Курова, Анастасія ВолодимирівнаKurova, Anastasiia V.2025-07-082025-07-082025Курова А. В. Методики і практики інтерактивного навчання в контексті оптимізації сучасного освітнього процесу / А. В. Курова // Ідеї. Практики. Перспективи сучасної освіти [Електронний ресурс] : наук.-метод. альм. : у 2-х ч. / за ред. В. І. Труби, М. І. Ніколаєвої, С. П. Гвоздій. – Електрон. текст. дані (1 файл : 6,4 МБ). – Одеса : Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, 2025. – Ч. 1. – С. 320–323.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/41853Дослідження присвячено вивченню ефективності використання методик і практик інтерактивного навчання задля оптимізації сучасного освітнього процесу. Адже на сучасному етапі розвитку нашої країни, освітній процес має швидко адаптуватися до запитів та невизначених умов сьогодення. Зміна освітньої парадигми на особистісно-діяльнісну зумовила широке використання таких методик і практик інтерактивного навчання як: навчальна дискусія, інтерактивний тренінг, ситуативне моделювання, занурення, кооперативне навчання, дебрифінг, кейс-метод, рефлексія тощо. Використання вищезазначених методик сприяє інтенсифікації та оптимізації сучасного освітнього процесу.This research is devoted to the analysis of the effectiveness of interactive learning methods and practices to optimize the modern educational process. In current stage of development in our country, the educational process should rapidly adapt to the demands and uncertain conditions of today. The shift in the educational paradigm toward a learner-centered and activity-based approach has led to the widespread use of interactive teaching methods and practices such as: educational discussion, interactive training, situational modeling, immersion, cooperative learning, debriefing, case method, reflection, etc. The use of the above-mentioned methods contributes to the intensification and optimization of the modern educational process.ukінтерактивне навчанняосвітній процеспедагогічна діяльністьметодики і практикиефективність педагогічної взаємодіїinteractive learningeducational processpedagogical activitymethods and practiceseffectiveness of pedagogical interactionМетодики і практики інтерактивного навчання в контексті оптимізації сучасного освітнього процесуArticle37.01(9)