Перегляд за Автор "Zhaboriuk, Anatolii A."
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Бароко (доба, людина, стиль, художній світ) : посібник з історії світової художньої культури(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.У книзі висвітлюються проблеми, пов’язані з виникненням, поширенням і функціонуванням в європейській культурі стилю бароко на рубежі XVI–XVII ст., який прийшов на зміну стильові Ренесансу, а в другій половині XVIII ст., вичерпавши свої можливості, поступився місцем класицизмові. З’ясовуються питання про ідеологічні основи та естетичні принципи стилю бароко, а також про відповідність цих прийомів і принципів специфіці конкретних мистецтв. Аналізується мистецький процес доби бароко в Італії, Іспанії, Фландрії, Німеччині, Польщі та інших країнах, які були основними вогнищами барокового мистецтва, у т. ч. й Україні. Відзначається внесок кожного з національних варіантів бароко в скарбницю європейського і світового мистецтва. Книга розрахована на студентів і викладачів гуманітарних факультет ів вузів, учителів історії і літератури загальноосвітніх шкіл та на всіх тих, хто цікавиться історією світового мистецтва.Документ До питання про творчий метод Шевченка-художника(Одеський державний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Стаття присвячена аналізу творчого методу Шевченка-художника. Зроблено висновки про те, що, реалістичний в своїй основі, творчий метод Шевченка-художника включає на правах суттєвих доповнень також елементи романтизму і класицизмуДокумент Література і малярство: спільне і специфічне(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Стаття присвячена проблемі порівняльного вивчення літератури й ма-лярства. Визначається спільне для обох мистецтв, а також специфічне для кожного з нихДокумент Метафора в малярському мистецтві(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1996) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Термін «метафора» перенесений на грунт малярського мистецтва з художньої літератури, як, зрештою, і такі терміни, як «сюжет», «фабула», «сюжетно-композиційний центр» та інші терміни, котрі на кожному кроці зустрічаютсья на сторінках мистецтвознавчих праць. До речі, не менша, якщо не більша кількість мистецтвознавчих термінів («пейзаж», «портрет», «інтер’єр», «колорит» тощо) перейшла з малярського мистецтва в літературу. Явище це закономірне, оскільки обидва ці мистецтва давно взаємодіють між собою, взаємовпливають одне на одного і тим взаємозбагачуються.Документ Націоналізм як ідеологія відродження української нації і української культури(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2004) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Ннеобхідна мобілізація зусиль національно свідомих, патріотично настроєних кіл українського суспільства на об’єднання, консолідацію нації навколо важливої загальнонаціональної інтегруючої ідеї. Таку функцію може виконати лише висунута і обґрунтована ідеологами націоналізму Національна ідея.Документ Пам’яті Г. А. В’язовського(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2002) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.25 і 26 квітня 2001 р. в Одеському національному університеті ім. - 1.1. Мечникова проходила III міжвузівська наукова конференція “Роди і жанри літератури”, присвячена пам’яті відомого літературознавця доктора філологічних наук професора Григорія Андрійовича В’язовського. Організатором конференції виступила кафедра теорії і методики літератури Одеського університету, яку свого часу заснував і якою впродовж майже трьох десятиліть керував Г. А. В’язовський.Документ Пейзаж у малярському мистецтві (До проблеми еволюції жанру)(Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова, 2003) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Пейзажем прийнято вважати малярський або графічний твір, у якому основним об’єктом зображення є природа – дика або тією чи іншою мірою перетворена людиною. В основі виникнення пейзажу лежить глибоке відчуття людиною природи, яке корінням своїм сягає сивої давнини, коли людина перебувала в найтісніших контактах з природою, вважала себе її невідривною часткою і жила з природою одним життям.Документ Портрет живописний i портрет літературний(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2002) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Живопис і література - різні, глибоко специфічні мистецтва, які різняться між собою як природою художнього образу, так і притаманною кожному з них сферою зображення реальної дійсності. Різна в них і зображальна мова: література для досягнення своєї мети користується словом, а живопис творить свої образи на полотні з допомогою лінії, світлотіні і кольору.Документ Принципи й засоби творення характеру в літературі й малярстві(Одеський державний університет імені І. І. Мечнікова, 1997) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Література й малярство — різні мистецтва, в принципі відмінні одне від одного. Для літератури сферою художнього освоєння дійсності є сфера людського мислення і мовлення, а для малярства — кольорове багатство світу. Разом з тим, між літературою й малярством є й чимало спільного, що й дає підстави вважати ці мистецтва суміжними.