Родіна, Наталія ВолодимирівнаРодина, Наталья ВладимировнаRodina, Nataliia V.2012-12-122012-12-122010Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/2845За допомогою анкетування досліджувалось соціальне середовище, у якому знаходяться абітурієнти, що вступають до ВНЗ. Було виявлено вісім компонент. Дві з них: «Сімейні традиції в отриманні вищої освіти» та «Багатодітність батьківської сім’ї» — описували середовище, де відбувався розвиток досліджених. Останні шість: «Життєвий досвід», «Вплив гендеру й місця проживання», «Ступінь ризику не виправдати сподівань», «Батьківський вплив», «Когнітивний аспект інтересу до спеціальності», «Емоційний аспект інтересу до спеціальності», — давали характеристику актуальним вимогам соціуму до досліджених.При помощи анкетирования исследовалась социальная среда, в которой находятся абитуриенты, поступающие в вуз. Было выявлено восемь основных компонент. Две из них — «Семейные традиции в получении высшего образования» и «Многодетность родительской семьи» — описывали среду, в которой происходило развитие испытуемых. Остальные шесть — «Жизненный опыт», «Влияние гендера и места проживания», «Степень риска не оправдать ожидания», «Родительское влияние», «Когнитивный аспект интереса к специальности», «Эмоциональный аспект интереса к специальности» — давали характеристику актуальным требованиям социума к испытуемым.The social environment of university entrants was researched by questionnaire survey. Eight principal components were determined. Two of them: «Family traditions of higher education» and «Size of parents’ family» — described the environment where early development of entrants had been going on. The last six: «Life experience» «Influence of gender and location», «Risk rate of failing to come up to expectations», «Parents’ influence», «Cognitive aspect of interest in future profession», «Cognitive aspect of interest in future profession» — characterized actual social demands to them.ukсоціальне середовищекатегоріальний аналіз головних компонентсистемний підхідкопінгсоциальная средаабитуриентыкатегориальный анализ главных компонентсистемный подходкопингsocial environmentcategorical principal components analysissystems analysiscoping behaviorОсновні компоненти соціального середовища абітурієнтів, які вступають до ВНЗОсновные компоненты социальной среды абитуриентов, поступающих в ВУЗPrincipal components analysis of university entrants’ social environmentArticle