Перегляд за Автор "Sarakutsa, Mariia O."
Зараз показуємо 1 - 20 з 54
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Current copyright law problems in the European Union(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Maltseva, K. K.; Sarakutsa, Mariia O.; Саракуца, Марія ОлександрівнаCopyright law is an integral part of every person's everyday life, we don't even think about it, but reading a book, watching a movie, takingpictures – copyright law is always nearby. As of today, there is a problem with regulating specific issues related to copyright law, even though the legislation in this field is quite voluminous and capacious, but certain criteria remain undeveloped.Документ International legal regulation of rights and freedoms on the Internet(2021) Пілюк, Суліко Валеріївна; Саракуца, Марія Олександрівна; Piliuk, Suliko V.; Sarakutsa, Mariia O.Інтернет, що розглядається як глобальна інформаційно-комунікаційна мережа, має кілька значних показників. Він забезпечує обмін інформацією, інформація передається через мережі зв’язку, її кількість практично не обмежена ані обсягом, ані сферами інтересів. Інтернет, що не належить жодній державі, жодній організації, об’єднує різні інформаційні системи та мережі електрозв’язку без національного обмеження. Споживачами інформації, що передається, можуть бути будь-які суб’єкти-користувачі мережі. Більшість правил, на підставі яких функціонує Інтернет, – протоколи, які дозволяють зберігати працездатність мережі за різними параметрами. З урахуванням названих параметрів Інтернет не може залишитися за межами правового простору. Тому важливим є питання про те, на якому рівні і хто має визначати правові параметри функціонування Інтернету. Чи можливе регулювання з боку лише міжнародного права через глобальність цієї мережі. У якому обсязі національний законодавець має право регламентувати питання управління Інтернетом. Яким має бути співвідношення норм міжнародного та національного права у цій сфері. В якому обсязі допустиме саморегулювання. Проблематика правового регулювання Інтернету важлива ще й через потребу розглядати інформаційно-комунікаційну мережу як засіб реалізації практично будь-яких прав людини. Де є права, там є й обов’язки і завжди є можливість їх порушення. Отже, можливість реалізації права і свободи через Інтернет і водночас існування величезної кількості порушень цих права і свободи підтверджують необхідність прийняття у сфері правових актів різного рівня. Звісно ж, що внутрішньо мережеве регулювання (саморегулювання) Інтернет спільнотою відносин у мережі не забезпечить свободи інформаційного простору, не встановить чітких правил поведінки користувачів мережі, зокрема з тієї причини, що рекомендації, резолюції, інші акти не є універсальними та обов’язковими для користувачів, у тому числі держав. Тому останнім часом все частіше можна почути, що у сфері регулювання питань управління Інтернетом потрібне прийняття актів, що містять, зокрема, міжнародно-правові стандарти, які є обов’язковими для національного законодавця. Поступово формується міжнародне Інтернет-право, покликане регулювати загальні питання управління Інтернетом, взаємини між державами у цій сфері, заходи контролю за використанням Інтернету та найголовніше за дотриманням у ньому прав громадян. Висловлюються пропозиції щодо прийняття Загальної декларації цифрових прав, конвенції про гарантії та захист прав людини у цифровому світі або Цифрової конституції. А можливо, просто слід визнати етап формування четвертого покоління прав, пов’язаних з інформаційною та цифровою революцією, що завершився, і врегулювати зміст цих прав, гарантії їх реалізації новим міжнародним документом.Документ Legal status of Ukrainian refugees on the basis of EU temporary protection directive: essence and prospects(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Sarakutsa, Mariia O.; Саракуца, Марія ОлександрівнаRussian invasion of Ukraine and the start of a full-scale war on February 24, 2022 provoked the most massive wave of migration processes to the countries of the European Union in recent decades. More than eight million of Ukrainians were forced to leave their homes and migrate to Europe. The large number of Ukrainian refugees has become a challenge for the EU, prompting it to review and adapt its approaches to migration and humanitarian aid. These changes included simplification of procedures for obtaining special legal status for Ukrainians, provision of financial and humanitarian aid to support refugees, and other measures to ensure their safety and well-being. I is advisable to use the best international practice, introduce common harmonized funding standards, and establish effective interaction and information exchange between the participants in the process.