Перегляд за Автор "Priharin, Oleksandr A."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Антропологія академічної спільноти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Прігарін, Олександр Анатолійович; Стоянова, Галина Миколаївна; Priharin, Oleksandr A.; Stoianova, Halyna M.Будь-якому професійному співтовариству властива не лише своя соціонормативна культура, але більш того, власна особлива субкультура професії. Під субкультурою професії домовимося розуміти сукупність стереотипів і норм поведінки, що склалися в професійному середовищі, які пронизують всі аспекти життя членів професійного співтовариства, що функціонують, в тому числі на рівні повсякденності і трансльовані через механізми традиції в рамках повсякденних практик, спеціальних ритуалізованих дій, професійного фольклору. Носієм професійної субкультури є професійне середовище, професійне співтовариство (в даному випадку це – академічне наукове співтовариство). До академічної наукової спільноти входять володарі даної професії, які мають відповідну освіту, працюють за фахом, а також поділяють більшу частину символіко-нормативного комплексу. Дисципліна «Антропологія академічної спільноти» викладається відповідно до освітньо-наукової програми підготовки за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти спеціальності 032 «Історія та археологія».Документ Глокалізація у старообрядців Буджаку: спроба окреслення моделей та суб'єктів модернізації традіоналістськнх спільнот(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008) Прігарін, Олександр Анатолійович; Пригарин, Александр Анатольевич; Priharin, Oleksandr A.Об'єкт і предмет уваги. Дослідники соціальних і культурних змін сучасних пострадянських суспільств більше уваги приділяла проблемам націоналізму та етнічної мобілізації. На цьому тлі у тінь відійшли процеси включення до загальносвітових тенденцій і процеси глобалізації. У сьогоднішній українській історіографії дану тему слід визнати аматорсько-імпортною. Всі інтелектуальні сили кинуті на аналіз і пропаганду специфічності, українській винятковості як в історико- культурному вимірюванні, так і в актуальній практиці. У загальному масиві бібліографії приємним виключенням є збірка «Українська культура в контексті світових глобалізаційних процесів»2. Не дивлячись на різницю у методологічних підходах, авторам вдалося показати стадіальність модернізації і уніфікації різних комплексів культурно- побутових традицій в XX - початку XXI століття, їх етнорегіональні особливості в УкраїніДокумент «Иннокентьевцы» и «мурашковцы»: компаративный анализ судеб конфессиональных групп(2011) Пригарин, Александр Анатольевич; Прігарін, Олександр Анатолійович; Priharin, Oleksandr A.Начало ХХ века стало «осевым временем» для возникновения и распространения целого ряда мис-тических религиозных движений среди народов России. Среди них можно назвать и последователей «св. Иннокентия» и «Евангельских христиан святых сионистов». Эти конфессиональные группы сформировались не столько за счет специфики догматических воззрений и ритуальной практики, сколько имели ярко выраженные этнические компоненты.Документ От динамики "поля" к академической комбинаторике(2016) Колесник, Валентина Александровна; Пригарин, Александр Анатольевич; Прігарін, Олександр Анатолійович; Priharin, Oleksandr A.; Колєснік, Валентина Олександрівна; Koliesnik, Valentyna O.Рец. на монографию: Плотникова А. А. Славянские истровные ареалы: архаика и инновации. - М.: ИСлРАН, 2016. - 320 с.Документ Память рода...(Смил, 2012) Ганчев, Александр Иванович; Найденова, Р. Н.; Пригарин, Александр Анатольевич; Прігарін, Олександр Анатолійович; Priharin, Oleksandr A.