Перегляд за Автор "Dolusova, Natalia V."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Verbalized motherhood experience in the short story "Trespass" by S. Scofield(Астропринт, 2009) Dolusova, Natalia V.; Долусова, Наталя Валерiївна; Долусова, Наталья ВалерьевнаWith the development of the feminist thought, modern literature strongly influenced by its contributions, a female's peculiar biological experience is being made more and more explicit. In American literature of the end of the XIX century — the beginning of the XX century the role of a mother was predominantly based on the existing pattern of gender stereotype, when woman was evaluated through her influence on her child and her attitude to it. The undisguised description of maternal practice was considered to be tabooed, thus was not present in the literary works.Документ Вербалізація концепту «порушення харчової поведінки» в феміністських есе(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Долусова, Наталя Валерiївна; Красницька, Катерина Вікторівна; Долусова, Наталья Валерьевна; Красницкая, Екатерина Викторовна; Dolusova, Natalia V.; Krasnytska, Kateryna V.Стаття присвячена аналізу засобів репрезентації концепту ПОРУШЕННЯ ХАРЧОВОЇ ПОВЕДІНКИ. Матеріалом дослідження були чотири феміністських есе, що розглядають взаємозв’язок порушень харчування у жінок з політикою західного патріархарного суспільства по відношенню до стандартизації жіночого тіла стосовно канонів краси. У феміністських есе наголошується, що поняття жіночої краси перестало бути естетичним явищем, а стандартизація, що насаджується індустрією краси, призводить до появи захворювань ХХ-ХХІ століть, пов’язаних з психічними розладами, – порушень харчової поведінки. Концепт ПОРУШЕННЯ ХАРЧОВОЇ ПОВЕДІНКИ є складним за своєю структурою, його безпосередніми складниками є такі гіпонімічні мікроконцепти як: АНОРЕКСІЯ, БУЛІМІЯ та КОМПУЛЬСИВНЕ ПЕРЕЇДАННЯ. Кожен мікроконцепт формується за польовою моделлю, згідно з якою він містить ядро та периферію. Ядро мікроконцептів репрезентується лексичними одиницями, що мають узуальне значення симптомів різновидів порушень харчування: «відмова від їжі», «переїдання». Їх периферія вербалізується лексикою, що реалізує ці значення оказіонально. У феміністських есе знаходимо вербалізацію всіх трьох мікроконцептів. Найбільш широко репрезентованим є мікроконцепт АНОРЕКСІЯ, а найменш – КОМПУЛЬСИВНЕ ПЕРЕЇДАННЯ. Ці мікроконцепти в аналізованих текстах репрезентуються експліцитними маркерами. Концепт ПОРУШЕННЯ ХАРЧОВОЇ ПОВЕДІНКИ вербалізується у ракурсах соціального та психологічного обумовлення появи цієї хвороби. Соціальне обумовлення полягає в еталоні краси сучасного суспільства, яким є молода надмірно худа жінка (анорексія, булімія). Психологічне обумовлення полягає у тому, що людина «заїдає» проблеми, тобто для неї їжа – це засіб психологічно відволіктись від чогось неприємного (булімія, компульсативне переїдання). Таким чином, проблема порушень харчової поведінки є важливою у феміністському публіцистичному дискурсі.Документ Гендерні особливості функціонування номінацій коштовного каміння в авторських казках (на матеріалі творів А. Картер та О. Уальда)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Долусова, Наталя Валерiївна; Строченко, Леся Василівна; Долусова, Наталья Валерьевна; Строченко, Леся Васильевна; Dolusova, Natalia V.; Strochenko, Lesia V.Стаття присвячена розглядові гендерних особливостей функціонування номінацій коштовного каміння в авторських казках. Проаналізовано прямі та переносні вживання досліджуваних номінацій, виявлена їх символічна функція.Документ Концепт “Телефонний дзвінок” та його вербалізація в жіночих текстах (на матеріалі оповідань Д. Паркер)(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2011) Долусова, Наталя Валерiївна; Долусова, Наталья Валерьевна; Dolusova, Natalia V.Стаття репрезентує досвід концептуального аналізу на основі фреймового моделювання. Досліджується лексика, що заповнює слоти фреймів концепту “Телефонний Дзвінок”, визначаються сценарії телефонного дзвінка, наявні в оповіданнях Д. Паркер.