Факультет психології та соціальної роботи
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультет психології та соціальної роботи за Ключові слова "231 соціальна робота"
Зараз показуємо 1 - 20 з 85
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аспекти виникнення емоційного вигорання у працівників соціальної сфери під час війни в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шаповал, Андрій ОлександровичВійна в Україні, що розпочалася 24 лютого 2022 року, спричинила невимовні страждання та руйнування. Мільйони людей змушені були покинути свої домівки, рятуючись від бойових дій. Багато з них стали жертвами насильства та втратили близьких. У цих складних умовах на працівників соціальної сфери лягло величезне навантаження. Вони надають першу допомогу постраждалим, допомагають їм знайти житло, їжу та медичну допомогу, а також психологічну підтримку.Документ Вебкамінг,як соціальне явище: сутність, тенденції та наслідки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Сокульська, Крістіна ВолодимирівнаВебкам бізнес з’явився в кінці дев’яностих, разом з поширенням інтернету. Однак за 20 років цей напрям інтернет розваг сильно еволюціонував. Вебкам індустрія активно розвивається, і сьогодні по всьому світу вже працюють тисячі студій. Дана індустрія добре розвинена в Японії, Південній Кореї, Росії, Америці і в країнах Латинської Америки. Найбільшого поширення в Україні даний вид бізнесу зазнав останні декілька років – на це вплинули поширення інтернету та соціально-економічні проблеми.Документ Вивчення особливостей комунікативної компетенції соціального працівника і її формування у студентів - майбутніх фахівцій із соціальної роботи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Сінігур, Кристина ВіталіївнаКомунікативна компетентність - одна з базових характеристик професійної компетентності і професійної підготовки фахівців в типі професій «людина - людина». Завдання її формування є однією з центральних в процесі підготовки майбутнього фахівця з соціальної роботи, в його особистісному та професійному розвитку. Становлення і організація соціальних служб і нових допоміжних структур в нашому суспільстві викликає гостру потребу в професійних кваліфікованих кадрах. В даний час в соціальних службах працюють представники різних професій, які не мають спеціальної професійної освіти. Тому перед сучасною вищою школою стоїть складне завдання - сформувати особистість, готову психологічно, морально і практично активно включитися в різноманітні форми здійснення соціальної підтримки.Документ Використання геймифікації у професійній діяльності фахівців соціальної сфери(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Різа, Діана ХанівнаАктуальність дослідження застосування гейміфікації в професійній діяльності соціальних фахівців зумовлена кількома сучасними тенденціями та викликами. По-перше, соціальна сфера є однією з найдинамічніших і найскладніших галузей, де фахівці постійно потребують нових підходів для мотивації та залучення різних груп населення до участі в програмах і проектах. Використання геймифікаційних елементів може значно підвищити рівень мотивації та залученості, роблячи процес взаємодії більш цікавим і привабливим для учасників. По-друге, в сучасному світі відбувається швидка цифровізація, і дедалі більше аспектів життя переходить у віртуальний простір. Це стосується й соціальних послуг, які часто надаються через онлайн-платформи та мобільні додатки. Впровадження геймифікаційних методів у ці цифрові інструменти може допомогти соціальним працівникам ефективніше взаємодіяти з клієнтами, особливо з молоддю та іншими технологічно обізнаними групами. Крім того, геймифікація сприяє розвитку інноваційних підходів у навчанні та підвищенні кваліфікації самих соціальних працівників. Використання ігрових методів дозволяє не лише передавати знання, але й формувати необхідні навички та компетенції в інтерактивний спосіб, що робить навчальний процес більш ефективним і захоплюючим. Це особливо важливо в умовах постійних змін та необхідності швидкої адаптації до нових викликів і умов роботи.Документ Використання інформаційних технологій в соціальній роботі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Алієва, Фаріда ФуадівнаВідставання в інформаційній сфері, яке майже неможливо сьогодні подолати, ставить Україну в положення держави, що наздоганяє, а не випереджає чи детермінує розвиток. Тому формування інформаційної культури особистості в умовах інформаційного суспільства повинно базуватися на принципах системності, комплексності, технологічності, безперервності, діяльнісного підходу. Усе це повинно сприяти формуванню інформаційного світогляду, що включає в себе формування інформаційних компетентностей. Вирішення цих завдань спрямоване на оволодіння раціональними прийомами самостійного пошуку інформації, освоєння формалізованих методів аналітико-синтетичного опрацювання інформації, застосування комп'ютерних технологій для підвищення свого фізичного, духовного та інтелектуального розвитку.