Szupta-Wiazowska, OksanaШупта-В'язовська, Оксана ГригорівнаШупта-Вязовская, Оксана ГригорьевнаShupta-Viazovska, Oksana H.2019-07-102019-07-102018Одеса та Чорне море як літературний простір / ред. Я. Лавський, Н.Малютина. – Білосток-Одеса: PRYMAT, 2018.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/24714Україна і Чорне море пов’язані здавен, і, як тепер уже зрозуміло, нерозривно. Були періоди, коли вони віддалялись одне від одного, але незмінним було і залишається наближення. Розуміння не тільки єдності історичної, а й метафізичної приреченості на цю єдність, мабуть найбільш впевнено і радикально формулює Юрій Липа. У своїй «Чорноморській доктрині», зазначає Олег Баган, він «...обґрунтовує можливість і потребу оволодіння Чорноморським простором. Вже тільки давши географічне окреслення нашої країни, він робить висновок, що Україна призначена до цього самим Провидінням»1. Не можемо не згадати тут ще один культурно-історичний феномен, саме означення якого, як видається, виводить на поверхню приховану тенденцію - маємо на увазі «Голівуд на березі Чорного моря». Але нас цікавитиме не сам трактат, який уже має належну інтерпретацію дослідників, не згаданий феномен, скрупульозний аналіз якого представлений, зокрема, і на попередній, і на цій конференції Валентиною Саєнко, але передовсім закономірність актуалізації тенденції, що виводить Чорне море на рівень провідних концептів української культурної свідомості, формує його виразний образ в українській художній культурі, адже цілком зрозуміло, що вони не могли з такою СИЛОЮ заявити про себе без ВІДПОВІДНОГО фунту» без історії свого входження до цієї свідомості, вписування у відповідні тексти.ukУкраїнаЧорне мореЮрій Липа «Чорноморська доктрина»Ліна Костенко«Чорноморська доктрина»: образ i концепт Чорного моря в українській культурній свідомостіArticle