Переглянути
Нові надходження
Документ The impact of specific factors on the revenue of the IT sectors in Poland and the Czech Republic(2023) Yakubovskyi, Serhii O.; Shapoval, Anastasiia V.; Якубовський, Сергій Олексійович; Шаповал, Анастасія ВіталіївнаThis article reveals the dynamics of the development of Poland’s and the Czech Republic’s IT/ITC sectors. The following groups of factors influencing the economic component of the IT/ITC sector were identified: tax policy, factors related to education, and labor force indicators. The simplified regression models were used for each group, and the influence of elements on the economic component of the efficiency of companies in the IT/ITC sector was presented separately. As a result of the weak argumentation of models for each group, the need to create unique models for each country based on a combination of different groups’ factors was proved. Based on Var models, when conducting correlation-regression analyzes, models were derived for the dependence of the economic performance indicators of the sectors of Poland and the Czech Republic on given factors.Документ «Авраамські угоди» та перспективи врегулювання арабо-ізраїльського конфлікту(2022) Захарченко, Алла Миколаївна; Александрюк, В. В.; Zakharchenko, Alla M.У статті аналізується процес нормалізації відносин між Ізраїлем та чотирма арабськими країнами – ОАЕ, Бахрейном, Марокко та Суданом, що отримав назву «Авраамських угод». Виявляються обставини, завдяки яким укладання цих домовленостей стало можливим, а також їхній потенційний вплив на регіональні процеси. З’ясовано, що нормалізація відносин між Ізраїлем та його сусідами стала результатом глибинних трансформацій, що відбулися в регіоні внаслідок «Арабської весни». Вони відсунули арабо-ізраїльський конфлікт в цілому та палестинську проблему зокрема на периферію регіональних процесів. Збіг інтересів Ізраїлю та поміркованих сунітських режимів навколо подолання спільних проблем безпеки, і насамперед стримування іранської загрози, став фундаментом для підписання «Авраамських угод». Не менш важливу роль у цьому процесі зіграла адміністрація Д. Трампа, яка акцентувала увагу на необхідності утворення антиіранського регіонального об’єднання. Аналіз практичної імплементації «Авраамських угод» через рік після їх підписання свідчить про те, що вони вже принесли дивіденди країнам-учасникам. Особливо це стосується ізраїльсько-еміратського треку, де сторони перейшли до тісного співробітництва в економічній, технологічний та безпековій сферах. Щодо перспектив нормалізації відносин Ізраїлю з іншими країнами Арабського світу, то вони викликають аргументовані сумніви. Просування на цьому шляху буде залежати як від мотивації самих арабських країн, так і від зусиль американської дипломатії. Особливого значення у цьому контексті набувають подальші кроки адміністрації Дж. Байдена. У будь-якому випадку, неврегульованість палестинсько-ізраїльського конфлікту залишається серйозним гальмуючим елементом на шляху до подальшої нормалізації відносин Ізраїлю зі своїми сусідами та загальної стабілізації Близького Сходу.Документ Роль релігійного фактору в палестинсько-ізріїльському конфлікті на початку XXI століття(2010) Захарченко, Алла Миколаївна; Zakharchenko, Alla M.Стаття присвячена комплексному аналізу ролі релігійного фактору на сучасному етапі палестинсько-ізраїльського протистояння. Досліджується причини поширення радикальної ісламістської ідеології серед палестинців та його наслідки для мирного прочессу, а також роль релігійних партій Ізраїлю у процесі вироблення політики країни щодо конфлікту.Документ Відносини між США та ЄС в контексті проблем безпеки Близького Сходу в період президентства Д. Трампа(2020) Захарченко, Алла Миколаївна; Zakharchenko, Alla M.У статті аналізуються трансатлантичні відносини в близькосхідному контексті після приходу до Білого дому адміністрації Д. Трампа. Зокрема, проведено порівняльний аналіз політики союзників щодо найважливіших регіональних проблем – іранської ядерної програми, арабськоізраїльського конфлікту та сирійської кризи; виявлено відмінності в підходах США та ЄС щодо зазначених проблем та визначено їхній вплив на стан відносин між двома акторами. З’ясовано, що за часів перебування Д. Трампа на посаді президента, протиріччя у підходах трансатлантичних партерів до близькосхідної проблематики значно поглибилися. Це зумовлено його різким відходом від політики попередників, а також притаманним для нього одностороннім характером прийняття рішень, без консультацій із союзниками. Низка суперечливих кроків американського президента, таких як вихід з угоди щодо іранської ядерної програми, беззастережна підтримка Ізраїлю, разом із перенесенням посольства США до Єрусалиму і визнанням ізраїльського суверенітету над Голанськими висотами, а також рішення