Документ Волонтерська активність як аспект професійного становлення соціального працівника(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Атанова, Влада ВолодимирівнаМи живемо під час війни. Тому виникає гостра потреба у волонтерах, соціальних робітниках, психологах , які бажають зробити свій особистий внесок у політично - громадське життя суспільства, проявляти соціально - громадську активність та надають людям, що знаходяться у складній життєвій ситуації, професійну допомогу. Такими фахівцями повинні стати випускники факультету ФПСР, які навчаються за спеціальністю «Соціальна робота» та «Психологія».Документ Волонтерська діяльність як інструмент соціальної роботи під час збройного конфлікту в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Олексюк, Олена ПетрівнаВ умовах сьогодення Україна переживає складні часи, що зумовлено збройним конфліктом, падінням економіки та міграцією населення. Приблизно третина території країни наразі є окупованою, велика кількість будівель інфраструктури зруйнована, а громадяни проживають в умовах постійної потенційної загрози бомбардування, обстрілів, терористичних актів та окупації. Майбутнє та сьогодення нашої країни залежить насамперед від злагодженої роботи органів державної влади, регіональних громад та безпосередньо населення. Держава, в свою чергу, має створювати всі належні соціальні умови для своїх громадян, гарантуючи їм безпеку, водночас взаємодіяти із ними через органи місцевого самоврядування та надавати громадянам інструменти для самостійного задоволення власних потреб та вирішення проблем. У період військових конфліктів система соціального захисту країни не завжди має достатню спроможність для підтримки та захисту всіх верств населення, тому на допомогу приходить волонтерський рух.Документ Вплив соціальних змін на розвиток та формування особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Брагар, Марина Іванівна; Брагар, Марина Ивановна; Bragar, Maryna I.Предмет дослідження – вплив соціальних змін на формування та розвиток особисті. Мета дослідження - вивчити вплив соціальних змін у суспільстві на процес формування та розвитку особистості Завдання, поставлені для виконання обумовленої мети: 1. Розглянути сутність поняття «соціальні зміни», їх причини та види. 2. Вивчити та проаналізувати соціальні зміни в українському суспільстві. 3. Вивчити питання про формування та розвитку особистості. 4. Визначити основні фактори формування та розвитку особистості. 5. Провести емпіричне дослідження впливу соціальних змін на розвиток та формування особистості. 6. Провести аналіз результатів дослідження та розробити рекомендації щодо особливостей управління персоналом представниками різних поколінь.Документ Вплив соціальних мереж та віртуального спілкування на формування особистості підлітків(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Анциферова, Лада ВолодимирівнаПроблема впливу соціальних мереж та віртуального спілкування на формування особистості підлітків є істотною в силу розвитку технологічних процесів у межах цілого світу. Кожного дня соціальні мережі набувають ширшого соціального значення та займають окреме місце в житті кожної молодої людини. Ключовим фактором набуття все більшої популярності online-комунікації є доступність та спрощена форма взаємодії між користувачами поза досяжними кордонами особистості.Документ Вплив соціального середовища на розвиток дітей(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Дехтяр, Анна ВолодимирівнаМагістерська робота присвячена проблемі впливу соціального середовища на розвиток дітей. У дослідженні виявлено та схарактеризовано особливості, тенденції, ступінь впливу соціального середовища на дітей; з’ясовано вектори взаємодії особистості з соціальним середовищем у фокусі уваги до соціальних, економічно-політичних, культурних тощо трансформаційних процесів сучасного українського суспільства; з акцентом на взаємодії трьох компонентів: соціальний розвиток дітей, вплив сім’ї на соціальний розвиток дитини, роль соціального життя дитини та навколишнього середовища – проаналізувано найтиповіші теорій суспільного розвитку дітей.. У практичному розділі магістерської роботи окреслено вікову специфіку дітей молодшого шкільного віку і підлітків з урахуванням виховних проблем сучасного суспільства та сімейної виховної практики; емпірично перевірено вплив соціального середовища, експонованого родинним середовищем і середовищем однолітків, на розвиток дітей віком 6 – 14 років, виявлено фактори успішності впливу соціального середовища на дітей.Документ Гендерне виховання як основа побудови громадянського суспільства(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Корнійчук, Олександра СергіївнаАктуальність теми нашого дослідження є те, що сьогодні в Україні відбувається становлення як держави, що йде паралельно з швидкими та глибокими суспільними змінами, які обумовлені новими реаліями та вимогами до життєдіяльності сучасної людини як фахівця. Ґендерні відносини стають відображенням ґендерної свідомості суспільства. Освіта становить важливим чинником формування якості. Поширення та передання знань є однією з важливих функцій даного соціального інституту. Завдяки системі освіти стало можливо і необхідно закладати основи ґендерних перетворень суспільства.Документ Гендерночутливий підхід до соціальної роботи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Стайкова, Тетяна ЮріївнаОб’єктом дослідження є гендерна складова соціальної роботи. Предмет дослідження: гендерночутливий підхід до надання соціальних послуг. Метою дослідження є розкриття сутності гендерночутливого підходу до соціальної роботи. Завдання наукового дослідження: 1. Розглянути теоретичні основи гендерночутливого підходу до соціальної роботи. 2. Зазначити методологічні основи гендерночутливого підходу до соціальної роботи. 3. Визначити гендерні стереотипи у роботі соціальних працівників. 4. Розкрити сутність професійної компетентності фахівців соціальних служб. 5. Дослідити рівень обізнаності соціальних працівників у застосування гендерночутливого підходу у роботі з клієнтами. 6. Проаналізувати рівень гендерної компетентності спеціалістів соціальної роботи 7. Розробити рекомендації щодо покращення роботи спеціалістів соціальної сфери, застосовуючи гендерночутливий підхід у соціальній роботі. 8. Створити соціальний проект, який рекомендований для впровадження на підвищення рівня гендерної компетентності спеціалістів соціальної сфери.Документ Гендерні та соціальні аспекти планування сім'ї в Україні(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2021) Оре, Христина АленівнаУ вітчизняній науковій літературі є багато досліджень у галузі медицини щодо планування ciм’ї. З позиції соціальної роботи вивчення проблеми планування ciм’ї представлено не так широко, практично відсутні дослідження такого спрямування. Наукова медична література висвітлює у більшості питання використання контрацепції для планування ciм’ї та особливості консультування жінок щодо нього. Відсутні повноцінні дослідження щодо гендерних аспектів планування ciм’ї, значення участі чоловіків у цьому процесі, а це питання набуває в останні роки великої популярності та актуальності.Документ Дитячі малюнки як підхід до визначення впливу війни на дітей(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Степанов, Олександр ВолодимировичМетодики арт—терапії при роботі з дітьми наразі складно переоцінити. Країна переживає страшні часи війни і зараз вкрай важливо підтримувати здоровий психічний стан населення, в тому числі і дітей. Українці відчувають неймовірні страхи та отримують психологічні травми і вирішувати ці проблеми треба якомога швидше.Документ Емоційний стан студентів під час воєнного стану(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Гніда, Яна АндріївнаСучасний світ характеризується змінами геополітичної ситуації, що викликає страх та тривогу серед населення. Особливо це стосується впровадження воєнного стану, що є актуальним для України станом на 2024 рік. Воєнні події зачепили життя мільйонів українців, вирушивши їх у невизначену долю.Документ Ефективність застосування засобів комунікації в соціальній роботі з підлітками девіантної поведінки(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2021) Дехтяр, Анна ВолодимирівнаУкраїна сьогодні переживає період, що характеризується посиленням соціального розшарування суспільства, непідготовленістю соціальних інститутів до забезпечення успішної соціалізації особистості в умовах цифрової трансформації суспільства. Нестабільний стан сучасного соціуму зумовлює суперечливі, неоднозначні результати і наслідки соціалізації підлітків. Істотний вплив означені тенденції здійснюють на дітей і підлітків, так зване, покоління Z – діти, народжені в епоху масштабного поширення інтернет-технологій, іменовані поколінням Z (в Україні початок цього періоду припадає на 2005–2007 роки), зростають у діджитал-середовищі, використовують інтернет, YouTube, Instagram, Likee, Tik Tok, смартфони, МР3-плеєри як щоденну практику, «всмоктують» діджитал-культуру у форматі селфі, мемів, photo bombing, Gangnam style, ice bucket challenge, – для сьогоднішніх підлітків «протиставлення віртуального й реального абсолютно неактуально, тому що все це злито воєдино, і одне є продовженням іншого» [20, с. 22–23]. Означені чинники зумовлюють підвищений інтерес науковців до причин, чинників, передумов, з одного боку, і розробки превентивних заходів щодо виявлення і корекції девіантної поведінки підлітків, з іншого.