Перегляд за Автор "Yablokova, Olha I."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ До питання про доцільність передачі окремих особистих немайнових прав за авторським договором(2019) Яблокова, Ольга Ігорівна; Yablokova, Olha I.; Яблокова, Ольга ИгоревнаУ статті розглядаються питання, пов'язані із правомірністю й доцільністю передачі окремих особистих немайнових прав за авторським договором. Акцентується увага на тому, що у відповідності із міжнародними актами, зокрема Бернською Конвенцією про охорону літературних і художніх творів, а також національним законодавством, Цивільним кодексом України й Законом України «Про авторське право й суміжні права», передача яким-небудь способом особистих немайнових прав автора неприпустима в чинність неможливості відчуження особистих немайнових прав. У статті відзначається, що в доктрині існують різні точки зору щодо даної проблеми. Одні вчені дотримуються чіткої позиції про непередаваність особистих немайнових прав авторів. Інші вважають, що у випадку, коли в договорі немає положення про передачу особистих немайнових прав, то вони відповідно не відчужувані. Таким чином, можна допустити передачу, якщо вона допускається сторонами авторського договору. Аргументовано, що подібна позиція неприйнятна оскільки, всі немайнові права невід'ємні від особистості автора. У статті звернена увага на окремі випадки, так званої «тіньової» можливості передачі особистих немайнових прав. Зокрема, розглянутий приклад про укладання договору між «замовником» оригінального тексту й виконавцем (гетеренимом), у чинність якого сторони виступають як співавтори. При цьому фактичний автор (гетереним) не вказує свого ім'я, тобто є анонімом. У статті зроблений висновок про те, що будь-яка модель відносин по передачі особистих немайнових прав автора буде носити неправомірних характер.Документ До питання про класифікацію авторських договорів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Яблокова, Ольга Ігорівна; Яблокова, Ольга Игоревна; Yablokova, Olha I.У статті розглядаються питання, пов’язані із класифікацією авторських договорів. Насамперед, звертається увага на те, що авторські договори включаються в систему цивільно-правових договорів. Отже, авторським договорам властиві ознаки цивільно-правових договорів. Досліджуються проблеми класифікації по різних ознаках, які дозволяють визначити в цілому місце авторських договорів у системі договорів про розпорядження майновими правами авторів. Розглядаються різні способи виділення класифікацій авторських договорів. До критеріїв класифікації авторських договорів відносяться: вид твору, спосіб використання твору, є твір закінченим або його необхідно створити. Крім того, розглядаються питання про можливість класифікації авторських договорів за прийомом «дихотомії». У статті досліджується питання про класифікацію авторських договорів по суб’єктному складі. У цьому випадку звертається увага на те, що в одному випадку стороною за авторським договором буде виступати первісний суб’єкт (автор), а в інших випадках похідний суб’єкт (особа, якій були передані виключні права). Також пропонується класифікувати авторські договори залежно від мети авторського договору. Однієї з найважливіших цілей авторського договору є доведення твору до відомості широкого кола осіб.Документ До питання про обсяг переданих прав за авторським договором(2019) Яблокова, Ольга Ігорівна; Яблокова, Ольга Игоревна; Yablokova, Olha I.Стаття присвячена аналізу авторських договорів, які класифікуються залежно від обсягу переданих прав. Установлено, що такі договори діляться на договори про передачу виключних прав і договори про передачу невиняткових прав. Отже, цю групу договорів про передачу прав можна класифікувати за ознакою дихотомії. Встановлено, що Закон України «Про авторське право й суміжні права» визначає правову природу договорів про передачу виключних прав і договорів про передачу невиняткових прав. Характерною рисою цих договорів є те, який обсяг прав буде переданий за договором. Або права передаються від пра- вовласника до правонабувача на умовах, що на весь термін дії договору перший не може їх здійснювати (передача виключних прав). Або права передаються на умовах, коли правовласник зберігає за собою право реалізовувати приналежні йому права (передача невиняткових прав). Встановлено, що виключні права як підгалузь цивільного права