Документ Лексика і структура інвокації ізіди в романі Діон Форчун «Жриця моря»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Долусова, Наталя Валерiївна; Долусова, Наталья Валерьевна; Dolusova, Natalia V.Стаття присвячена аналізу структури та лексиці інвокації Ізіди у відомому окультному романі Діон Форчун «Жриця Моря». Діон Форчун – містик, кабалістка, член герметичного ордену Золотої Зорі, засновниця ордену Братство Внутрішнього Світла, а її твори увійшли в золоту скарбницю руху нью ейдж. Роман «Жриця Моря» значно вплинув на формування сучасних релігійних течій шанування Великої Богині, зокрема на вікканство. Об’єктом дослідження у статті є інвокація – релігійний текст призову єгипетської богині Ізіди, як уособлення Великої Матері. Ізіда у романі постає, як богиня Місяця, яка є «Морем» (Sea) – Первісним Океаном, з якого з’явилося життя. Тут читач знайомиться з окультною філософією, що всі богині є одна Богиня, тому в інвокації знаходимо імена богинь різних пантеонів – єгипетського (Isis), грецького (Aphrodite, Hera, Persephone, Hecate, Ea/Rhea, Ge/Gaia), семітського (Astarte, Ashtoreth), а також сакральні імена Binah, Levanah. Жриця Моря призиває Ізіду у двох іпостасях - Вкрита Ізіди (Isis Veiled) та Викрита Ізіда (Isis Unveiled). Інвокація складається з трьох частин: зачину, основної частини та кінцівки. В зачині жриця закликає богиню прийти. Вона не просить, її звертання схоже на наказ. Тут указуються місце і час ритуалу, богиня заклинається сакральними іменами. Основна частина інвокації розповідається від імені Ізіди, про що свідчить вживання займенника першої особи однини. У даному контексті знаходимо епітети та метафори на позначення жіночих символів, що характеризують богиню. Крім цього, тут також вживаються імена схожих за функцією богинь різних пантеонів. Закінчується інвокація фінальною строфою, де указується, що богиня відгукнулась на призов та прийшла в означений час до певної особи.Документ Лексична карта концептосфери «фемiнiзм» в американських жiночих художнiх текстах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2009) Долусова, Наталя Валерiївна; Долусова, Наталья Валерьевна; Dolusova, Natalia V.Метою даної статті є аналіз англомовних засобів, що вербалізують дану концептосферу у художніх творах. Матеріалом аналізу слугували п’ять романів та шість оповідань ХIХ-ХХI ст., написаних американськими письменницями. Ці твори стосуються проблеми становища жінки у суспільстві, тим самим вони можуть аналізуватися з позицій феміністської лінгвістики.Документ Реалізація алюзії на богинь долі в оповіданні Р. Бредбері “Вишивання”(Запорізький національний університет, 2010) Долусова, Наталя Валерiївна; Dolusova, Natalia V.; Долусова, Наталья ВалерьевнаМета даної статті полягає у дослідженні лінгвістичних засобів створення жіночих художніх образів, які є алюзію на образи богинь долі. Її актуальність полягає у низці факторів: русло, у якому зроблене дослідження, – ґендерна лінгвістика – є важливим напрямком сучасної лінгвістики зокрема та гуманітарної науки загалом, тенденція до синкретичності якої змушує розширювати межі лінгвістики та торкатися проблем інших наук – філософії, історії, релігієзнавства тощо. Також, важливим фактором, що характеризує актуальність статті є поява тенденцій до переосмислення ролі жіночого початку у провідних релігіях світу, яка відбувається з вивчення політеїзму і ролі жінки у ньому.Документ Реалізація календарного міфу у романі Т. Прачетта «Зимових діл майстер»(2020) Долусова, Наталя Валерiївна; Долусова, Наталья Валерьевна; Dolusova, Natalia V.Термін «міф» належить до різних галузей гуманітарного знання, у кожному з яких він тлумачиться у свій спосіб. Визначальні наукові засади трактування міфу запропонували Р. Барт, З. Фройд, К. Юнґ, Л. Леві-Брюль, Дж. Фрейзер, К. Леві-Строс, Е. Кассирер та ін. Літературознавчий словник-довідник трактує міф як розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили і ін., які брали участь у створенні світу. Міф – це витвір наївної віри, який складає філософсько-естетичний комплекс давньої епохи, яка ґрунтується на заміні об’єктивності сприймання суб’єктивним апріорним переконанням (Літературознавчий словникдовідник, 2007).