Перегляд за Автор "Sokolova, Ganna B."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Основні напрями розвитку лексико-семантичної сторони мовлення у старших дошкільників із затримкою психічного розвитку(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Соколова, Ганна Борисівна; Соколова, Анна Борисовна; Sokolova, Ganna B.В статті автор розкриває можливості розвитку лексико-семантичного боку мовлення дошкільників із затримкою психічного розвитку та наведень корекційній матеріал у цьому напряму.Документ Розвиток лексико-семантичної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку(Копіцентр "Персей", 2011) Соколова, Ганна Борисівна; Соколова, Анна Борисовна; Sokolova, Ganna B.В дисертаційному дослідженні розглядаються психологічні особливості розвитку лексико-семантичної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. У дисертації представлено, що розв'язання поставлених завдань здійснюється в науці завдяки лінгвістичному, психолінгвістичному, філософському та психофізіологічному підходам. Особливої актуальності для теорії і практики набуває використання психолінгвістичної моделі породження мовлення, основу якої складає семантичний етап, виступаючий як базова структура операціонаяьної фази мовленнєво-мисленнєвого процесу. Експериментальне навчання дітей старшого дошкільного віку із ЗПР включало: розширення словникового обсягу із розвитком когнітивних структур; вдосконалення основних компонентів значення; розвиток відносин дериватів. Напрями роботи передбачали включення мовленнєвого матеріалу в задані мовні ситуації, в структури контекстів різних рівнів (словосполучення, речення, текст). Запропонована система у своєму змісті має наступні шляхи: розширення словника в єдності з виробленням когнітивної стратегії іменування, з освоєнням системи сенсорних еталонів; розширення словотворчого світогляду - звернення до структурно- семантичного аналізу складу слів, застосування прийомів порівняння і узагальнення слів за загальним компонентом структури з виділенням загальних моментів в значенні. За результатами дослідження після проведеного формувального впливу виявлені суттєві позитивні зміни у розвитку пізнавальної активності дошкільників, яку розглянуто як психологічне підґрунтя становлення лексико-семантичної сторони мовлення.