Перегляд за Автор "Voloshkevich, O. O."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз та пропозиції щодо удосконалення окремих положень законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності управління природоохоронними територіями та об’єктами природно-заповідного фонду»(2023) Волошкевич, О. О.; Voloshkevich, O. O.В статті досліджуються основні положення законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності управління природоохоронними територіями та об’єктами природно-заповідного фонду», оприлюдненого 12 січня 2023 року. Особливістю цього законопроєкту є те, що він націлений внести зміни не тільки в правове регулювання відносин щодо об’єктів природно-заповідного фонду, а й щодо інших природоохоронних територій, які на сьогоднішній день, в цілому, перевищують площу цілого ряду європейських країн. При порівнянні окремих положень вищезазначеного законопроєкту з певними нормами чинних законів, встановлено, що введення терміну «природоохоронні території» в значну частину статей Закону України «Про природно-заповідний фонд України» зроблено без будь-якого узгодження як з іншими статтями цього Закону, так і з іншими нормативно-правовими актами національного законодавства. Проаналізовано норму законопроєкту щодо розробки Положень для кожної зазначеної категорії: Смарагдової мережі, водно-болотного угіддя міжнародного значення та інших природоохоронних територій. На підставі цього зроблено висновок, що всі вони мають свою специфіку і процес розробки Положень приведе до значної бюрократичної роботи, відсуваючи на друге місце охоронну, наукову та іншу природоохоронну діяльність. Поза увагою законодавця, також, залишається, хто саме повинен розробляти ці Положення. В ході дослідження значну увагу зосереджено на правовому регулюванні відносин щодо Смарагдової мережі, яка вдвічі перевищує площу всього природно-заповідного фонду України. Констатується, що на сьогоднішній день існує окремий законопроєкт, який має бути прийнятий. Це пов’язано не лише з підписанням угоди про асоціацію України з ЄС, а і з тим, що Україна вже ратифікувала Бернську конвенцію, яка впровадила Смарагдову мережу в усіх країнах-членах Конвенції. Саме це є підґрунтям того, що Смарагдова мережа не повинна включатись в Закон України «Про природно-заповідний фонд України» і наразі існує нагальна потреба прийняття окремого закону, доопрацювавши вже існуючий зареєстрований законопроєкт «Про території Смарагдової мережі». Проводжуючи дослідження, аналізуються положення законопроєкту щодо правового режиму біосферних заповідників/резерватів України, враховуючи реалізацію ними основних своїх функцій. Спираючись на реальну практику функціонування об’єктів природно-заповідного фонду, зазначається, що першочергове значення для забезпечення їх режиму мають повноваження і діяльність служби державної охорони природно-заповідного фонду. Проте, в реальності пропонується радикальне зниження її статусу та вилучення статей, пов’язаних з повноваженнями цього органу. Констатується цілеспрямоване необґрунтоване різке зменшення ролі Національної академії наук України в координації і узагальненні наукових досліджень та, загалом, нівелювання наукової складової в діяльності об’єктів природно-заповідного фонду. Звертається увага на те, що проблеми і недоліки цього законопроєкту не є вичерпними. Їх дослідження та аналіз буде продовжено в наступних наукових роботах.