Перегляд за Автор "Teletska, Tetiana V."
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Formation des mots en français contemporain (Словотворення у сучасній французькій мові)(2020) Телецька, Тетяна Володимирівна; Млинчик, Андрій Венедиктович; Teletska, Tetiana V. ; Mlynchyk, Andrii V.Методичні вказівки «Formation des mots en français contemporain» (Словотворення у сучасній французькій мові) до курсу «Лексикологія основної іноземної мови (французької)» призначені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 035 Філологія спеціалізації 035.055 Романські мови та літератури (переклад включно), перша – французька. Запропоновані методичні вказівки складаються з двох частин. У першій частині представлені сучасні погляди на способи формування лексичних одиниць французької мови. Друга частина містить досить різноманітний набір практичних завдань, орієнтованих на утворення та використання лексичних одиниць французької мови, що належать до різних мовленнєвих регістрів. Вони передбачають не лише формування однозначних і багатозначних слів, а й виявлення їх семантичної та стилістичної диференціації. Запропоновані вправи дозволять здобувачам вищої освіти більш поглиблено та ефективно опрацювати досліджувану тему, а також надбати навички структурно-семантичного аналізу словникового складу сучасної французької мови.Документ Théorie du prototype dans la lexicologie contemporaine française(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Volochina, Nadiia I.; Panchenko, Inna V. ; Teletska, Tetiana V. ; Волошина, Надія Iгнатіївна; Панченко, Iнна Володимирівна; Телецька, Тетяна Володимирівна; Волошина, Надежда Игнатьевна; Панченко, Инна Владимировна; Телецкая, Татьяна ВладимировнаL'article porte sur le problème majeur des théories sémantiques actuelles — celui de la catégorisation du réel. Il envisage la nouvelle conception du sens des unités lexicales, la sémantique du prototype, qui rend le pouvoir référentiel des mots mieux justifié et expliqué.Документ Академічне письмо(2023) Телецька, Тетяна Володимирівна; Марінашвілі, Мальвіна Джангізівна; Teletska, Tetiana V. ; Marinashvili, Malvina D.Метою методичних вказівок є формування у студентів академічної культури, а саме оволодіння навичками наукового усного мовлення і письма, отримання вмінь для написання наукових робіт і презентації результатів досліджень. Методична розробка містить перелік питань для обговорення, питання до поточного контролю, список рекомендованої літератури.Документ Значення та функціонування артикля у сучасній французькій мові(2023) Телецька, Тетяна Володимирівна; Кривоніс, Діана Вікторівна; Teletska, Tetiana V.У методичних вказівках пропонується теоретичний матеріал для вивчення значення та вживання артикля у сучасній французькій мові. Серія запропонованих вправ сприяє розкриттю особливостей використання усіх різновидів артикля: означеного, неозначеного та часткового. Методичні вказівки можуть бути корисними при вивченні навчальних дисциплін «Перша іноземна мова (французька)», «Друга іноземна мова (французька)» та «Третя іноземна мова (французька)».Документ Кваліфікаційна магістерська робота(2023) Марінашвілі, Мальвіна Джангізівна; Телецька, Тетяна Володимирівна; Весна, Тетяна Василівна; Marinashvili, Malvina D.; Teletska, Tetiana V. ; Vesna, Tetiana V.Наведено головні аспекти організації самостійної наукової діяльності здобувачів вищої освіти, основні вимоги до структури, змісту й оформлення кваліфікаційної магістерської роботи. Подано принципи академічної доброчесності, яких здобувач повинен дотримуватися. Наведено рекомендації щодо змісту і структури доповіді за науковою роботою здобувача. Для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти і наукових керівників кваліфікаційних робіт.Документ Лексичні інновації періоду коронавірусної пандемії(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Весна, Тетяна Василівна; Телецька, Тетяна Володимирівна; Весна, Татьяна Васильевна; Телецкая, Татьяна Владимировна; Vesna, Tetiana V.; Teletska, Tetiana V.