Перегляд за Автор "Veremchuk, Vladyslav S."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Визначення статусу морського судна в контексті судової практики(Олді+, 2023) Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.У світлі ключового значення морських перевезень для забезпечення потреб світової економіки постає необхідність міжнародно-правового визначення поняття та статусу морського судна. Вважаємо за доцільне визначати морське судно плавучою конструкцією, що здатна пересуватись самостійно чи за допомогою буксира та призначена для здійснення промислової, дослідницької діяльності, перевезення вантажів і пасажирів. Водночас, зазначимо, що деякі з міжнародних конвенцій, які регламентують різноманітну діяльність в сфері морської індустрії, прирівнюють до категорії «судно» такі нетипові конструкції, як стаціонарні морські платформи [1] та гідролітаки [2], що є доцільним з огляду на їх мету та предмет регулювання, але «розмиває» визначення морського судна.Документ До питання правотворчої складової у діяльності національних судів України(Шпак В. Б., 2023) Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.Основна функція судів полягає у здійсненні правосуддя з метою розв’язати спір на підставі закону та вимог загальновизнаних принципів судочинства. Незважаючи на те, що судова правотворчість не є офіційно визнаною в Україні, її слід виділяти у якості допоміжного виду правотворчої діяльності, що здійснюється органами судової влади з метою формування правових положень (позицій) за відповідними категоріями справ, які матимуть обов’язкову юридичну силу для судів та суб’єктів владних повноважень у подальшому. Судова правотворчість є важливою складовою як судового контролю за законністю рішень суб’єктів владних повноважень, так і для заповнення прогалин, конкретизації законодавства, його однакового застосування судами при вирішенні конкретних категорій спорів шляхом формування усталеної судової практики.Документ Міжнародний досвід і перспектива вирішення проблеми захисту права власності цивільних осіб під час збройного конфлікту(Олді плюс, 2024) Горбачук, В. В.; Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.Інститут права власності ще з давніх часів залишається фундаментальною основою функціонування суспільства. Право власності є одним із основних прав людини, гарантованих міжнародними нормами та угодами. Однак наявність суб’єктивного права не гарантує його ефективну реалізацію і захист в разі порушення, особливо під час військового вторгнення сусідньої держави. Цивільне населення стає невинними жертвами збройних конфліктів, які призводять до знищення майна, втрати житла та зниження якості життя. Актуальність теми полягає в тому, що після збройного конфлікту та побудови стабільного суспільства захист права власності цивільних осіб стає пріоритетним завданням для забезпечення відновлення порушених прав населення. Тому метою дослідження є визначити, які існують способи відновлення і захисту в умовах збройного конфлікту одного з найважливіших елементів правового статусу людини – права власності.Документ Міжнародно-правове регулювання кібербезпеки у морській галузі: сучасний стан та перспективи розвитку(Гельветика, 2024) Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.Стаття присвячена дослідженню проблематики міжнародно-правового регулювання захисту інформації у морській сфері. У статті здійснюється огляд існуючих міжнародних правових механізмів, покликаних забезпечувати кібербезпеку морської галузі та торговельного мореплавства. На базі аналізу сучасних праць вчених, фахівців з кібербезпеки та міжнародного морського права виокремлюються виклики та проблеми, пов'язані з кіберзагрозами та кібератаками на автоматизовані системи морських суден, портів, логістичних компаній, які зумовлюють виклик перед міжнародним морським співтовариством для реалізації ефективних заходів захисту від кіберзагроз у морській галузі. З урахуванням стрімкого розвитку інформаційних технологій, що зумовлюють ефективність морських перевезень, стаття сприяє більш глибокому розумінню проблеми кібербезпеки в морській галузі, у тому числі у контексті визначення категорій зловмисників із їх мотивами та крізь призму негативних наслідків успішних кібератак. Приділено увагу ролі міжнародних неурядових організацій, зокрема Міжнародної морської організації (ІМО) у розробці міжнародно-правового регулювання морської кібербезпеки. Визначено роль та значущий вплив міжнародних актів «м’якого права», розроблених під егідою Міжнародної морської організації, асоціацій судновласників, суднобудівельників, перевізників морських вантажів на розробку основних заходів із забезпечення кібербезпеки морського транспорту. У статті робиться висновок про існування прогалин у міжнародному морському праві в частині регулювання морської кібербезпеки та обґрунтовано думку про необхідність розробки та прийняття універсального міжнародного договору з морської кібербезпеки.