про виведення американського контингенту з Сирії, не була підтримана Європейським Союзом. В той час як Сполучені Штати демонструють зниження інтересу до Близького Сходу, важливість регіону для Європи зростає. Односторонні кроки адміністрації Д. Трампа, а також розбіжності з ЄС у поглядах на важливі проблеми регіональної безпеки, спонукатимуть Європейський Союз до більш самостійної політики. Втім, низка об’єктивних обставин, насамперед, протиріччя всередині самого ЄС, не дозволяють йому виступати актором, здатним ефективно впливати на динаміку близькосхідних процесів. Якщо участь Вашингтона в регіоні продовжить слабшати, Європа все частіше буде змушена співпрацювати з альтернативними впливовими акторами, такими як Росія та Китай, для просування своїх інтересів.Документ Реконфігурація регіональних альянсів на Близькому та Середньому Сході після «Арабської весни»(2022) Захарченко, Алла Миколаївна; Zakharchenko, Alla M.Основною метою цієї статті є аналіз сучасної реконфігурації близькосхідних альянсів. Аналізуються основні зміни у тенденціях регіонального співробітництва як між державами, так і між державами та недержавними акторами, а також їхній вплив на безпеку регіону. В основу дослідження покладений метод системного аналізу. Він дозволяє дослідити процес формування сучасних близькосхідних альянсів на локальному, регіональному та глобальному рівнях. Взаємодія між основними центрами сили осмислюється в рамках парадигми політичного реалізму. З’ясовано, що в умовах трансформації глобального та регіонального порядку традиційні моделі розстановки сил на Близькому Сході поступилися місцем новим видам взаємодії та різним формам ситуативної співпраці. Децентралізація низки арабських країн, відсутність домінуючого регіонального актора та поступове самоусунення Вашингтону від близькосхідних справ на тлі посилення позицій Росії та Китаю, призвели до більшої автономії регіональних суб’єктів та утворення так званих «гнучких альянсів». В основі сучасного балансу сил на Близькому Сході полягають одразу дві вісі протистояння – сунітсько-шиїтська та внутрішньосунітська, яка за силою протиріч не поступається першій. На цій основі сформувався багатополярний регіональний баланс сил, що включає три альтернативні альянси – шиїтський, прагматичний сунітський та радикальний сунітський. Взаємодія між цими блоками у формі дипломатичної боротьби, відкритого протистояння або балансування пояснює більшість політичних та стратегічних процесів у регіоні. З трьох альянсів, шиїтський блок – найбільш згуртований та потужний. На відміну від шиїтської вісі, між членами сунітських таборів існують серйозні розбіжності. Ці країни утворюють ситуативні союзи задля досягнення конкретних політичних завдань, залежно від контексту та інтересів окремих держав. Нестабільний характер альянсів сприяє тому, що Близький та Середній Схід стає все більш неперед- бачуваним регіоном.Документ Політика адміністрації Джо Байдена на Близькому Сході(2022) Захарченко, Алла Миколаївна; Zakharchenko, Alla M.Метою статті є аналіз еволюції політики президента США Джо Байдена на Близькому Сході. Байден будував свою президентську кампанію на необхідності кардинального перегляду зовнішньополітичного курсу Дональда Трампа. Зробивши фокус на просуванні прав людини, він запровадив більш жорсткий підхід до авторитарних режимів, насамперед, до Саудівської Аравії. Він також збалансував політику в сфері палестинсько-ізраїльського конфлікту і поновив переговори з Іраном. Втім, як і за часів його попередника, опора на традиційних американських партнерів в регіоні – Ізраїль та помірковані сунітські режими, яких поєднує протистояння іранській загрозі, залишається системоутворюючим елементом близькосхідної стратегії Байдена. Впродовж першого року президентства Байдена близькосхідний регіон знаходився на периферії його зовнішньополітичних інтересів. Втім, драматичні наслідки війни Росії в Україні, що вийшли далеко за межі Європи, знов підтвердили важливість Близького Сходу для американських національних інтересів. Зацікавленість США у збільшенні обсягів видобутку нафти, загроза поглиблення військового співробітництва між Росією та Іраном та стагнація переговорів щодо іранської ядерної програми сформували передумови для перезавантаження американської політики в регіоні. Це змусило адміністрацію змістити фокус із прав людини до більш реалістичного та прагматичного підходу. Метою візиту Байдена в регіон у липні 2022 р. стало зміцнення відносин США із традиційними близькосхідними партнерами на противагу зростанню там впливу Росії та Китаю. Результати візиту отримали неоднозначні оцінки як в США, так і в країнах регіону. Критики стверджують, що президент повернувся без жодного принципового досягнення. Втім, більшість аналітиків згодні, що візит Байдена був не тільки доречним, але й необхідним для закріплення як регіональних, так і міжнародних позицій Вашингтону. Він став важливим кроком назустріч близькосхідним партнерам США, демонстрацією вірності союзницьким зобов’язанням та міцності американських безпекових гарантій.