Владимир Никифорович Станко очень уж хотел сделать настоящую книгу по истории и этнографии Терновки. Эта идея занимала его многие годы. К ее реализации ему удалось привлечь многих ученых, представителей разных наук и стран. В поисках своих корней он оказывался не менее академичен, чем в «своем» каменном веке. С каким азартом и трепетом он разбирал источники, которые ему привозили отовсюду... А сколько рассказов связывало его с Терновкой - любил он вспоминать различные случаи со своей Малой Родины. Гордился своими земляками, подчеркивая свою приверженность в традиционности интеллектуальной жизни поселка («Сколько из Терновки вышло академиков, профессоров, инженеров высшего класса...»).Документ “Пилипони” в Подунав’ї наприкінці XVIII — на початку XIX ст.(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2003) Прігарін, Олександр Анатолійович; Пригарин, Александр Анатольевич; Priharin, Oleksandr A.Історія старообрядницьких громад XVIII століття являє собою історію численних міграцій. Прагнучи зберегти свої релігійні погляди, прихильники доніконівського православ’я змушені були шукати “волю” на окраїнах і за кордоном Російської імперії. Це визначило активну участь старообрядців у колонізації Слобожанщини, Полісся, Поділля, Буковини, Північного Причорномор’я й інших регіонів.Документ Письма С.И. Цветко Н.С. Державину 1927-1929 гг.(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Ганчев, Александър; Прігарін, Олександр Анатолійович; Пригарин, Александр Анатольевич; Priharin, Oleksandr A.Вот почему вполне логичным выглядел то, что перебирая архивные дела в фонде Николая Севастьяновича Державина в Санкт- Петербургском филиале Архива Российской Академии Наук (далее СПФ АРАН), натолкнулись на оригиналы писем Сергея Ильича Цвятко. Сам факт подобной «встречи» уже сам по себе нами расценивался как знаковый. В память об этих двух замечательных терновчанах и хотелось опубликовать данный фрагмент эпистолярного наследия (ответные письма Н.С. Державина, наверняка, не сохранились из-за репрессий и переездов). Это желание усилилось и укрепилось после внимательного прочтения писем - они имеют смысл сразу в нескольких направлениях актуальной историографии. Укажем лишь основные, очевидные для нас.Документ Рынок «7-ой километр»: торговая субкультура в современной Одессе(Смил, 2012) Пригарин, Александр Анатольевич; Прігарін, Олександр Анатолійович; Priharin, Oleksandr A.Общим местом в академическом дискурсе изучения Одессы являются две характеристики ее феноменальности - полиэтничность и торговля в качестве градообразующих факторов. В сложнейшей диалектической взаимосвязи обе эти черты способствовали формированию специфического облика города, при изучении которого ученые часто сталкивались с историко-антропологическим противоречием - мультикультурность всегда порождала эффективную внутреннюю и внешнюю торговлю, а она, в свою очередь - устойчивость многообразия.Документ Сколько лет Молдаванке? Локальный сюжет в одесско-исторической ретроспективе(2017) Пригарин, Александр Анатольевич; Прігарін, Олександр Анатолійович; Priharin, Oleksandr A.Владимир Никифорович Станко вырос в предместье Николаева - Терновке. Уже при его жизни этот болгарский поселок вошел в пределы города, сохраняя на долгие десятилетия выразительный и самобытный облик. Так или иначе он сделал многое, чтобы изучить свою «малую Родину». Учил он и нас превращать свои романтические чувства в академические тексты, строго опираясь на документальные реконструкции. Из ряда актуальных направлений историко-этнологический студий, микроистория своими предметностью и конкретностью вызывала особое уважение Шефа: Уже тогда для меня стало подобное отношение эталоном и зародило желание описать свою «Молдаванку», которая задолго до моего рождения вошла в состав Одессы, растворившись в городе, разделив его судьбу.Документ Соціальний потенціал джерел динамічної меншини: [Рец.: Мільчев В.І. Соціальна історія запорозького козацтва кінця XVII - XVIII століття: джерелознавчий аналіз. - Запоріжжя: АА Тандем, 2008. - 369 с., іл.](Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Прігарін, Олександр Анатолійович; Пригарин, Александр Анатольевич; Priharin, Oleksandr A.