Документ Міжнародно-правові аспекти захисту інформації на морському транспорті(ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023) Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.Інформаційні технології є невід’ємним засобом сучасного обміну інформацією, навчання, автоматизації виробничих процесів, а цифровізація торкнулась усіх сфер світової економіки, у тому числі морського транспорту. Окрім підвищення ролі цифрових технологій та мінімізації участі людини на морському транспорті актуалізується проблема захисту інформації (кібербезпеки, управління кіберризиками) у портах та на торговельних суднах з метою запобігання випадків несанкціонованого доступу до систем зв’язку та автоматизованого управління морським судном. Несанкціонований доступ до систем управління торговельними суднами є загрозою безпеці мореплавства та експлуатації судна, а також визнається страховим ризиком з боку морських страхувальників взаємної відповідальності. Хоча на сьогоднішній день відсутній універсальний міжнародний договір, який врегулював би питання управління кіберризиками у морській індустрії, помітну роль відіграють міжнародні організації, зокрема ІМО, які розробляють міжнародні стандарти управління кібербезпекою на морському транспорті. Вказані стандарти можуть розглядатися як основа для запровадження уніфікованих загальнообов’язкових норм, які регулюватимуть безпеку автоматизованих систем управління морським судном.Документ Міжнародно-правові аспекти реєстрації морських торговельних суден(Шпак В. Б., 2023) Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.Роль морських торговельних суден для забезпечення діяльності світової економіки важко переоцінити, адже близько восьмидесяти відсотків загального обсягу торгівлі у світі припадає саме на морський транспорт. Для швидкого введення на ринок морських перевезень нових торговельних суден, а також документування права власності на судно необхідним є забезпечення чіткого та зрозумілого процесу реєстрації. Реєстрація морських суден є важливим завданням, оскільки її можна вважати своєрідним підтвердженням дотримання технічних та класифікаційних вимог під час будівництва нового судна. Однак є низка міжнародних конвенцій та регламентів, що регулюють процес реєстрації морських суден.Документ Природне середовище як об’єкт особливого захисту у міжнародному гуманітарному праві(Олді плюс, 2024) Люлько, В. Р.; Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.Питання природного середовища, його захисту та впливу на життєдіяльність людини не втрачало актуальності у всі часи. Довкілля як об’єкт особливого захисту для України та інших країн, у яких наразі відбуваються воєнні конфлікти набуває надзвичайної актуальності, так як забруднення та викиди, які залишаються після бойових дій, залишають наслідки не лише на сьогодення, а й на майбутню перспективу. Воєнні дії можуть призвести до таких наслідків, як знищення екосистем, гуманітарні кризи, природні катастрофи та переміщення населення, що є важливими питаннями, які мають бути урегульовані на міжнародному рівні. Мета дослідження навколишнього середовища як об’єкта особливого захисту міжнародного гуманітарного права полягає у визначенні норм міжнародного гуманітарного права, які регулюють захист довкілля під час війни, а також у визначенні ефективності цих норм.Документ Торговельне та військове судно: критерії розмежування в контексті міжнародного права(НУОМА, 2024) Веремчук, Владислав Сергійович; Veremchuk, Vladyslav S.; Стрельцова, Євдокія Джонівна; Streltsova, Yevdokiia D.Протягом всієї історії людства морський транспорт відіграє надзвичайно важливу роль, забезпечуючи переміщення людей, вантажів, слугуючи символом економічної та військової потужності держав. Фактично торговельні та військові судна є двома ключовими «фігурантами» міжнародного морського права. При цьому вони мають різні цілі, функції та правовий статус, що зумовлює необхідність аналізу розмежування їх статусу. Важливість правильного визначення судна як торговельного або військового полягає у визначенні обсягу його імунітету, порядку доступу такого судна до внутрішніх вод держави, юрисдикції прибережної держави стосовно судна тощо.