, який включає перелік та пояснення основних термінів, необхідних при підготовці до лабораторної роботи. У кінці наведено короткий словник термінів англійською та українською мовами. Кожна робота проілюстрована рисунками з відкритого доступу та книги «Plant Systematics: A Phylogenetic Approach». Після кожного терміну у дужках латиною наведено приклад рослини, яка має цю ознаку. Протоколи лабораторних робіт мають бути оформлені в альбомі для лабораторних робіт та підписані викладачем, який проводить заняття. Methodical directions include laboratory works from “Vegetative organs of plants” and “Generative organs of plants” and consists of topics, which are conformed to the program of normative course “Botany. Morphology of plants”.Документ Геоботаніка : методичні рекомендації для практичних робіт до курсу(2021) Бондаренко, Олена Юріївна; Бондаренко, Елена Юрьевна; Bondarenko, Olena Yu.Геоботаніка – наука про рослинний покрив, його формування, структуру, зміни, класифікацію, районування, просторове розміщення і поєднання фітоценозів, зв’язок із навколишнім середовищем [Якубенко та ін., 2011]. При вивчені курсу «Геоботаніка» важливе розуміння розгорнутих зв’язків навколишнього середовища і фітоценозів, необхідне глибоке усвідомлення динамічних процесів, які наявні у сучасному рослинному покриві під впливом антропогенного фактору. Розуміння структури і наслідків таких процесів – основа для прогнозування перетворень у складі типових фітоценозів природних зон України. В методичних вказівках представлені роботи із вивчення структури та особливостей фітоценозів природного та антропогенного походження. При виконанні практичних робіт курсу «Геоботаніка» треба розуміти, що всі складові фітоценозу – взаємопов’язані, а між рослинними угрупованнями та навколишнім середовищем наявний взаємовплив. Основна задача науковця садово-паркового господарства – розуміти такі процеси, прогнозувати зміни, та вміти згладжувати вплив наявних негативних факторів у створюваних штучних фітоценозах, адаптуючи отримані знання до потреб запланованих ландшафтних перетворень. Більшість робіт, за своєю методикою, є об’ємними, тому виконуються протягом декількох годин. При підготовці, варто уважно прочитати пропоновану роботу, скласти попередній план та дотримуватися порядку виконання роботи. Передбачається поетапне виконання робіт: перший етап – «польовий», коли обирають ділянки для дослідження, проводять підрахунки, проводять забір матеріалів. Другим етапом є обробка польових досліджень у камеральних умовах та формулювання висновків. В методичних вказівках на початку роботи додатково вводиться поняття про той чи інший напрямок дослідження. Наявні таблиці і рисунки (в основній частині та Додатках) допоможуть розібратися в об’ємному матеріалі і зробити висновки.Документ Геоботаніка : методичні рекомендації для самостійної роботи до курсу(2021) Бондаренко, Олена Юріївна; Бондаренко, Елена Юрьевна; Bondarenko, Olena Yu.У сучасному науковому процесі вагомий об’єм фактичного матеріалу виноситься на самостійну підготовку, збільшується кількість годин на таку роботу для студентів всіх форм навчання. При вивчені курсу «Геоботаніка» важливе розуміння розгорнутих зв’язків навколишнього середовища і фітоценозів, необхідне глибоке усвідомлення динамічних процесів, які наявні у сучасному рослинному покриві внаслідок впливу антропогенного фактору. Тому, при вивченні даного курсу, слід коротко згадати основні поняття із суміжних дисциплін: географії, ґрунтознавства, гідрології, урбоекології та підрозділів ботаніки: анатомії, морфології, систематики рослин. Варто присвятити увагу історії формування, особливостям процесів, як внутрішніх, так і зовнішніх, природних та антропогенних, які безпосередньо або опосередковано впливають на ознаки фітоценозів, сформованих в результаті дії комплексу ґрунтово-кліматичних факторів. Активне втручання людини у процеси на більшості рівнів організації живого, а також глобальні зміни кліматичного фактору, лише сприятимуть перетворенням корінної флори і рослинності регіонів, зміщенню природних зон не лише на теренах України, але й у масштабах Земної кулі.Документ Екологія рослин(Назарчук С. Л., 2024) Бондаренко, Олена Юріївна; Bondarenko, Olena Yu.Методичні вказівки розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 091 Біологія, які вивчають екологічні особливості флори, способи уникнення конкурентних взаємовідношень між рослинами у ценозі, можливість орієнтуватися у напрямках трансформації флори за кількісними і якісними характеристиками синантропних, а також інтродукованих видів рослин. Метою методичних вказівок є допомога здобувачам в узагальненні, систематизації, закріпленні теоретичних знань при вивченні ВК 1.3. «Екологія рослин» з блоку дисциплін за спеціалізацією «Біорізноманіття та охорона навколишнього середовища». Методичні вказівки містять теоретичний опис до практичних занять, методику їх проведення, перелік запитань для підготовки і обговорення на занятті, перелік допоміжної літератури.