Інформаційна технологія підвищення живучості ройової системи

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова
Анотація
У дипломній роботі розроблено інформаційну технологію підвищення живучості ройової системи. Завдяки розвитку комунікаційних, обчислювальних і сенсорних технологій за останні два десятиріччя навігація і координація роїв безпілотних літальних апаратів привертає дедалі більшу увагу як з боку науковців, так і з боку промисловості. Використовуючи стратегії спільного управління, велика кількість БПЛА, з'єднаних через мережу зв'язку, може бути спрямована на досягнення спільної мети. Метою роботи є підвищення живучості ройової системи шляхом розробки технології її реструктуризації на підставі визначення цільових функцій максимізації ширини та якості сканування території. Об'єкт дослідження: процес сканування місцевості ройовою системою. Предметом дослідження є методи та технології підвищення живучості ройової системи. В рамках цієї роботи розроблено безпілотний авіаційний комплекс, до складу якого входять головний та територіальний центри керування польотом (до складу входять: станція зв’язку, менеджер датчиків, метеорологічна станція, менеджер інструкцій, логістична система, база даних результатів сканування, база даних станів БПЛА), система керування злітом та посадкою, інтерфейс оператора та власне ройова система – група БПЛА. Було досліджено основні етапи дослідження місцевості спроектованим комплексом: підготовка до зліту, зліт, політ, повернення на базу та посадка, післяпольотні заходи. Для підвищення живучості ройової системи сформульовано цільові функції системи та розроблено технологію максимізації ширини та якості сканування території, що досліджується роєм. Застосування запропонованої технології промодельвано з урахуванням можливої втрати компонентів рою.
In this thesis is developed an information technology to increase the survivability of the swarm system. Due to the development of communication, computing and sensor technologies over the past two decades, the navigation and coordination of swarms of unmanned aerial vehicles has attracted increasing attention from both academia and industry. Using collaborative management strategies, a large number of UAVs connected through a communication network can be directed towards a common goal. The purpose of the work is to increase the survivability of the swarm system by developing a technology for its restructuring based on the definition of objective functions for maximizing the width and quality of scanning the territory. Object of study: the process of scanning the area by swarm system. The subject of research is methods and technologies to increase the survivability of the swarm system. Within the framework of this work, an unmanned aerial vehicle complex is developed, which includes the main and territorial flight control centers (including: communication station, sensor manager, meteorological station, instruction manager, logistics system, scanning results database, UAV status database), takeoff and landing control system, operator interface and the swarm system itself - a group of UAVs. The main stages of terrain exploration by the designed complex are investigated: preparation for takeoff, takeoff, flight, return to base and landing, post-flight activities. To increase the survivability of the swarm system, the target functions of the system are formulated and the technology for maximizing the width and quality of scanning of the territory explored by the swarm are developed. The application of the proposed technology is modeled taking into account the possible loss of swarm components.
Опис
Ключові слова
126 інформаційні системи та технології, освітня програма інформаційні системи та технології, ройова система, живучість, ройовий інтелект, безпілотні авіаційні системи
Бібліографічний опис
Самбурський, В. О. Інформаційна технологія підвищення живучості ройової системи : дипломна робота магістра / В. О. Самбурський. – Одеса, 2022. – 52 с.
DOI
ORCID:
УДК