У статті розглянуто вплив сучасного соціального контексту, пов’язаного з пандемією Covid-19, на лінгвістичну ситуацію – появу нових елементів форми, змісту, функціонування у французькому медійному дискурсі. Таким чином підтверджується розроблений у мовознавстві метод кореляції соціальних і мовних чинників при дослідженні історичного розвитку суспільства шляхом аналізу змін його словника та виокремлення «слів-свідків» ключових понять і подій. Хронологічно робота охоплює перше півріччя 2020 року. Джерелом фактичного матеріалу є електронні версії французької періодичної преси: Le Monde, Le Figaro, Le Point, L’OBS та ін. Аналіз мовних одиниць супроводжується лінгвокраїнознавчим коментарем та прикладами з українських медіаресурсів. До лексичного корпусу входять медичні терміни та спеціальна лексика, пов’язана з освітою, засобами масової інформації та функціонуванням суспільства в умовах коронавірусної кризи. Висвітлюється позиція Французької Академії стосовно граматичних форм, семантичних ознак та функціональних характеристик мовних нововведень. Особливості вживання окремих ключових лексичних інновацій порівнюються на матеріалі періодичних видань Франції, Бельгії (Le Soir, DH.be) та Канади (Le Journal de Québec). Номінативна функція розглянутих лексем у медіа-дискурсі супроводжується стилістичним забарвленням шляхом метафоризації для посилення аксіологічних та прагматичних функцій публіцистичного тексу. Активність використання вказаної лексики підтверджується наявністю синонімічних одиниць. У досліджуваному матеріалі було виявлено використання англомовних запозичень, які можуть бути предметом окремого аналізу. Характерною ознакою виокремлених слів є їх словотвірна продуктивність, що призводить до їх поширеного вживання у різних мовних регістрах. Перелік лексичних інновацій, наведених у статті, не є вичерпним, оскільки проблеми, пов’язані з пандемією коронавірусу, спонукають до активної наукової та суспільної діяльності, яка неминуче знайде свій відбиток у мові.Документ Методичні рекомендації до написання курсових робіт(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Марінашвілі, Мальвіна Джангізівна; Телецька, Тетяна Володимирівна; Marinashvili, Malvina D.; Teletska, Tetiana V.У методичних рекомендаціях подано вимоги до структури, змісту й оформлення курсової роботи з лінгвістики, а також принципи академічної доброчесності. Наведено процедуру захисту курсової роботи і критерії її оцінювання. Для здобувачів вищої освіти ступеня бакалавра.Документ Недискретные средства выражения объективной модальности в современных украинском и русском языках(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Телецкая, Татьяна Владимировна; Панченко, И. В.; Телецька, Тетяна Володимирівна; Панченко, І. В.; Teletska, Tetiana V.; Pantchenko, I.В данной статье представлены результаты исследования лексико-грамматических средств выражения объективной возможности и объективной необходимости с учётом взаимодействия объекта и субъекта отражения, а также предпринята попытка сопоставления структурных особенностей рассматриваемой категории в русском и украинском языках.Документ Організація навчально-методичної роботи науково-педагогічних працівників на факультеті романо-германської філології(2023) Нікола, Людмила Валеріївна; Караваєва, Тетяна Леонідівна; Телецька, Тетяна Володимирівна; Nikola, Liudmyla V.; Karavaieva, Tetiana L.; Teletska, Tetiana V.Методичні вказівки складаються із п’яти розділів. Перший розділ містить інформацію щодо особливостей, видів, структури та порядку рекомендації до друку навчальних і навчально-методичних видань, що допоможе науково-педагогічним працівникам у процесі їх розробки та організації освітнього процесу. У другому розділі схарактеризовано процес контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти протягом навчального року. У третьому – представлено процедуру вільного вибору навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти. Предметом розгляду у наступних двох розділах є порядок організації та проведення опитування здобувачів вищої освіти та ректорського контролю рівня знань здобувачів вищої освіти. Додатки унаочнюють оформлення структурних частин навчальних і навчально-методичних видань, а також містять зразки супровідних документів, заяв та анкет.Документ Часові форми дійсного способу дієслова у сучасній французькій мові(2023) Телецька, Тетяна Володимирівна; Кривоніс, Діана Вікторівна; Teletska, Tetiana V.У методичних вказівках запропоновано матеріал для вивчення часових форм дійсного способу дієслова у сучасній французькій мові. Вправи, побудовані за принципом мовленнєвої спрямованості, сприяють розкриттю механізму використання наступних часових форм: présent, futur simple, futur antérieur, imparfait, plus-que-parfait. Методичні вказівки можуть бути корисними при вивченні навчальних дисциплін «Перша іноземна мова (французька)», «Друга іноземна мова (французька)» та «Третя іноземна мова (французька)».