Документ Квітникарство та газони(2021) Бондаренко, Олена Юріївна; Назарчук, Юлія Сергіївна; Bondarenko, Olena Yu.; Nazarchuk, Yuliia S.; Бондаренко, Елена Юрьевна; Назарчук, Юлия СергеевнаУ методичних рекомендаціях подано вказівки щодо практичних робіт для опанування програми курсу. Методичні вказівки розроблені для студентів біологічного факультету, які ознайомлюються із історичним розвитком знань та сучасними тенденціями технологій вирощування квіткових декоративних та газонних рослин, вивчають фактори зовнішнього впливу на квітково- та листяно- декоративні рослини та газонні трави, а також знайомляться із перспективами нівелювання цих факторів або оптимізації в умовах відкритого та закритого ґрунту; а також – аспекти добору квітково-декоративних рослин, відповідно до потреб озеленення. Розраховано на студентів другого курсу бакалаврату спеціальності 206 «Садово-паркове господарство» денної та заочної форми навчання, біологічного факультету ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Лікарські рослини(Назарчук С. Л., 2023) Бондаренко, Олена Юріївна; Bondarenko, Olena Yu.У методичних рекомендаціях подано вказівки щодо виконання практичних робіт до вибіркового курсу «Лікарські рослини». Методичні вказівки розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти біологічного факультету, які вивчають лікарські рослини, особливості їх опису в рослинних угрупованнях, методи оцінки запасів лікарської рослинної сировини, а також типи аналізів для визначення якості лікарської сировини. Розраховано на здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти біологічного факультету усіх форм навчання.Документ Методичні вказівки до навчальної практики з квітникарства та декоративної дендрології для студентів спеціальності 206 «Садово-паркове господарство»(Назарчук С. Л., 2021) Назарчук, Юлія Сергіївна; Бондаренко, Олена Юріївна; Nazarchuk, Yuliia S.; Bondarenko, Olena Yu.Методичні вказівки містять основні положення щодо змісту, організації та порядку проходження практики з квітникарства та декоративної дендрології. Надано рекомендації щодо оформлення гербарію, звітної документації та ін. Призначено для студентів спеціальності 206 «Садово-паркове господарство» всіх форм навчання.Документ Навчальна практика з ботаніки(Назарчук С. Д., 2024) Ткаченко, Федір Петрович; Бондаренко, Олена Юріївна; Назарчук, Юлія Сергіївна; Tkachenko, Fedir P.; Bondarenko, Olena Yu.; Nazarchuk, Yuliia S.Методичні рекомендації розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями 091 Біологія та біохімія, 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) та 206 Садово-паркове господарство. Вони містять правила з техніки безпеки при проходженні літньої навчальної практики з ботаніки, поради до гербаризації, етикетування та зберігання рослин різних систематичних груп, настанови з їх визначення, короткий словник ботанічних термінів, схему біоморфологічного опису рослин та рекомендації щодо заключного оформлення звіту і щоденника практики. Метою методичних вказівок є допомога здобувачам в реалізації на практиці теоретичних знань, отриманих на лекційних заняттях з дисципліни «Ботаніка».Документ Тестові питання для контролю знань та самостійної роботи з модуля «Анатомія рослин» нормативного курсу «Ботаніка»(2021) Паузер, Олена Борисівна; Бондаренко, Олена Юріївна; Назарчук, Юлія Сергіївна; Якуба, Ірина Петрівна; Паузер, Елена Борисовна; Бондаренко, Елена Юрьевна; Назарчук, Юлия Сергеевна; Якуба, Ирина Петровна; Pauzer, Olena B.; Bondarenko, Olena Yu.; Nazarchuk, Yuliia S.; Yakuba, Iryna P.Анатомія рослин належить до основних напрямків сучасної біології. Без знань про виникнення та ускладнення внутрішньої структури рослин в онто- і філогенезі неможливе подальше вивчення механізмів функціонування рослинного організму, пізнання основ систематики рослинного світу тощо. Тому успішне засвоєння студентами цієї дисципліни є основою для вивчення наступних ботанічних дисциплін: морфології, систематики та фізіології рослин. Згідно кредитно-модульної системи навчання і відповідно до учбової програми студенти повинні засвоїти великий обсяг як теоретичного, так і практичного матеріалу, виконати ряд лабораторних робіт за основними розділами курсу. Тестові питання, насамперед, розраховані на поглиблення вивчення лекційного курсу, а також подолання труднощів, що виникають при самостійному оволодінні студентами необхідного матеріалу. Короткі тестові питання допоможуть студентам ефективно працювати на сучасному інформаційному рівні й при застосуванні комп’ютерних програм. Завдання підібрано таким чином, що після запитань, які мають форму незакінчених тверджень, з наведених нижче п’яти відповідей необхідно обрати лише одну правильну.Документ Урбоекологія(2021) Бондаренко, Олена Юріївна; Bondarenko, Olena Yu.; Бондаренко, Елена ЮрьевнаУ методичних рекомендаціях подано вказівки до виконання практичних робіт. Методичні вказівки розроблені для студентів біологічного факультету, які вивчають особливості континуальності елементів середовища за активного втручання людини в умовах урболандшафту, що суттєво відрізняється від природних ландшафтів. Розраховано на студентів другого курсу бакалаврату спеціальності 206 «Садово-паркове господарство» денної та заочної форми навчання, біологічного факультету ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Урбоекологія(2021) Бондаренко, Олена Юріївна; Bondarenko, Olena Yu.; Бондаренко, Елена ЮрьевнаУ методичних рекомендаціях подано вказівки щодо самостійної роботи для опанування програми курсу. Методичні вказівки розроблені для студентів біологічного факультету, які вивчають особливості континуальності елементів середовища за умов активного втручання людини в умовах урболандшафту, що суттєво відрізняється від природних ландшафтів. Розраховано на студентів другого курсу бакалаврату спеціальності 206 «Садово-паркове господарство» денної та заочної форми навчання, біологічного факультету ОНУ імені І. І. Мечникова.