Документ Про літературу, малярство і українську національну ідею (статті й есе різних років)(Астропринт, 2008) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.У цю книгу увійшли окремі літературознавчі та мистецтвознавчі статті, а також публіцистичні есе, які в різні роки публікувалися в наукових збірниках та періодичних виданнях. Автор сподівається на те, що, зібрані докупи, вони знайдуть свого зацікавленого читача.Документ Рання середньовічна ікона як твір мистецтва (До питання про специфіку іконопису)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Слово ікона в перекладі з грецької мови означає образ, зображення. «Звідси і поширена в народі назва ікон - образи. Поява ікон була викликана потребою в засобах, які переконливо засвідчили б реальність земного житія Ісуса Христа і всього того, про що розповідається в Священній історії. Таким чином, іконопис виник не на естетичному грунті, а на основі культових, релігійних потреб, і лише в процесі свого історичного розвитку він набув тих естетичних якостей, які є визначальними для будь-якого виду мистецтва.Документ Стиль як категорія iсторiї мистецтва(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2005) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Процеси, які відбуваються в реальному житті, породжують нові теми, проблеми, які вимагають свого розкриття і вирішення, а це, в свою чергу, веде до збагачення і удосконалення арсеналу художніх засобів і прийомів, породжуючи якісно нові комбінації носіїв стилю. В результаті в надрах старого стилю зароджуються і розвиваються паростки стилю нового. Певний час обидва стилі співіснують, взаємодіючи і борючись між собою, аж поки новий стиль, утвердивши свої домінуючі позиції, не витіснить свого попередника.Документ Художній світ доби Відродження (ідеї, образи, стиль)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.У посібнику висвітлюються проблеми, пов’язані з виникненням, поширенням і функціонуванням в європейській культурі XIV–XVI ст. художнього стилю, який одержав назву Відродження, або Ренесанс. Простежуються процеси, які відбувалися в культурному і мистецькому житті Італії, Нідерландів, Німеччини, Франції, Іспанії, Англії, а також в ряді країн слов’янського світу, у т. ч. і в Україні. Аналіз цих процесів і висновки автор посібника будує на матеріалі провідних мистецтв доби: літератури, архітектури, скульптури і малярства з врахуванням специфічних національних умов їх розвитку. Основна увага приділена творчості найвидатніших митців, зокрема таких титанів Відродження, як Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело, Тиціан, Пітер Брейгель, Дюрер, Сервантес, Шекспір та ін. Посібник розрахований на ст. д.нтів і викладачів гуманітарних факультет ів університетів, учителів історії, образотворчого мистецтва, української мови і літератури загальноосвітніх і спеціальних середніх закладів та всіх, хто цікавиться історією світової і вітчизняної культури.Документ Історичні художні стилі доби Середньовіччя(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.У пропонованому посібнику висвітлюється процес зародження, розвитку і занепаду трьох великих європейських художніх стилів, які функціонували у добу Середньовіччя: візантійського, романського і готичного. На матеріалі мистецтва Візантії, Франції, Німеччини, Англії та інших країн з’ясовується характер і специфіка кожного з названих стилів у їх національному переломленні, а також особливості їх виявлення в різних мистецтвах: архітектурі, скульптурі, малярстві, книжковій мініатюрі, прикладних мистецтвах. Особлива увага приділена архітектурі — провідному мистецтву Середньовіччя — яке об’єднало навколо себе всі інші мистецтва, підпорядкувавши їх єдиній меті — ствердженню ідеологічних засад феодального суспільства. У посібнику висвітлюються й процеси, які відбувалися в середньовічному мистецтві України, зокрема в розділі, де йдеться про візантійський стиль. Посібник розрахований на слухачів гуманітарних факультетів (філологів, істориків, культурологів), аспірантів, викладачів та всіх, хто цікавиться проблемами історії та теорії мистецтва.Документ Історичні європейські художні стилі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2005) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.Мета і зміст спецкурсу «Історичні європейські художні стилі», його місце серед інших теоретичних дисциплін, які читаються студентам філо- логічних факультетів університетів. Важливість і актуальність ознайомлення студентів-філологів з істо- ричними художніми стилями, які послідовно змінювали один одного в процесі розвитку європейського мистецтва. Значення спецкурсу для поглиблення теоретичної підготовки студентів, розширення їх загаль- нокультурного кругозору, виховання у них навичок ідейно-естетичного аналізу творів мистецтва. Огляд основних праць з проблем спецкурсу.