Крижанівська, Ярослава Костянтинівна2023-05-172023-05-172022Крижанівська, Я. К. Врахування гендерних особливостей у процесі організації професійної підготовки фахівців у закладі вищої освіти = Gender mainstreaming in the organization of professional training of specialists in higher education institutions : кваліфікаційна робота магістра / Я. К. Крижанівська. – Одеса, 2022. – 113 с.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/35167У роботі висвітлено проблему формування гендерної культури майбутніх вчителів у процесі професійної підготовки. Основна увага приділена уточненню поняття гендерна культура майбутніх вчителів, визначенню компонентів, показників, критеріїв та рівнів сформованості гендерної культуру. Автор визначив як компоненти гендернї культури - аксіологічний, когнітивний, діяльнісний та особистісний. У дослідженні зроблена спроба побудувати модель формування гендерної культури майбутніх вчителів під час професійної підготовки, до якої увійшли: цільовий, змістовний, технологічний, процесуальний та результативний блоки. Метою дослідно-експериментальної роботи було розробка методичних рекомендацій щодо підвищення ефективності формування гендерної культури майбутніх вчителів у процесі професійної підготовки. Результатом дослідно-експериментальної роботи стала розробка методичних рекомендацій щодо формування гендерної культури, які містили наступні положення: етапи формування гендерної культури, принципи організації гендероорієнтованого навчання, насичення дисциплін психолого-педагогічної підготовки питаннями гендерної проблематики, визначення найбільш ефективних технологій формування гендерної культури, розробка змісту завдань для дисциплін психолого-педагогічного циклу для формування гендерної культури майбутніх вчителів на високому рівні.The study examines the problem of forming a gender culture of future teachers in the process of professional training. The main focus is on clarifying the concept of gender culture of future teachers, defining components, indicators and levels of gender culture formation. The author identified the axiological, cognitive, activity-based and personal components of gender culture. The study attempts to build a model of the formation of gender culture of future teachers in the process of professional training, which includes: target, content, technological, procedural and effective blocks. The purpose of the experimental work was to develop methodological recommendations for improving the effectiveness of the formation of gender culture of future teachers in the process of professional training. The result of the experimental work was the development of methodological recommendations for the formation of gender culture, which contained the following provisions: stages of gender culture formation, principles of organizing gender-oriented training, saturation of disciplines of psychological and pedagogical training with gender issues, determination of the most effective technologies for the formation of gender culture, development of the content of tasks for disciplines of the psychological and pedagogical cycle for the formation of gender culture of future teachers at a high level.uk011 освітні педагогічні наукигендергендерний підхідгендерна культурамодель гендерної культуриgendergender approachgender culturegender culture modelgender culture formation technologiesВрахування гендерних особливостей у процесі організації професійної підготовки фахівців у закладі вищої освітиGender mainstreaming in the organization of professional training of specialists in higher education institutionsDiplomas