Логотип репозиторію
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Kovalova, Nina I."

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Абсурд і оптика комічного в музичному театрі ХХ ст.
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.; Ковалева, Нина Ивановна; Левченко, Виктор Леонидович
    В статті проаналізовано сучасна художня діяльність музичного театру, що базується на ідеї абсурду. Абсурдистська настанова розглядається як естетична позиція, що передбачає в якості невід’ємної складової іронічну компоненту. Досліджено актуальні мистецкі практики, що за допомогою трансгресії трансформують естетичні канони раціоналізму, ставлячи під сумнів засади традиційного конституювання глядацької ідентичності. Виявлено наслідки нової оптики комічного, що спричинена деконструкцією традиційного естетичного бинару «сміхове – серйозне». Аналіз зроблений на матеріалі актуальних музичніх вистав та композиторської творчості другої половини ХХ ст. та початку ХХІ ст.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Иммерсивность как механизм создания новой художественной реальности
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Ковалева, Нина Ивановна; Левченко, Виктор Леонидович; Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    Статья посвящена исследованию феномена иммерсивности как актуальной особенности и механизма современных арт-практик. Выявлена связь между актуальными зрительскими запросами в современной культуре и иммерсивностью как механизмом по созданию художественной реальности и соответствующих новых форм театральной коммуникации. Особое внимание обращено на рассмотрение феномена иммерсивного театра. Исследование базируется на концепциях П. Бурдье и Ж. Бодрийяра.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Межі смішного: провокация як трансгресія (на матеріалах музично-драматичного мистецтва)
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Ковалева, Нина Ивановна; Левченко, Виктор Леонидович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    Сучасний музичний спектакль йде з семіотичного простору первинного жанру в поле смислів і знаків, нестійких, відкритих, котрі містять в собі і які передбачають безліч інтерпретацій, в тому числі й іронічних. Для вирішення цих завдань використовується провокація, що виступає як трансгресія, тобто подолання кордонів і деконструкція класичних бінарних опозицій: високе-низьке; духовне-тілесне, серьйозне-смішне, актор-глядач. У статті розглядається органічність елементів сміхової культури і комічних засобів для функціонування сучасного музичного театру
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Можливості та виклики нових медіа: теоретичні пошуки
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    Нові медіа виникли на початку дев’яностих минулого сторіччя як засіб широкого спілкування за допомогою комп’ютерів. Їх визначальними рисами що відрізняють їх від класичних медіа стали тотальна цифровізація, тобто необов’язковість втілення через матеріальну форму, поєднання різних носіїв інформації, транскодінг, тобто перетворення файлу одного формату в інший.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Музей і війна. Нотатки про долю культурної спадщини
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Левченко, Віктор Леонідович; Ковальова, Ніна Іванівна; Levchenko, Viktor L.; Kovalova, Nina I.
    Стаття присвячена дослідженню діалектики відношень між такими важливими соціальними феноменами як війна та музей. Розглядаються особливості та проблеми цих відношень на різних етапах історії людства – Давній світ, Античність, Середньовіччя, епоха Модерна. Автори пропонують таки основні орієнтації в ставленні до культурної спадщини Іншого – з одного боку, на знищення, з іншого – на присвоєння та поглинання. Останнє мало на меті позбавлення ворога символічного капіталу, знешкодження його сакрального ядра. В статті акцентується особливості існування музейної справи та її соціокультурних функцій в контексті різних тоталітарних режимів. Найбільшу увагу звернено на аналіз трансформації статусу та ролі музею в умовах російсько- української війні.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Сакральное и мусическое: от мистерии к опере
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Ковалева, Нина Ивановна; Левченко, Виктор Леонидович; Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    Рассматриваются нелинейные, диффузные отношения сакрального и музыкального компонент в истории европейской художественной культуры. Акцентируется внимание на взаимосвязь теоретического философского дискурса и художественных практик в разные социокультурные эпохи: античность, средевековье и Возрождение. Взаимопроникновение сакрального и музыкального интерпретируется как глубинное мировоззренческое основание возникновение оперы.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Сучасний музей як комунікативний простір: концепція радикальної музеології Клер Бішоп
    (Акваторія, 2023) Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    Стаття присвячена вивченню динамічних змін у сучасної музеології щодо основних функцій, структури, комунікаційних аспектів, концептуального та змістовного наповнення сучасних музеїв. Автори особливу увагу звертають на концепцію радикальної музеології сучасної британсько-американської мистецтвознавиці та культурологині Клер Бішоп. Вона виокремлює три існуючі моделі музеїв, остання з яких і є радикальною моделлю. Радикальна модель відрізняється від двох інших інтерпретацією та використанням терміну «сучасність». Сучасне вказує не тільки на стиль або період, скільки на ствердження теперішнього моменту. В музейної практики принциповим є протиставлення термінів «modern art» і «contemporary art». Останнє на відміну від концепту «modern art» стверджувало значущість актуального моменту. У статті приділено значну увагу застосуванню імерсивних технологій у сучасній музейній роботі; розглядаються різні нові музейні практики, де присутні риси радикального ставлення до формування сучасних експозицій. Демонструється суттєва близькість концептів «колекціонер» у філософії культури Вальтера Беньяміна та «куратор» в теорії радикальної музеології Клер Бішоп.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    «Ублюдки в опере», или анормативность как норма в современном музыкальном театре
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Ковалева, Нина Ивановна; Левченко, Виктор Леонидович; Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    Статья посвящена исследованию особенностей прагматики современных арт-практик, выявлению причин и следствий изменения культурных норм в отношениях «художник – реципиент». Рассмотрена трансформация нормативной модели коммуникации в музыкально- драматическом театре. В статье сделана попытка выявления и культурологического анализа установок (пост)современной культуры, продуцирующих создание новых смыслов и форм коммуникации в треугольнике «художник – произведение – зритель».
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Українське образотворче мистецтво у сучасному виставковому проекті: досвід спротиву
    (Акваторія, 2024) Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    У статті розглянуто репрезентування українського мистецтва у сучасному світовому музейному просторі. Особливу увагу автори звертають на художні практики останнього століття. Важливою є ідея поєднання художніх та соціально-історичних трансформацій. На думку авторів, українське образотворче мистецтво виступає як своєрідний «архів» епохи, що фіксує та реагує на карколомні історичні події та зміни. Показовою для артикуляції зазначених ідей була виставка «Калейдоскоп історій. Українське мистецтво 1912–2023», що відбулася у дрезденському музею Альбертінум влітку 2023 року. Мистецьке дзеркало дало можливість залучити глядачів до міркувань про складні шляхи формування української ідентичності. При зіткненні з непроговореним та складним саме мистецтво запрошує глядача пройти шлях зібраних по крихтці досвідів та історій, що описують різноманітну, але спільну історію України.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Фестивалі у просторі міста
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Ковальова, Ніна Іванівна; Левченко, Віктор Леонідович; Ковалева, Нина Ивановна; Левченко, Виктор Леонидович; Kovalova, Nina I.; Levchenko, Viktor L.
    Статтю присвячено розгляду феномену музичного фестивалю як чинника культури міста. Спираючись на теорію моделей міста Ю. М. Лотмана, розглянуто генезу та особливості розвитку фестивального руху та його кореляцію з просторовою структурою міста. За допомогою концепції художнього виробництва П. Бурдьє, автори аналізують особливості функціонування музичного фестивалю «Odessa classics» та його роль і місце у формуванні символічного поля культури міста.

DSpace та ОНУ імені І.І.Мечникова copyright © 2009-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Форма зворотнього зв'язку