Факультет історії та філософії
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультет історії та філософії за Ключові слова "034 Культурологія"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Архаїчність «уроборосу» як символічне осмислення культурно-історичного розвитку(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Мудра, Анна БорисівнаМета дослідження– полягає в тому, щоб встановити зв'язок між універсальними змістами поняття «уробороса» і філософсько-культурологічними уявленнями про циклічність культурно історичного процесу. Відповідно до поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: - розглянути поняття «уроборос» і розкрити його символічні змісти; - ознайомитись з уявленнями про циклічність світу в культурах давнини; - розглянути уявлення про уробороса в культурах Америки і Африки; - ознайомитися з особливістю уявлень про уробороса в Східних культурах; - ознайомитися з символічними змістами уявлень про уробороса в культурі Античності і країн Стародавньої Європи; - окреслити проблеми циклічності культурно-історичного процесу в філософсько-культурологічних дослідженнях; - виділити відмінні риси ідеї суспільного прогресу в західноєвропейській філософії і культурі; - розглянути ідеї циклічного розвитку та повторюваної історії цивілізацій в філософсько-культурологічному знанні.Документ Бренд як феномен сучасної культури(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Петров, Євгеній ІгоровичМета дослідження: розглянути бренд як прояв сучасної культури. Для досягнення даної мети необхідно виконати наступні задачі: - дати визначення бренду; - проаналізувати міфосимволічну природу бренду; - розглянути структуру і функції бренду як соціокультурного явища; - вивчити еволюцію маркетингу і динаміку брендингу; - дослідити брендинг як систему соціально-культурних практик.Документ Динаміка образу Одеси: культурологічний аспект(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Мунтян, Олег ОлеговичМета - розглянути образ Одеси і окреслити основні причини та фактори, які впливають на формування образу міста. Відповідно поставленої мети, ставляться такі завдання: 1.Проаналізувати основні поняття "місто", "образ" і "образ міста". 2.Дослідити динамічну складову образу Одеси та основні етапи його становлення. 3.Виділити основні елементи образу Одеси. 4.Дослідити та виділити основні параметри для розуміння образу Одеси для актуальної сучасності.Документ Образи фольклору в українській народній іконі як прояв традиціоналізму(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Годованич, Христина АндрієвнаАктуальність теми дослідження. У сучасному зверхньому ставленні до сакрального, у домінуванні техносферних ідей необхідно глибоко замислитися над втратою національних цінностей. Адже сакральне, що передається за допомогою священного слова і священних образів, було виміром існування стародавньої людини, лежало в основі всієї традиційної культури. Процес десакралізації, мислення матеріальними категоріями нівелює стремління до духовності. Як слушно зауважував ще на початку 1990-х років протоієрей І. Галич, «якщо раніше зі смертю людини помирав цілий світ, то нині людина – це гвинтик і коліщатко у сучасній інформаційній глобалізації»Документ Особливості «корейської хвилі» як сучасного медіафеномена(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Косогор, Татьяна ВасилівнаМета роботи полягає у розкритті поняття «корейська хвиля», а також в аналізі механізмів формування культурних продуктів, що успішно і активно завойовують світову популярність та виявленні причин росту феномена. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити ряд дослідницьких завдань, а саме: - виділити етапи розвитку феномена; - вивчити історичні передумови взаємовідносин сходу та заходу; - виявити специфіку роботи індустрії; - проаналізувати і виділити основні відмінні риси та причини росту популярності досліджуваного явища.Документ Особливості культурної апропріації у далекосхідному медійному просторі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Косогор, Тетяна ВасилівнаПроблема взаємодії, взаємопроникнення та встановлення рівноправного діалогу між культурами знаходиться в центрі сучасного культурологічного знання. Епоха глобалізації, масовості культурних явищ та соціальної мобільності тісно переплетені із питаннями культурної ідентифікації, автентичності та соціальної надчутливості. В свою чергу, цей синтез провокує збільшення уваги щодо вивчення національних та етнічних аспектів розвитку культурних одиниць. Як результат, в процесі дослідження історичних особливостей розвитку культури постає проблема культурного привласнення і доцільність її обґрунтування. Основною ідеєю концепції культурної апропріації є твердження, що під час міжкультурного діалогу одна із сторін обов’язково зазнає пригнічення та піддається експлуатації [108, c. 11]. Таким чином, під час встановлення сучасних взаємовідносин між представниками різних культурних угрупувань на перше місце виходять питання поваги, обережного застосування під час запозичення та уважного вивчення всіх можливих аспектів привласнення.Документ Проблеми українського кінематографу: виклики глобального кіноринку(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Голенковська, Ксенія ВадимівнаМета роботи висвітлення проблем українського кінематографу на тлі процесів, які відбуваються на глобальному кіноринку. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити ряд дослідницьких завдань, а саме: ‒ проаналізувати значення термінів, які використовуються у сучасних дослідженнях кіно (кінематограф, кіноіндустрія, кіномистецтво, кінознавство); ‒ зафіксувати основні етапи формування глобального кіноринку; ‒ експлікувати особливості сучасного глобального кіноринку; ‒ виявити проблеми, які існують на глобальному ринку кіно; ‒ охарактеризувати сучасний український кінофестивальний рух як стимул розвитку кінематографа; ‒ виокремити традиційні і нові проблеми розвитку українського кінематографу.Документ «Ретроманія» як тенденція сучасної вестиментарної культури(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Єргієва, Анна КирилівнаМета дослідження - виявити особливості сучасної вестиментарної моди і її циклічних тенденцій, які призводять до виникнення феномена костюмної «ретроманії» в культурі. Виходячи з мети дипломного дослідження, автор ставить перед собою ряд наступних завдань: • Проаналізувати основні культурологічні підходи до вивчення моди; • Розглянути специфіку постмодерністських концепцій моди як най-більш наближених до сучасних реалій культури; • Виявити особливості вестиментарної моди як соціокультурного яви-ща в контексті сучасної «культури споживання»; • Розглянути вестиментарний код як семіотичний вимір моди; • Проаналізувати особливості сучасного костюма, як результату кон-цептуалізму в моді; • Проаналізувати і дати оцінку «ретроманії» як основній тенденції су-часної моди.Документ Український драматичний театр: сучасний медіадискурс(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Орещенко, Лілія МиколаївнаМетою дипломної роботи є всебічний комплексний аналіз історичних аспектів становлення та сучасного медіадискурсу драматичного театру в Україні. Для реалізації поставленої мети потрібно вирішити такі завдання: • охарактеризувати історичні аспекти становлення драматичного театру в Україні; • показати сучасний розвиток кращих драматичних труп в Україні; • розглянути театрознавчий медіадискурс України: різноманітність або різноголосся; • дослідити медіааналітику про сучасне українське в драматичному театрі; • здійснити дослідження театрального порталу.Документ Ідея смерті та безсмертя в давньогрецькій міфології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Іващенко, Микола ОлександровичМета даного дипломного дослідження – виявити специфіку уявлень про смерть і безсмертя в давньогрецькій міфології і показати вплив давньогрецької міфології на європейську культуру. Поставлена мета роботи необхідно вирішити наступні завдання: – розглянути ідею смерті і безсмертя саме як об'єкт дослідження культурології; – простежити еволюцію уявлень про смерть і безсмертя в давньогрецькій міфології; – описати міфічних персонажів та підземний світ в цілому; – проаналізувати відповідні діалоги Платона і його уявлення про безсмертя душі; – розглянути смерть і безсмертя як універсальні характеристики культури; – встановити вплив давньогрецьких уявлень про смерть і безсмертя на європейську культуру.