Документ Promoting the rule of law through free trade agreements: the case of public procurement reform in Ukraine(2017) Sarakutsa, Mariia O.; Rabinovych, Maryna L.; Саракуца, Марія Олександрівна; Рабінович, Марина Львівна; Саракуца, Мария АлександровнаThe history of the U. S. state-sponsored and private agencies' ambitious effort to reform substantive legislation, judicial systems and legal education in Asia, Africa and South America dates back to the Law and Development Movement of the 1960s. Since that time donor institutions worldwide have been promoting what T. Carothers (2010) called the standard "RoL reform menu", offering the reforms of substantive laws; law-related institutions and "increasing government's compliance with the law". As the"Community, based on the rule o f law (RoL)", the EU is not an exception to this rule. While the EU emphasizes the RoL in its Enlargement Strategy and actively promotes it to third states, the EU's RoL promotion activities are broadly criticized in scholarship. The first deficiency of the EU Enlargement Policy and external RoL promotion is the lack of clear standards, leading to the fact that the Candidate countries and Neighbours have to "comply with the unknown". Second, the EU tends not to go beyond the 'menu', enshrined by Carothers. Finally, the set of the legal and implementing instruments the Union uses to promote the RoL barely changes over time, notwithstanding the external challenges.Документ The eu’s development policy: legal foundations and the prospects of evoluion(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Sarakutsa, Mariia O.; Rabinovych, Maryna L.; Саракуца, Марія Олександрівна; Саракуца, Мария АлександровнаFollowing the 2013 Revolution of Dignity and the signature of the ambitious EU-Ukraine Association Agreement, the EU plays ever growing role in supporting political and socio-economic development in Ukraine. For the time being, such support is being exercised on two legal bases: the support to the implementation of the Association Agreement (the application unilateral financial and technical assistance instruments) and 2014 State-Building Contract for Ukraine that combines macro-financial credits and direct budget support instruments (whose total value accounts for 11.2 billion euro).Документ The future of the Eastern Partnership: “Building a shared European home”(2016) Sarakutsa, Mariia O.; Rabinovych, Maryna L.; Саракуца, Марія Олександрівна; Саракуца, Мария АлександровнаThe year 2014 became a turning point for the history of the EU Eastern Partnership (EaP), marked by the signing of the Association Agreements with three EaP states and a conflict in Ukraine. In view of the above, current research focuses on assessing the feasibility of currently discussed scenarios of the EaP future, based on the assessment of the EU’s foreign policy successes and challenges in Eastern Neighborhood. EU’s internal issues, re-emerging geo-strategic threats and domestic challenges in the EaP states are analyzed. The considered scenarios include the EU’s acceptance of status quo in the region, taking a stronger stance to the integration of Ukraine, Moldova and Georgia, as well as building “a shared European home” by promoting rapproachement with Russia. The single scenario for the EU’s policy in the EaP states is suggested, and it is explained why the EU will try to “build a shared European home”.Документ Адаптація національного права України до стандартів європейського правового простору(2022) Шевчук, Л. М.; Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.Сьогодні Україна має достатньо високі перспективи на приєднання до європейської спільноти. Це є не тільки політичним питанням для людей, які приймають рішення, але й для всього українського народу. Тримаючи курс європейського зовнішньополітичного вектору, уникнути процесу адаптації у внутрішній правовій політиці України неможливо. Тому і постає питання про необхідність наближення та гармонізації національного законодавства у відповідність з acquis communautaire.Документ Актуальні проблеми міграційної політики ЄС на тлі війни в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Петько, О. С.; Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.Війна в Україні спровокувала найбільш масову хвилю міграції з часів Другої Світової Війни. За статистичними даними наразі у різних країнах Європи перебуває близько 5 мільйонів українських біженців, 90% з яких становлять жінки та діти. Найбільше біженців зі статусом тимчасового захисту зареєстровано в Польщі – 1 169 500 осіб, Німеччині – 641 390 та Чехії – 373 820 осіб.Документ ВПЛИВ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ОБ’ЄДНАНЬ НА ПРОЦЕС КОНСТИТУЦІЙНОГО РЕФОРМУВАННЯ УКРАЇНИ(Астропринт, 2013) Саракуца, Марія Олександрівна; Саракуца, Мария Александровна; Sarakutsa, Mariia O.Повномасштабне зближення з ЄС з подальшим надбанням членства залишається незмінним стратегічним пріоритетом розвитку України і одним з ключових питань національної безпеки. Природно, що Європейські інтеграційні об’єднання не залишилися байдужими до неодноразових спроб України реформувати свою Конституцію. І в цьому питанні Рада Європи і Європейський Союз традиційно дотримуються однієї точки зору.Документ Деякі аспекти закріплення прав громадян європейського союзу в хартії про основні права(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Саракуца, Марія Олександрівна; Саракуца, Мария Александровна; Sarakutsa, Mariia O.Система захисту прав людини, що сформувалася в рамках Європейського Союзу, є необхідною складовою становлення і розвитку ЄС в цілому у взаємозв'язку з міжнародно-правовими проблемами і проблемами політичного і інтеграційного характеру. Історія показала, що впродовж своєї еволюції Євросоюз пройшов складний шлях становлення своєї власної системи захисту прав людини: від повного ігнорування ідеї про те, що захист прав людини може мати перевагою перед положеннями права ЄС, до розробки власного каталогу прав людини, якою стала Хартія основних прав.