Подковирофф, НанушкаPodkovyroff, Nanouchka2024-10-292024-10-292024Подковирофф Н. «Тектоніка почуттів» Е.-Е. Шмітта в парадигмі «розмовного театру» / Н. Подковирофф // Записки з романо-германської філології : зб. наук. пр. – Одеса : Астропринт, 2024. – Вип. 1(52). – С. 126–133.2307-4604https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/39765У статті аналізується п’єса Е.-Е. Шмітта «Тектоніка почуттів» у парадигмі «розмовного театру», який став доволі популярним у Франції з 80-х років ХХ століття. «Розмовний театр» продовжив традиції абсурдистського та авангардистського театру, тенденцією звернення до лінгвістичного експерименту, зміни мови сцени, що є актуальним і в наш час. Діалог у розмовному театрі фактично є дією, новим способом осягнення реальності, де завдяки мовному експерименту розширюється простір дії, змішуються ілюзії та реальність, конфлікт базується на зауваженні, яке в подальшому пояснює розрив стосунків між персонажами, розв’язується він теж у діалозі. Психологічний портрет персонажів розкривається не в ситуаціях та вчинках, а в мовленні, яке надає п’єсі театральності.The article analyzes the play by E.-E. Schmitt’s “Tectonics of Feelings” in the paradigm of “conversational theater”, which has become quite popular in France since the 80s of the 20th century. “Conversational Theater” continued the traditions of absurdist and avant-garde theater, with a tendency to turn to linguistic experimentation, changing the language of the stage, which is still relevant in our time. The dialogue in the talking theater is actually an action, a new way of understanding reality, where the space of action is expanded thanks to the language experiment, illusions and reality are mixed, the conflict is based on a remark that further explains the break in the relationship between the characters, it is also resolved in the dialogue. The psychological portrait of the characters is revealed not in situations and actions, but in speech, which gives the play theatricality.ukтеатрфранцузький театрдраматургія«розмовний театр»діалогЕ.-Е. ШміттtheaterFrench theaterdramaturgy“conversational theater”dialogueE.-E. Schmitt«Тектоніка почуттів» Е.-Е. Шмітта в парадигмі «розмовного театру»«Tectonics of Feelings» E.-E. Schmitt in the «conversational theatre” paradigmArticlehttps://doi.org/10.18524/2307-4604.2024.1(52).310316792.9–028.16:821.133.1–2https://orcid.org/0000-0001-6165-4436