Документ Роль української діаспори країн Латинської Америки в російсько-українській війні(2022) Вакарчук, Катерина Василівна; Vakarchuk, Kateryna V.Повномасштабне вторгнення росії в Україну 24 лютого цього року змінило назавжди міжнародний порядок, який панував у світі. Російсько-українська війна внесла значні корективи не тільки у міждержавні відносини, а й змінила зовнішньополітичні цілі та пріоритети в найближчому майбутньому України. Так, країни Латинської Америки не стали виключенням, тривалий час цей регіон залишався поза увагою наших державотворців. Однак, підтримка у цій війні потрібна для українців, як ніколи у світі, українські діаспори, являються потужною силою в протистоянні інформаційній пропаганді. Українська діаспора стала промоутерами та рупорам, яка несе правду місцевому населенню, яке переважно черпає інформацію з пропагандистських російських джерел, яке працює в медійному просторі багатьох країн Латинської Америки.Документ Політика США щодо Куби у 2015-2022 роках(2022) Вакарчук, Катерина Василівна; Vakarchuk, Kateryna V.У статті розглянуто політику США щодо Куби на сучасному етапі, починаючи з приходу до влади Б.Обами та відкриття американського посольства на Кубі. Проаналізовано основні підходи та зовнішньополітичні доктрини США щодо відновлення політичного діалогу та зняття санкцій з Куби. Виявлено основні особливості у відмінностях між політикою США щодо Куби між адміністраціями Д.Трампа та Дж.Байдена. Доведено що трансформаційні процеси, зміни до конституції, введення посади президента, економічні та соціальні реформи, виявились недостатніми для повноцінного зняття ембарго з Куби. Підкреслено, що всі вжиті кроки в налагодженні відносин між Кубою і США не були закликом до припинення ембарго, а навпаки було призначене як «стимул» до змін на Кубі. Просування ідеї рівноправного партнерства Б.Обами було замінено на більш жорстку Д. Трампом. Було призупинено всі надбання попереднього уряду, всі зусилля виявились марними, особливо після ведення нових санкцій, включаючи обмеження операцій з компаніями, які контролюються кубинськими військовими. Нові економічні санкції, які припали в самий розпал пандемії спровокували глибоку економічну кризу на Кубі. Наступний президент США, Джо Байден, дав зрозуміти, що він повернеться до політики Обами, однак акцентуючи увагу, що процес нормалізації відносин між Кубою і США настане не скоро. Доведено у роботі, що нормалізація відносин між США і Кубою можлива тільки після докладання зусиль сторін в однаковій рівній мірі, тоді зможе сприяти процесу відновлення співпраці, як рівноправних партнерів. Для цього сторонам треба виробити комплексний план, який буде містити основні узгоджені вимоги сторін, методи вирішення проблем і певні терміни для виконання всіх вимог. Безумовно не варто очікувати, що процес нормалізації відносин станеться найближчим часом. Як мінімум цьому процесу перешкоджатимуть нестійкі позиції американо-кубинського лобі, яке дуже впливає на внутрішню політику США. Але слід зауважити, що останнім часом з’являється все більше прихильників відновлення відносин з Кубою, які спровоковані розчаруванням в ембарго.Документ Політика адміністрації Д. Трампа щодо країн Латинської Америки: прогнози та перспективи(2018) Вакарчук, Катерина Василівна; Vakarchuk, Kateryna V.статті розглянуто основні зміни зовнішньої політики США щодо країн Латинської Америки при адміністрації Д.Трампа. Проаналізовано нові виклики та підходи щодо налагодження відносин між країнами Західної півкулі. Розглянуто основні візити до країн Латинської Америки представників нової адміністрації США, зокрема Колумбії, Аргентини, Чилі та Панами. Ключовими питаннями в обговоренні лідерів країн та віце-президента США стали: вироблення спільної позиції по вирішенню кризи в Венесуелі та можливість військової інтервенції зі сторони США, питання безпеки, покращення торгово-економічного співробітництва та відновленні демократі в країнах Латинської Америки. Зроблено аналіз заяв, щодо зміни політики США по відношенню до Мексики, стосується будівництва нового кордону у вигляді стіни між двома країнами, посилення мір щодо міграційної політики, перегляд угоди про Північноамериканську зону вільної торгівлі, та позицій в ній Мексики та Канади. Встановлення дипломатичних відносин, між Кубою та США зустріло різку критику з боку Д.Трама, зазначено, що він не буде продовжувати заявлену стратегію свого попередника, поки на острові не буде змінено керівництво, політичний режим країни та відновлено права і свободи громадян. Відбувається зміна у відносинах між Аргентиною та США у зв’язку з приходом нового президента Аргентини, відбулися офіційні візити між президентами обох країн. Щодо Венесуели, це ключове питання, США шукає підтримки у лідерів континенту щодо можливого військового втручання, з поки що різким засудженням з боку південноамериканських лідерів.Документ Відносини між ЄС та Бразилією, Аргентиною, Мексикою: економіко-політичний контекст(2022) Вакарчук, Катерина Василівна; Vakarchuk, Kateryna V.В статті розглядаються економічно-політичні напрямки співробітництва ЄС з провідним країнам Латинської Америки – Бразилією, Аргентиною та Мексикою. Доведено, що в умовах зміни міжнародного порядку країни Латинської Америки будуть все більше залучені до пошуків нової моделі взаємодії з світовою спільнотою, особливо у сфері ресурсного потенціалу та більш глибокого співробітництва з країнами ЄС. Угода про зону вільної торгівлі прискорила ці процеси та дала можливість Бразилії,Аргентині і Мексиці вийти на нові міжнародні ринки. Метою статті є аналіз еволюції в економічних і політичних відносин між ЄС та провідними державами Латинської Америки. Методи дослідження. З допомогою методу «Case-study» вдалося зосередитися на виділенні головних та проблемних напрямках співпраці ЄС з Бразилією, Аргентиною та Мексикою. Цей метод застосовують для дослідження окремих країн, політичних систем, конкретних політичних явищ. В роботі було також використано такі методи, як аналіз та синтез. Порівняльний метод дозволив провести паралелі між країнами та напрямками і обсягом співпраці з кожною з них. Наукова новизна полягає у розгляді малодослідженого напрямку відносин Європейського Союзу та провідних країн Латинської Америки. Здійснено аналіз співробітництва міжнародних акторів через призму трансатлантичних відносин у сфері економіки та політики країн ЄС з Бразилією, Аргентиною та Мексикою. У висновках наголошується на позитивній динаміці співпраці ЄС та провідних країн Латинської Америки. Підкреслено, що активна співпраця, розвиток економічних та політичних напрямків співробітництва в майбутньому можуть призвести до створення найбільшої в світі зони торгівлі між ЄС та МЕРКОСУР. Зазначено, що формування латиноамериканського вектора політики у зовнішньополітичній стратегії ЄС призвело до поглиблення відносин з Бразилією, Аргентиною та Мексикою.Документ The Impact of the Media on the Catalonia Referendum(2020) Vakarchuk, Kateryna V.; Вакарчук, Катерина ВасилівнаThe impact of fake news on contemporary international relations processes becomes increasingly intertwined with the systemic processes of human existence and an integral part of it. The rolling out of mass consciousness and ideological pumping of the population has become possible not only by traditional methods, but also by modern technical means of information transmission. Thus, the use of social networks has allowed creating virtual characters and bots, leading certain processes and influencing public opinion. Catalonia is no exception, here are various factors influencing the country’s illegal referendum. It was various channels of communication and information transmission covering a variety of events that took place in Spain in October 2017 during the illegal referendum in Catalonia. Misinformative messages were covered; concepts and reality were changed, especially by Russian propaganda. The article analyzes the impact of various media on the preparation of the referendum in Catalonia and the main implications for the country in general. It is proved that most fake news belonged to Russian news platforms, which were clearly coordinated and threatened not only Spain but also the information security of the European Union. Despite the intrinsic nature of the Catalan problem, it is the widespread dissemination of false information that has further deepened the contradictions between supporters of independence and its adversaries within the country.Документ Fintech Німеччини та України: тенденції, перспективи та інвестиції(2022) Маслій, Наталя Дмитрівна; Яцкевич, І. В.; Maslii, Natalia D.; Yatskevych, InnaВизначено, що розвиток партнерських взаємовідносин між Україною та Німеччиною за рахунок розвитку FinTech сприяє збільшенню кількості та обсягів фінансових послуг та розвитку цифрових фінансів. У роботі обґрунтовано, що фінансовий ринок зазнає суттєвої трансформації за рахунок розвитку мережі Інтернет та FinTech, що сприяє формуванню нового витка еволюції ринку фінансових послуг як в Україні так і в різних країнах світу та розвитку взаємовідносин між країнами у наданні фінансових послуг. У роботі досліджено потенціал взаємовідносини між Україною та Німеччиною з надання фінансових послуг за рахунок розвитку FinTech, який сприяє збільшенню кількості та обсягів фінансових послуг та розвитку цифрових фінансів. Партнерські взаємовідносин між Україною та Німеччиною при інвестуванні ринку фінансових послуг за рахунок FinTech можливі за рахунок інвестицій, що обґрунтовано кореляційно-регресійним аналізом.Документ Modernization as a Transition from a “Traditional” to a Postmodern Society(2021) Hladchenko, Svitlana; Bilanych, Halyna; Ivzhenko, Inna; Florko, Lilia; Vakarchuk, Kateryna V.; Davydova, Zhanna; Вакарчук, Катерина Василівна; Вакарчук, Катерина ВасильевнаThe purpose of the article is to explore the gender aspect of the modernization of Tunisian society from modernism to postmodernism, which defined the cultural concept of the twentieth century. The article conducts a comprehensive study of gender aspects of the modernization of Tunisian society since the beginning of this modernization in 1900 of the XX century. to the beginning of the XXI century; for the first time the periodization of the women's movement in Tunisia in the period of modern history is presented and substantiated; analyzed the history of the impact of political and legal reforms of the Tunisian government on changing the gender situation in society; reflects the specifics of gender ideas and practices of Tunisian society in historical retrospect. The degree of influence of the French colonial regime on the modernization of Tunisian society in a gender context is determined; an analysis of the specifics of gender relations in Islamic society. It is proved that Islamic democracy was presented as a guarantor of the real emancipation of women, provided that she retains the primary status of wife and mother. This principle, due to the socio-cultural traditions of Tunisian society, was in fact basic in gender perceptions and for this period. Biographies of the leaders of the Tunisian movement show that their social self-realization was usually directly ensured by the status of the wife of a politician.Документ COVID-19 and Maintaining Public Health within Student Community: Moral Difficulties Faced by Students(2021) Paulava, Volha; Kamenska, Tetiana H.; Terzi, Olena; Borshch, Viktoriya I.; Каменська, Тетяна Григорівна; Борщ, Вікторія Ігорівна; Каменская, Татьяна Григорьевна; Борщ, Виктория ИгоревнаThe research was aimed to develop a set of recommendations on maintaining public health within student community. For the practical achievement of the research goal, there were studied: students’ self-perceived health status and their physical and moral reaction to COVID-19; their thoughts while onlooking relatives’ reaction in the conditions of self-isolation, and students’ opinion on new interaction with tutors in frame of online education. This part of the research was carried out from November, 2020 till May, 2021. Respondents were the students of South region of Ukraine, who study disciplines with some risk for public health system, namely, future seafarers and medical workers. In our work we drew on theoretical and practical conclusions made by the American, European and Ukrainian researchers of public health system and of cooperation between a teacher and a student in the conditions of COVID-19 pandemic. The theoretical aspect devoted to specification of such concepts as "public health", "public health within student community", is connected with the practical one, and allows to elaborate the unique research tooling and to reflect its components during a sociological poll with the help of questionnaire analysis. Application part of work is based on an empirical social research of transformations of students’ feelings and opinions under the influence of pandemic, drawing on the analysis of moral difficulties that the students of higher educational institution faced in terms of sudden and drastic change to a remote format of learning being fully separated from an educational group. Recommendations and conclusions are made by the authors in order to safeguard public health within student community.Документ Development Prospects of Banking Sector in Central and Eastern European Countries in Terms of Financial Integration(2021) Chumachenko, Darya; Derkach, Tatyana; Babenko, Vitalina; Krutko, Marharyta; Yakubovskyi, Serhii O.; Rodionova, Tatiana; Якубовський, Сергій Олексійович; Якубовский, Сергей АлексеевичThis study examines banking transformations in Central and Eastern Europe (CEE) under conditions of economic liberalization, dependence between economic development of countries and efficiency of their banking systems. The comparative method and methods of economic-mathematical modeling were applied. Considering the positive correlation between financial structure and economic growth, confirmed by literature findings, the development of the financial sector can become a crucial factor in convergence for the new EU members. Analysis revealed lower depth of financial sector in Central and Eastern European countries region in comparison to the Eurozone, but higher efficiency and growth rates. Regression models confirmed the significant causality between financial sector expansion and economic growth of CEE countries, but extremely high foreign market shares in the banking sector of region create prerequisites for financial shocks transmission through contagion channel in case of economic instability in the countries of banks’ origin.Документ Порівняльний аналіз впливу FinTech-інвестицій на економіку України та Німеччини(2022) Маслій, Наталя Дмитрівна; Ніколаєнко, А. О.; Маслий, Наталья Дмитриевна; Maslii, Natalia D.Фінансові послуги є головним елементом як розвитку економіки окремої країни, так і розвитку світової економіки в цілому. Ринок фінансових послуг дає можливість направити інвестиційні потоки в найпривабливіші сфери економіки, що в підсумку призведе до економічного зростання. Ринок фінансових послуг зазнає значних змін, що викликані попитом споживачів на нові та інноваційні продукти і послуги, які засновані на сучасних інформаційно-комунікаційних технологіях.Документ Russian Politics Toward Ukraine: was there Ever a Strategic Partnership?(2019) Брусиловська, Ольга Іллівна; Коваль, Ігор Миколайович; Brusylovska, Olha I.; Брусиловська, Ольга Іллівна; Koval, Ihor M.; Коваль, Игорь НиколаевичThe hypothesis of this research was that these states never had a rich level of strategic partnership (despite the officially proclaimed status), but always remained a sort of “negative strategic dependence” because of the high level of asymmetry in their relations. I. Zhovkva proved that the attribute of strategic partnership is community of strategic interests; without its further reflections existing relations are superfluous. G. Perepelytsia marked that scientists must distinguish two definitions of strategic partnership – as a level of the attained cooperation and as an instrument of state foreign policy. In the given article strategic partnership is examined in two measures. The first part is sanctified to the use of the concept of strategic partnership in the foreign policy of the Russian Federation (on the example of Ukraine), and second to accordance of level of their cooperation proclaimed strategic partnership. After 1991, the goal of Moscow was ‘a friendly and neutral Ukraine.’ The relations were built primarily on an economic basis, but even then Russia widely used a ban on the import of some goods as a political instrument. After 2004, problems in Russian-Ukrainian relations related to the Russian military base in Crimea and the basing of the Russian Black Sea Fleet aggravated. Kremlin tried to destruct Ukraine rather than let it go its own way; these witnessed against the contemporary concept of strategic partnership, which was the foundation of Russian politics towards Ukraine. Rather, the RF used very old policy of ‘stick and carrot’ (low gas prices and other economic preferences as the carrot, responsibility for ‘compatriots’ as the stick). The Treaty on Friendship, Cooperation, and Partnership between Ukraine and the Russian Federation was denounced as well as all Russian-Ukrainian agreements on the Black Sea Fleet, so, the RF itself refuses from using ‘strategic partnership’ as instrument of its policy towards Ukraine.Документ Optimization of the management system for mitigating the consequences of water area pollution during the crisis(2021) Kotenko, S. V.; Maslii, Natalia D.; Маслій, Наталя Дмитрівна; Маслий, Наталья Дмитриевна; Kasianova, V. A.; Bezpartochnyi, M. G.; Nadtochii, I. I.; Kотенко, C. В.; Касьянова, В. A.; Безпарточний, М. Г.; Надточій, І. І.The study is aimed at optimizing and reducing delays in crisis situations in the operation of decision support systems to eliminate the consequences of pollution of water areas. Methodology. The presented study uses the fundamental provisions of modern science to fi nd the optimal solution in crisis situations. Methods of abstraction and mathematical formalization were used to solve the problem of minimizing the delay time of information packets in providing critical information in conditions of overloading information channels. Findings. It has been proven that a decrease in the volume of losses is possible in the case of eff ective management of the elimination of pollution, prompt minimization of its consequences. It has been established that the eff ectiveness of management to minimize the consequences of an accident is determined by the eff ectiveness of the information system, and largely depends not only on relevant information, but also on the timeliness of its receipt by the subject of decision-making. A mathematical model and an algorithm for optimizing information fl ows have been created, which provide minimal delays in obtaining information even under conditions of extreme load of the information system. It has been proven that the task of eff ective management of an information system can be reduced to minimizing the delay in the provision of critical information. As a result of the study, it was found that for a large information system, which includes more than forty subunits and satellite systems, the use of the proposed approach provides a decrease in the response delay to an information request of time, which does not exceed a minute. Originality. To prevent delays in the operation of the information management system for the elimination of pollution of water areas, a scientifi c and applied approach to optimize the information system is proposed, which uses the theory of graphs and Ant Colony Optimization Algorithm and implements eff ective management of information fl ow. A mathematical model and an original algorithm have been developed that allow reducing delays in work and providing a resource utilization factor better than the existing analogues. Practical value. The presented approach will make it possible to increase the effi ciency and reliability of information systems for managing technogenic pressure on water areas in crisis situations, reduce the time for providing the necessary information and, thereby, reduce the consequences of pollution and the costs associated with their neutralization. The data obtained in the course of the study are approximated by a polynomial equation, making it possible to evaluate the eff ectiveness of using the proposed method depending on the number of nodes of the information system and the requirements for limiting the delay time of information.Документ Assessment of transportation impact on regional development: case study of Ukraine(2021) Maslii, Natalia D.; Маслій, Наталя Дмитрівна; Маслий, Наталья ДмитриевнаAn important consequence of development of transport complex of country is a growth of economic and social well-being of population. Focus on optimally functioning transport should be considered as an important factor in sustainable economic development, and deviations from optimal values as an indicator of additional reserves for growth. Defining national economic interests is one of the main tasks of Ukraine's development. In order to develop independently, and at the same time on the basis of partnership and cooperation, it is necessary to develop transport provision for the regions and interregional integration to form a whole transport space. The author's approach in considering this problem using general scientific and special methods of scientific research made it possible to investigate these processes. The article describes a methodological approach to the study of the transportation in the regions of Ukraine on the basis of intermodality and multimodality using forms of scientific - technical and static analysis, which will contribute to the implementation of the state policy of interregional integration, taking into account freight transportation using various types of transport. A scientific and applied approach has been proposed for determining the interdependence of the gross regional product per person on the freight turnover by kind of transport by using the methodological tools of the system analysis theory in order to identify transport regions and efficiently locate multimodal terminals (transport hubs), which will contribute to the implementation of effective instruments to promote interregional integration and regional economic integration, information, education spaces into a single transport space, overcoming interregional alienation and the introduction of effective instruments of state support for interregional integration, will contribute to the implementation of interregional programs and projects.Документ Столипінська аграрна реформа і зовнішня торгівля(2018) Якубовський, Сергій Олексійович; Борисов, Михайло Юрійович; Якубовский, Сергей Алексеевич; Борисов, Михаил Юрьевич; Yakubovskyi, Serhii O.; Borysov, Mykhailo Yu.Столипінську аграрну реформу початку ХХ століття тривалий час радянські автори називали не інакше як невдалою, екстенсивною та провальною. Це був ідеологічний підхід до вивчення реформи, що базувався на роботі В.І. Леніна «Столипін і революція», в якій вся діяльність Столипіна піддавалась критиці з точки зору інтересів окремої політичної партії. Тим не менше, у 1980 році в Українському Історичному Журналі вийшла стаття професора Барабоя А.З. «Аграрний капіталізм у Росії і столипінська аграрна реформа», в якій робився акцент на економічних успіхах реформи. Ситуація змінилася напередодні розвалу СРСР, коли почали з’являтися політично неупереджені економічні наукові праці про різні аспекти Столипін-ської реформи.