Документ Деякі аспекти реалізації політичних прав громадян Європейського Союзу(ВНПЗ "Дніпропетровський гуманітарний університет", 2014) Саракуца, Марія Олександрівна; Саракуца, Мария Александровна; Sarakutsa, Mariia O.Досліджено особливості правового статусу громадян Європейського Союзу в контексті реалізації ними своїх політичних прав, проаналізовано нормативну базу ЄС з цього питання, сформульовані перспективи подальшого розвитку інституту політичних прав громадян Європейського Союзу.Документ Захист персональних даних резидентів Європейського союзу в мережі «інтернет»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Балабан, Д. М.; Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.Активний розвиток інформаційно-комунікативних технологій зумовив виникнення нових можливостей для людей в різних напрямках життєдіяльності, які безспірно покращують та спрощують життя в багатьох аспектах. Сьогодні мережа «Інтернет» являє собою інфраструктуру, в якій кожен користувач отримує можливість вільного обміну інформацією, здійснювати численні операції, платежі, перекази та інші дії.Документ Захист прав людини в Європейському Союзі(2021) Ковальчук, К. О.; Саракуца, Марія Олександрівна; Саракуца, Мария Александровна; Sarakutsa, Mariia O.Права і свободи є фундаментальною основою існування та розвитку народу, а тому повинні існувати ефективні організаційно-правові механізми для їх захисту. На теперішній час Європейський Союз приділяє значну увагу, щодо розвитку захисту прав людини. Цьому сприяло прийняття низки міжнародних документів, щодо розробки механізму міжнародного захисту прав людини.Документ Методичні вказівки до вивчення навчальної дисципліни «Конституційне (державне) право зарубіжних країн» : для студентів денного (заочного) відділення економіко-правового факультету. Спеціальність: 081 «Право», рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)(2021) Садовська, Ольга Миколаївна; Sadovska, Olha M.; Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.; Ромашкін, Сергій Володимирович; Romashkin, Serhii V.Метою викладання навчальної дисципліни «Конституційне (державне) право зарубіжних країн» є підготовка до практичної та наукової діяльності висококваліфікованих фахівців-юристів. Вивчення даного курсу спрямоване на адекватне уявлення студентами про світовий досвід конституційно-правового регулювання суспільних відносин, на усвідомлення студентами значення норм права, що регулюють найголовніші принципові відносини у всіх галузях державного та суспільного життя на сучасному етапі розвитку людства, засвоєння ними теоретичних положень теорії конституційного права, в тому числі світових тендецій конституційного права, формування навичок практичного застосування отриманих знань шляхом здійснення аналізу реалізації вказаних норм. Це необхідно для розширення професійного кругозору, розвитку юридичного мислення і розуміння тих напрямів, в яких рухається вітчизняне конституційне право. Поняття «конституційне право» і «державне право» вживаються в даному курсі як синоніми, хоча студентам повідомляється про відмінності між цими поняттями, які проводяться в багатьох країнах. Передбачається, що студенти зберегли необхідний обсяг знань з пройдених раніше курсів теорії держави і права, політології, історії держави і права зарубіжних країн, конституційного права України, судових та правоохоронних органів, адміністративного та фінансового права. Засвоєння матеріалу курсу буде необхідним для подальшого вивчання основ права Європейського Союзу, міжнародного права та порівняльного правознавства.Завданнями дисціпліни є поглиблене вивчення конституційного законодавства зарубіжних країн та його правової охорони, моделей правового регулювання статусу людини і громадянина, конституційно-правового статусу політичних інститутів, форми зарубіжних держав, політичних та державних режимів, конституційних основ діяльності законодавчої, виконавчої і судової влади та їх взаємодії; визначення можливостей використання досвіду зарубіжного конституційного права у правовій практиці нашої країни з тим, щоб не допускати помилок у державному управлінні, запроваджувати лише такі засоби правового 5 регулювання, які відповідають високим правовим стандартам і довели свою ефективність; ознайомлення студента з основними теоретичними положеннями науки зарубіжного конституційного права й основами конституційного права окремих країн (11 країн в Особливої частині курсу); підвищення правової культури та ерудиції фахівців права, оволодіння світовим досвідом конституційного права; формування у фахівців права розуміння сутності та ідей правової держави, громадянського суспільства, демократії та їх реалізації в законодавчій та правозастосовній практиці України; порівняння змісту Конституції України та конституцій зарубіжних країн; ознайомлення з особливостями діяльності органів державної влади, державного управління, органів місцевого самоврядування у зарубіжних країнах; формування у студентів патріотизму через повагу до суспільства, держави та законів; утвердження у свідомості майбутніх фахівців універсальних загальнолюдських цінностей та приорітету прав людини, примату їх у національному праві.