Родіонова, Тетяна АндріївнаМосковчук, Олена СергіївнаMoskovchuk, Olena S.2019-09-302019-09-302019Соціально-політичні студії : наук. альманахhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/25420У статті розглянуто засоби державного регулювання електронної комерції та основні тенденції її становлення і розвитку у країнах Європейського Союзу.The article considers the means of state regulation of e-commerce and the main tendencies of its formation and development in the European Union. There is an analysis of the European Union's experience in regulating the market of Internet services and trends in its development, as well as an econometric model for identifying the degree of influence of certain economic indicators on the growth of the number of Internet services consumers.ukринок інтернет-послугелектронна комерціяелектронізаціядержавне регулюваннядирективаmarket of Internet serviceselectronic commerceelectronizationstate regulationdirectiveТенденції розвитку електронної комерції у країнах-членах Європейського СоюзуTrends in the electronic commerce in the European UnionArticle