Перегляд за Автор "Bielienkaia, Elina"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Management Technologies of Business Modeling in IT Startup Marketing(2022) Chaikovska, Maryna P.; Bielienkaia, Elina; Чайковська, Марина Петрівна; Бєлєнькая, Еліна ПетрівнаThe article is devoted to the main problematic issues of the relationship between management technologies, business modeling and marketing planning of IT startups. Modern approaches to classification, tasks, templates and elements of building business models are analyzed. Current issues and opportunities of management and marketing in the startup industry are considered. It is proposed to use business modeling tools in the chain of stages of an effective management process for startups to reduce risks. The role of IT startup business model management in marketing planning is determined. The advantages for entrepreneurs and investors of adequate application of business models in order to understand how the business idea will be implemented and assess the profitability of the project are described. The role of marketing planning in the management of IT startups with the help of business modeling management technologies is analyzed on the example of the Ukrainian startup project "Monobank". The principles of integration and convergence of management and marketing of IT-startups in solving the problem of attracting investment and bringing an innovative product or service to market are formulated.Документ Сучасні детермінанти та виклики маркетингового менеджменту ІТ-стартап індустрії України(2022) Чайковська, Марина Петрівна; Бєлєнькая, Еліна Петрівна; Chaikovska, Maryna P.; Bielienkaia, ElinaСтаття присвячена аналізу детермінант та критичних викликів маркетингового менеджменту ІТ-стартап індустрії в сучасних турбулентних умовах в Україні. Проаналізовано передумови та перспективи розвитку екосистеми ІТ-стартапів.. Розглянуто проблеми трансформації цільових ринків, релокації команд, підтримки фінансової стійкості українських ІТ-стартапів. Запропоновано інструменти адаптивного маркетингового менеджменту, корекції бізнес-моделей, пошуку інноваційних джерел інвестування та управління персоналом. Наголошено на ролі ІТ-стартапів як каталізатора інноваційних перетворень та цифрових трансформацій усіх секторів економіки країни, основи забезпечення економічного зростання. Обґрунтовано важливість формування ефективної системи адаптивного маркетингового менеджменту ІТ-стартапів як драйвера прискореного інноваційного розвитку та національної безпеки України.