Документ Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Організація судових та правоохоронних органів» : для студентів денного (заочного) відділення економіко-правового факультету. Спеціальність: 081 «Право», рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)(2021) Ромашкін, Сергій Володимирович; Romashkin, Serhii V.; Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.; Садовська, Ольга Миколаївна; Sadovska, Olha M.Навчальна дисципліна «Організація судових та правоохоронних органів» є вступною в загальну юридичну проблематику діяльності держави із захисту прав людини, охорони правового порядку і державної безпеки, державного впливу на правопорушення і злочинність. Вона передує вивченню інших юридичних дисциплін, таких, як конституційне право, адміністративне право, кримінальний процес, цивільний процес, господарський процес, адміністративний процес, кримінально-виконавче право, адвокатура України, нотаріат України тощо. Дисципліна вивчає правоохоронну діяльність як один з основних напрямків державної діяльності, її головні риси, ознайомлює з системою правоохоронних органів, їх завданнями, функціями, принципами організації та діяльності, повноваженнями, правовим статусом їх кадрів. Чималу увагу відведено вивченню функціонування судової гілки влади як в Україні, так і в таких демократичних правових державах, як Федеративна Республіка Німеччина, Франція, Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії, Сполучені Штати Америки. Останніми роками в Україні виконано значну роботу з реорганізації правоохоронних органів, приведення їх діяльності у відповідність із концепцією судово-правової реформи, що триває у країні.Документ Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Основи права європейського союзу» : для студентів денного (заочного) відділення економіко-правового факультету. Спеціальність: 081 право, рівень вищої освіти: перший (бакалавр)(2021) Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.; Садовська, Ольга Миколаївна; Sadovska, Olha M.; Ромашкін, Сергій Володимирович; Romashkin, Serhii V.Основною метою курсу є надання студентам відповідного рівня знань у галузі права Європейського Союзу. Вивчення учбової дисципліни «Основи права Європейського Союзу» спрямовано на досягнення наступних завдань: - ознайомлення студентів з євроінтеграційними ідеями з Середньовіччя до сьогодення; - вивчення поняття, сутності, правової природи європейського права та його місця в правовій системі Європи; - дослідження структури та системи права ЄС, основних принципів його діяльності; - визначення поняття, особливості та класифікації компетенції ЄС; - аналіз джерельної бази Європейського Союзу; - з’ясування студентами правового статусу, компетенції, структури, порядку формування Європейської Ради, Парламенту ЄС, Ради ЄС, Європейської Комісії, Суду ЄС, Європейського омбудсмена, консультативних органів та установ ЄС; - дослідження основ правового статусу людини і громадянина за правом ЄС; - висвітлення основних етапів та правової бази співробітництва України та Європейського Союзу; засвоєння студентами специфічної лексики і термінології, що застосовується в праві Європейського Союзу; формування правової культури студентів.Документ Міграційне право Європейського Союзу: виклики сучасності(2020) Саракуца, Марія Олександрівна; Подлісняк, Іван Сергійович; Саракуца, Мария Александровна; Sarakutsa, Mariia O.Проблеми правового регулювання міграції постали перед міжнародним правом не так давно, незважаючи на те, що сам інститут міграції існує тривалий час. Міграція обумовлюється багатьма факторами, зокрема, економічними, політичними, соціальними та іншими. На сьогоднішній день глобалізація в усіх сферах життя людства є однією з основних причин міграції.Документ Місце Європейської служби зовнішньої діяльності в системі органів Європейського Союзу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Саракуца, Марія Олександрівна; Саракуца, Мария Александровна; Sarakutsa, Mariia O.Розглянуто систему органів зовнішньополітичного представництва ЄС, їх класифікації. Досліджено статус та повноваження створеної Лісабонським договором Європейської служби зовнішньої діяльності ЄС, проаналізовано її внутрішню структуру та взаємовідносини з іншими органами ЄС.Документ Некоторые проблемы современной миграционной политики Европейского Союза(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Саракуца, Мария Александровна; Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.В статье исследуются этапы формирования и нормативная база иммиграционной политики Европейского Союза. Проанализированы основные составляющие современного миграционного кризиса в ЕС и правовые пути его разрешения.Документ Основи права Європейського Союзу(2023) Саракуца, Марія Олександрівна; Sarakutsa, Mariia O.Методичний посібник укладений на основі робочої програми навчальної дисципліни «Основи права Європейського Союзу» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 081 Право. Методичний посібник містить загальну структуру курсу, методичні рекомендації для підготовки до практичних занять, теми письмових доповідей та список рекомендованої літератури до вивчення питань.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »