Перегляд за Автор "Tsapenko, Tetiana-Yelyzaveta V."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Diagnosis of the Formation of Grammatical Aspects of Speech in Preschool Age(2021) Kruty, Kateryna; Minenok, Antonina; Morozova, Iryna B.; Tsapenko, Tetiana-Yelyzaveta V.; Kozynets, Oleksandr; Korniev, Serhii; Морозова, Ірина Борисівна; Морозова, Ирина БорисовнаThe article theoretically substantiates and experimentally verifies the validity of the developed diagnostics by the method of contrast groups. The relevance of such a study is determined by the lack of development of the problem of diagnosing grammatical aspects of speech in preschool age for Slavic (inflected by nature) languages. It is proved that for a preschool child in the first stages there is no speech activity separately from the subject, so the object of its orientation is not speech activity, but a single semantic whole, an event that is presented in a sentence (sometimes a phrase, discourse). In the following stages, the child's attitude to speech reality changes. This reality is already special, different from the subject. For all stages of speech and speech development of the child is typical limited and unstable nature of orientation to certain aspects of linguistic reality, when the pre-schooler focuses on either the semantic or formal side of speech. At the end of the senior preschool age, gender differences in children's use of adjectives are the most significant. The reason for the active use in speech of adjectives by girls we see both in the psychological characteristics and gender guidelines of adults around them (active use of nouns and adjectives with hypocritical-diminutive suffixes).Документ Комунікативно-синтаксичні особливості дитячого мовлення в жанрі інтерв'ю(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Морозова, Ірина Борисівна; Цапенко, Тетяна-Єлизавета Василівна; Морозова, Ирина Борисовна; Цапенко, Татьяна-Елизавета Васильевна; Morozova, Iryna B.; Tsapenko, Tetiana-Yelyzaveta V.Актуальність обраної теми роботи зумовлена загальною спрямованістю мовознавчих досліджень на вивчення взаємозв’язків між усіма рівнями мови, з одного боку, та орієнтованістю сучасної лінгвістики на дослідження мовно-мисленнєвих кореляцій та проблеми онтогенезу мовлення, з іншого. Об’єктом дослідження є мовлення американських дітей дошкільного та молодшого шкільного віку у рамках гумористичного ток-шоу. Предмет дослідження складають синтаксичні, лексичні та інтонаційні особливості дитячого мовлення. У роботі застосовуються загальнонаукові методи дослідження як-то: спостереження, вимірювання, опис, порівняння, перцептивний аналіз, дедукція, неповна індукція, узагальнення, кількісний та якісний аналіз. Мета роботи полягає у виявленні та порівнянні синтаксичних, лексичних та інтонаційних особливостей дитячого мовлення комунікантів-дошкільників та дітей молодшого шкільного віку з акцентуванням на гендерній приналежності респондентів інтерв’ю. У результаті дослідження встановлено відмінності у мовленні дітей різних вікових груп. Зроблено висновок , що на фонетичному рівні такі відмінності полягають в особливостях вимови та інтонаційного оформлення, темпі говоріння і частотності вживання пауз хезитації та їхній довжині. На лексичному рівні виявлено такі особливості: відсутність використання синонімічного ряду в дітей обох вікових категорій, невелика кількість лексичних прийомів, серед яких фігурують повтори, оказіоналізми, метафори і антитези. Аналіз синтаксичної структури показав: чим молодшими є респонденти, тим більшу схильність вони мають до односкладних відповідей, реалізованих у простих реченнях та еліптичних конструкціях. Визначено частотність уживання різних граматичних типів речень. Практичне застосування результатів дослідження може полягати в покращенні мовних навичок як рідної мови, так і іноземної ще в дитячому віці.Документ Психолингвистические основы популярности американского ток‑шоу с участием детей(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Морозова, Ирина Борисовна; Цапенко, Татьяна-Елизавета Васильевна; Морозова, Ірина Борисівна; Цапенко, Тетяна-Єлизавета Василівна; Morozova, Iryna B.; Tsapenko, Tetiana-Yelyzaveta V.Целью статьи является рассмотрение вербального аспекта межличностной коммуникации типа ребёнок-взрослый, реализованной в рамках американского комедийного ток-шоу. Объектом исследования является речь американских детей, являющихся участниками юмористического ток-шоу. Участие детей в телепрограммах позволяет исследовать их спонтанную устную речь и определить психолингвистические основы речевого поведения ребёнка в коммуникации со взрослым. Предмет исследования составляют психолингвистические основы популярности развлекательных шоу с участием коммуникантов-детей. Результаты исследования дают ответы на вопрос о популярности интервью как медийного жанра, а также о непосредственной востребованности в участии детей на телевидении. Выводы. В процессе исследования установлены социально-исторические предпосылки становления и востребованности развлекательных жанров на телевидении. Даны ответы на вопрос о жанровых особенностях ток-шоу. Привлекательность и очарование детей, взывающие к чувственному компоненту восприятия, эмпатии у телезрителя играет важную роль в массовости появления ток-шоу с детьми. Отмечаются особенности детской речи, отражающие детскую картину мира, детскую логику, процесс мышления. Практическое применение исследования может заключаться в процессе работы с детьми, а именно в улучшении навыков речи родного языка, так как даёт понимание того, как мыслят дети, каково их восприятие и мировоззрение.