Перегляд за Автор "Kolosok, V. M."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Науковий підхід досягнення конкурентних переваг в сфері водного транспорту України(2021) Дем'янчук, Марина Афанасіївна; Demianchuk, Maryna A.; Демьянчук, Марина Афанасьевна; Колосок, В. М.; Костюк, Ю. Д.; Kolosok, V. M.; Kostiuk, Yu. D.Актуальність. Україна є морською державою та має вигідне географічне положення, яке обумовлюється її знаходженням на перетині міжнародних транспортних маршрутів. Водний транспорт є однією із сфер економічної діяльності, що може забезпечити підвищення рівня конкурентоспроможності України на міжнародному рівні, особливо в умовах посилення інтеграційних процесів у світову та європейську економічні системи. Проте аргументуванню на субрегіональному рівні унікальних конкурентних переваг водного транспорту та ефективних взаємозв’язків між всіма стейкхолдерами зазначеної сфери приділяється незначна увага. Проведений аналіз літератури свідчить про достатнє теоретичне обґрунтування різних питань забезпечення водного транспорту України, проте вони потребують уточнення з урахуванням особливостей сучасності. Мета та завдання. Метою статті є обґрунтування наукового підходу досягнення конкурентних переваг в сфері водного транспорту шляхом визначення емпірично-теоретичних основ та конкурентних переваг водного транспорту України у сучасних умовах розвитку. Результати. Встановлено, що різними вченими виокремлюють три основних підходи до розуміння поняття «конкурентна перевага»: компаративний, ресурсний та ціннісно-компетентнісний. Проте враховуючи особливості діяльності та розвитку водного транспорту, для дослідження його конкурентних переваг автором пропонується розглядати його конкурентні переваги з позиції створюваної значимості, зокрема: як унікальну або превалюючу властивість (відмінні якості або особливі властивості, що становлять підвищену цінність для споживача), як успішність адміністрування (зниження собівартості через організаційно-управлінську успішність), як компетентність (колективні знання з унікальної реалізації), як ланцюжок цінності (створювані переваги різноманітного характеру). Тому під конкурентною перевагою водного транспорту слід розуміти ексклюзивну цінність, якою володіє сфера і яка дає їй переваги перед конкурентними країнами на субрегіональному рівні. Враховуючи масштабність та ієрархічність походження конкурентних переваг досліджуваної сфери визначено, що на них впливає низка чинників, основними з яких є національні стратегії розвитку України, рівень конкурентоспроможності підприємств водного транспорту та ступінь інтеграції вітчизняного водного транспорту у світовий простір. На основі дослідження за обсягами формування додаткової вартості структурних показників ВВП країн Європейського Союзу економічно обґрунтовано необхідність нарощування конкурентних переваг водним транспортом України, які мають бути значущими, видимими, стійкими, унікальними та прибутковими. За характером фактору впливу виокремлено географічні, політичні, економічні, організаційно-управлінські, матеріально-технічні, інноваційно-інформаційні, маркетингові, соціальні, інфраструктурні конкурентні переваги водного транспорту України та зазначені показники, на які вони здійснюють найбільший вплив.Висновки. Обґрунтовано науковий підхід досягнення конкурентних переваг в сфері водного транспорту України, основною метою якого є забезпечення збалансованого залучення та використання ресурсів водного транспорту з урахуванням національних особливостей та впливу зовнішнього середовища. Визначено групи факторів та конкурентні переваги водного транспорту України, досягнення яких залежить від можливості та спроможності їхнього управління, значимості для сфери водного транспорту та країни в цілому, пріоритетності виконання стратегічних та операційних завдань. Проте їх досягнення та втримання на високому рівні дозволить протистояти факторам зовнішнього впливу.