Документ Життєстійкість як фактор професійної адаптації соціальних працівників(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Крутішова, Софія ОлександрівнаКваліфікаційна робота включає аналіз важливості життєстійкості для соціальних працівників. Робота досліджує, як розвиток життєстійкості може підвищити ефективність та адаптаційні здібності фахівців у складних умовах на початку їх професійної кар'єри та надалі у формуванні життєстійкості і професійному розвитку. Тема розглядається через призму теоретичних досліджень та емпіричних даних, з акцентом на зарубіжний досвід та можливість його інтеграції в українську практику. Робота надає цінний огляд методів розвитку життєстійкості як фактора професійної адаптації соціальних працівників, її впливу на професійне зростання соціальних працівників, розкриваючи потенціал цього підходу для покращення якості соціальної роботи в Україні.Документ Зайнятість молоді в Україні: стан, проблеми та шляхи їх вирішення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Трипольська, Анна СеваківнаМагістерська робота присвячена розвитку зайнятості молоді в Україні. У даній дипломній роботі розглянуті теоретико-методологічні основи аналізу ринку праці як регулятора зайнятості молоді в Україні, проведено теоретичний аналіз зайнятості молоді в Україні. Також в теоретичному розділі дипломної роботи розглянута трудова зайнятість студентської молоді в предметному полі соціальної роботи, проаналізовані соціальні чинники зайнятості студентської молоді в сучасних умовах, вивчена зайнятість молоді як основа формування і розвитку професійного майбутнього. В практичному розділі магістерської роботи для більш детального вивчення ситуації на ринку праці в Україні було проведено дослідження з вивчення зайнятості студентської молоді.Для аналізу ступеня соціальнопрофесійної адаптації випускників до професійної діяльності було проведено анкетування молодих фахівців, що працюють на підприємстві не більше 3 років Розроблені рекомендації для більш кращої адаптації молоді в сфері професіональної діяльності.Документ Зміст та особливості соціальної роботи з підлітками, які проявляють девіантну поведінку у воєнний час(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Золотарчук, Даяна РусланівнаВоєнне вторгнення Російської федерації до України призвело до тимчасової окупації частини територій та вимушеного переміщення українського населення із зони збройного конфлікту. За даними Укрінформ після року активної фази війни в Україні налічується 7 мільйонів внутрішньо переміщених осіб (ВПО), з них понад 1 мільйон – це діти, приблизно стільки ж українців – емігрували за кордон . [50] Не дивлячись на зусилля органів влади усіх рівнів, волонтерів, громади, благодійників щодо підтримки і створення для ВПО прийнятних умов проживання болісним залишається процес адаптації до нових реалій життя. Втративши раніше набуті соціальні зв’язки, ВПО потрапляють у нові умови, інше культурне середовище. В основному місцем тимчасового проживання вихідці із півдня та сходу України обирають більш безпечні західні регіони, а саме: Львівську, Івано-Франківську, Чернівецьку, Закарпатську, Тернопільську, Хмельницьку, Одеську, Рівненську, Волинську області.Документ Зміст і методика соціальної роботи з підлітками з комп’ютерною залежністю(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Марущенко, Сергій ОлександровичУ час стрімкого розвитку науково-технічного прогресу, невпинного потоку інформації все більш актуальним стає питання збереження здорової психіки особистості. Людство впевнилося в тому, що досягнення цивілізації мають не тільки позитивні результати. Останнім часом невід’ємною частиною нашого життя став комп’ютер. Неможливо переоцінити позитивне значення цього науково-технічного досягнення. Однак навіть недовгий період масового користування комп’ютером виявив немало випадків його негативного впливу на людину, особливо це стосується неповнолітніх, психіка яких є більш незахищеною, а тому й уразливішою порівняно з дорослими. Негативним наслідком цього процесу є явище комп'ютерної та інтернет-залежності.