традиційно виконують функції: визнання авторства на створені результати розумової праці; встановлення режиму їх використання; наділення їхніх авторів, роботодавців авторів та інших осіб, які набувають виняткові права за законом або договором, особистими і майновими правами; захисту цих прав. Аналіз досліджень про особливості виняткових прав дав змогу зробити висновок про те, що вони є абсолютними правами. У статті розглядається питання про визнання виняткових прав авторів монопольними правами. Це пояснюється тим, що тільки творець творчого результату своєї праці приймає рішення про подальшу його долю. Крім того, початковому суб’єкту права інтелектуальної власності належить право вимагати від усіх інших осіб непорушення його прав. Також було встановлено, що під час укладення авторських договорів його сторони повинні визначити способи використання результату творчої діяльності автора. Також у статті розглянуто питання, що стосуються особливостей правової природи виключних прав. Зазначено, що легальне визначення виключних прав установлює, що такими можуть бути тільки майнові права. Аналіз наукових суджень дає підстави зробити висновок про те, що одні автори думають, що виключні права є сукупністю особистих немайнових і майнових прав. Інші наполягають, що винятковими можуть бути майнові права. У статті аргументовано, що винятковими є лише майнові права.Документ Перевод как объект авторского договора(2020) Яблокова, Ольга Ігорівна; Yablokova, Olha I.; Яблокова, Ольга ИгоревнаСтатья посвящена исследованию проблем, связанных с определением особенностей перевода как объекта авторского договора. Автором исследуются вопросы о признаках перевода как производного литературного произведения. Для определения понятия перевода и его видов рассмотрены отдельные точки зрения ученых-цивилистов, являющихся специалистами в данной сфере. В настоящей статье рассмотрен вопрос о необходимости соблюдения личных неимущественных прав автора первоначального произведения, в частности, права на защиту репутации автора и его произведения.Документ Постановочний договір як вид авторського договору(2019) Яблокова, Ольга Ігорівна; Yablokova, Olha I.; Яблокова, Ольга ИгоревнаУ статті розглядаються питання, що стосуються визначення правової природи постановочного договору. Ні в Цивільному кодексі України, ні в Законі України «Про авторське право й суміжні права» немає визначення постановочного договору. У юридичній літературі мають місце окремі теоретичні підходи до встановлення сутності вказаного виду договору. Звертається увага, що постановочний договір є видом авторського договору. Цьому виду договору властиві загальні ознаки авторського договору, а також ознаки, характерні тільки для постановочного договору. Зазначено, що основною особливістю постановочного договору є його предмет, тобто ті правомочності, які передаються від творця твору до користувача. Таким правом є «публічне виконання». Установлено, що Закон України «Про авторське право й суміжні права» визначає, що публічне виконання – подання творів, виконань, фонограм, передач організацій мовлення шляхом декламації, гри, співу, танцю та іншим способом як безпосередньо (у живому виконанні), так і за допомогою будь-яких пристроїв і процесів (за винятком передачі в ефір чи по кабелях) у місцях, де присутні чи можуть бути присутніми особи, які не належать до кола сім’ї або близьких знайомих цієї сім’ї, незалежно від того, чи присутні вони в одному місці і в один і той самий час або в різних місцях і в різний час. У статті вказується, що публічне виконання реалізується за допомогою постановки. Крім того, у нашій роботі досліджується питання про кількість глядачів, за якої не буде вважатися, що здійснення права публічного виконання твору відбувається з порушеннями. У статті було розглянуто питання про подібність правової природи постановочного договору і видавничого договору. Було встановлено, що обидва види авторського договору можна класифікувати за ознакою завершеності твору або необхідності його створити. Іншими словами, і постановочний договір, і видавничий договір можуть бути договором замовлення і договором на готовий твір. Визначено, що постановочний договір укладається як оприлюднений або неоприлюднений твір. Це зумовлено тим, що видовищна організація зобов’язана укласти авторський договір з автором твору незалежно від того, був він оприлюднений чи ні.