На відміну від "культури мовчазної більшості" А. Гуревича, українське козацтво ніколи не було домінуючою верствою суспільства. Але ця "меншість" настільки активно увірвалася на простори Євразійської історії, що породила чіткий семіотичний стиль думки та дії. Не випадковим є існування "козацьких" епітетів стосовно, наприклад, архітектурно-мистецького стиля, літописних творів та взагалі - у відношенні до цілого періоду історії України. Знаковий ресурс козацтва був та залишається привабливим для всіх галузей життєдіяльності нашого сучасного суспільства.Документ «Уроки хронологии»: сочинение владыки Иннокентия Усова «Апокалипсические чудовища»(Б.и., 2008) Пригарин, Александр Анатольевич; Прігарін, Олександр Анатолійович; Priharin, Oleksandr A.Олег Борисович Демин - был одним из самых «страшных» преподавателей в годы нашего студенчества. В первый же семестр I курса он читал курс «Исторической хронологии», в рамках которого давал и требовал знания о различных календарных системах народов Мира. С первого раза сдать азы элементарной арифметики удавалось единицам - актуальный и вполне объяснимый факт! Ведь до сих пор бытует мотив выбора «истории» - незнание математики и боязнь формул. А тут - простейшие уравнения вызывали протест сознания у студентов (особо - представительниц прекрасного пола): «ведь я ж ИСТОРИК!'.» А если еще доводилось подставлять в эти формулы даты, то все - студент(ка) входила в полный ступор... Потом еще были «Славяне» - «История южных и западных славян» вместе с набором культурных деятелей и их табличками... Сколько всего нового узнавали благодаря эрудиции и последовательности Олег Борисовича! ! ! Однако именно хронология запала в душу всем (!!!) моим однокурсникам.Документ Факт (ОР) этнографии: об авторстве антропологических знаний(2011) Пригарин, Александр Анатольевич; Прігарін, Олександр Анатолійович; Priharin, Oleksandr A.В докладе ставится вопрос об авторском начале в этнографическом тексте. Показываются возможные формы и пути преобразования элементов реальности в этнографический факт. На основе этого определя-ется место исследователя в выстраивании жанра описания наблюдаемой жизнедеятельности.Документ Інтернаціоналізм vs мультікультуралізм: соціокультурні антропологічні дослідження в Одесі кінця ХХ – початку ХХІ ст.(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Прігарін, Олександр Анатолійович; Стоянова, Галина Миколаївна; Priharin, Oleksandr A.; Stoianova, Halyna M.Предметом аналізу виступає досвід останніх п’яти років (2013-2018 рр.),здійснений осередком одеської етнографічної школи. Ключовою категорією досліджень виступає саме крос-культурність, через яку проведено огляд історіографічного доробку науковців. У дослідницьких студіях продемонстровано різні типи крос-культурності: «етнічна», «історична», «урбанізаційна», «локальна», «віртуальна», «діаспорна» та у варіанті соціальних практик міського середовища. Здійснено огляд проблемно-тематичних напрямків досліджень: дослідження джерелознавчого потенціалу фотоматеріалів та особистого нарративу, студіювання торгівельної та моряцької субкультур, виявлення специфіки «одеської кухні», простеження механізму адаптації нових етнічних спільнот Одеси, вивчення модерних ритуальних практик у співвідношенні з традиційними. Успішно продовжуються традиційні напрямки: вивчення етнічних спільнот Одещини та їх культурно-побутової виразності, феномену етноконфесійності, введення до наукового обігу нових оригінальних джерел.Документ Історико-етнографічні дослідження росіян старообрядців (липован): здобудки та перспективи(Астропринт, 2005) Прігарін, Олександр Анатолійович; Пригарин, Александр Анатольевич; Priharin, Oleksandr A.Наявність такого яскравого культурного феномену, яким є група липован — росіян старообрядців, зумовлює науковий та суспільний інтерес. Особливий характер групи, на наш погляд, надає широкі можливості для розвитку різних напрямків сучасних гуманітарних наук.