Логотип репозиторію
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Lewandowski, Alexander V."

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Державна відповідальність у контексті євроінтеграції
    (Фенікс, 2023) Левандовскі, Александер Вікторович; Lewandowski, Alexander V.
    У своєму прагненні до євроінтеграції в Україні серед фахівців, як і пересічних громадян, дедалі більше поширюється думка про рецепцію тих чи інших інститутів права як найпростіший і найшвидший спосіб розв’язання проблем, які накопичилися в суспільстві. Однак на вигоду популістській натурі таких закликів, на другий план відсувається критичний підхід до такого складного процесу, як рецепція. Неоднозначність такого підходу найбільш виразно можна продемонструвати на прикладі німецького права - інституті державної відповідальності органів та їхніх представників за заподіяну шкоду. Сам інститут не є чимось новим, він також відомий й для українського права. Більше того, йому притаманні навіть схожі регулятивні механізмі, закріплені як у Конституції України, так і в Цивільному кодексі України. Але при цьому внутрішнє наповнення інституту має принципові відмінності. Основною причиною тому слугує правозастосовна практика, яка спрямована на компенсацію доволі мізерної нормативної бази для такого складного інституту права. Будучи двокомпонентним елементом, що складається з цивільно-правової та публічно-правової, зокрема й адміністративної відповідальності, він повністю підпорядкований логіки німецького цивільного права в контексті федерального устрою держави, що найчастіше призводить не лише до заплутаної казуїстики, а й входить у конфлікт із загальноєвропейським правом, вступаючи з ним у боротьбу за право самостійно визначати відповідальність своїх державних органів. Не останню роль у цьому відіграє й багаторівневість відповідальності держави як такої, зі складним механізмом взаємодії всіх елементів між собою. Таким чином, можна говорити, що імплементація окремо будь-якого інституту поза контекстом правової системи, де він був вирощений і підкріплений правозастосовчою практикою, заздалегідь приречена на провал. Оскільки навіть два схожих, один на одного за формою інститути права, в різних державах матимуть різний ступінь ефективності й не завжди підходять для вирішення одних і тих самих завдань.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Значення адміністративного акту як форми управлінської дії в адміністративному праві Німеччини
    (2023) Левандовскі, Александер Вікторович; Lewandowski, Alexander V.
    Статтю присвячено розгляду адміністративного акта як форми управління органами влади Німеччини. Особливе місце в статті приділено історії становлення акту в самостійну одиницю адміністративного права. Показано необхідність переходу від концепції, що виникла в навчальній літературі за образом французького acte administratif unilatéral до вже повноцінної правової фігури, яка є і донині основним елементом гарантії захисту громадян. Розглянуто місце адміністративного акта в системі Закону про адміністративний процес та інших правових нормах німецького права, при цьому, акцент зроблено на різницю в розумінні акту в різних галузях адміністративного права. Розкривається при цьому і взаємодія акту, як елемента адміністративного примусу з принципами демократії. Особливу увагу приділено розумінню адміністративного акту в контексті адміністративного процесу, у тому числі, протиставленню впливу судової практики та його суто управлінському розумінню. Обговорюється у статті й особливість адміністративного акту, а саме його здатність до трансформації - залежно від потреб органів влади та відсутність будь-яких суворих обмежень з боку законодавця. Піднімається нарівні з цим, питання про можливість заміни або трансформації акту іншими формами управління. Обговорюється можливість більш детального розшарування адміністративного акту для підвищення його ефективності, його застосування за рахунок більш легкого конструювання його елементів і полегшення пошуку відповідей на питання, що виникають.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Публічно-правовий договір в адміністративному праві Німеччини
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Левандовскі, Александер Вікторович; Lewandowski, Alexander V.
    Стаття присвячена публічно-правовому договору в адміністративному праві Німеччини. Розглянуто питання співвідношення публічно-правового договору та адміністративного акту в контексті принципу свободи вибору форми дії адміністративних органів. Зроблено аналіз законодавчої бази публічно-правового договору. Перш за все, це охоплює детальний розгляд § 54 Закону про адміністративний процес як центральної норми публічно-правового договору, так само позначені питання обмежень у правозастосовчій практиці § 54 ЗАП. Наряду з цим, розглянуто й конституційний бекграунд публічно-правового договору. Особлива увага при цьому надана принципу правомірності дій органів управління та його двом основним компонентам: принципу верховенства закону та принципу дотримання закону, які різною мірою мають вплив на публічно-правовий договір. Розглянута в статті подвійна природа публічно-правових договорів, в першу чергу, пов’язана з тим, що сам публічно-правовий договір безпосередньо є фігурою як матеріального так і процесуального права. Проаналізовані відмінні риси публічно-правового договору в контексті його розмежування від інших форм реалізації своїх повноважень адміністративними органами влади. В першу чергу, це зачіпає адміністративний акт на вимогу як найбільш близького до публічно-правового договору через його зовнішні прояви. Так само це зачіпає й адміністративний акт з додатковими умовами, через те, що він володіє характеристиками, що вводять в оману, схожими з договірними відносинами. В зв’язку з цим, зроблено огляд безпосередньо самого предмету договору як вирішального чинника, що дозволяє класифікувати його як договір, укладений в сфері публічного адміністративного права. Розглянута роль теорії особливого права та її вплив на процес індикації публічно-правового договору. В зв’язку з цим, розглянуто й кульгаючий взаємний договір, як особлива форма публічно-правового договору. Особливе місце в статті надано питанням термінології. Зроблено висновок, що в українському адміністративному праві немає аналогів та схожого підходу не тільки до питання класифікації, а й співвідношення розглянутих термінів, які розвинуло німецьке адміністративне право.

DSpace та ОНУ імені І.І.Мечникова copyright © 2009-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Форма зворотнього зв'язку