Черных, Ксения АлександровнаЧерних, Ксенія ОлександрівнаChernykh, Kseniya O.2014-02-032014-02-032012Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/4414В настоящее время количество детей с особенностями и нарушениями психического развития увеличивается, и особое место в этой проблематике занимают дети с различными диагнозами, как ДЦП, ЗПР и РДА, чья эмоционально-волевая сфера нарушена. Длительное пребывание в условиях частичной изоляции, невозможность полноценно передвигаться, общаться со сверстниками, участвовать в различных видах деятельности, переживание положения «отвергнутых» и множество других факторов влияют на эмоциональное состояние этих детей. Психотерапевтическая работа с такими детьми оказывает положительное влияние на самочувствие ребенка, и соответственно улучшает эмоциональное состояние. На данный момент существует множество видов психотерапии, и среди этого многообразия можно выделить дельфинотерапию. Однако, данных о влиянии дельфинотерапии на эмоциональное состояние детей в научных источниках недостаточно.Нині кількість дітей з особливостями і порушеннями психічного розвитку збільшу ється і особливе місце в цій проблематиці займають діти з різними діагнозами, як ДЦП, ЗПР і РДА, чия емоційно-вольова сфера порушена. Тривале перебування в умовах часткової ізоляції, неможливість повноцінно пересуватися, спілкуватися з однолітками, брати участь в різних видах діяльності, переживання положення «знехтуваних» і безліч інших чинників впливають на емоційний стан цих дітей. Психотерапевтична робота з такими дітьми позитивно впливає на самопочуття дитини, і відповідно покращує емоційний стан. На даний момент існує безліч видів психотерапії, і серед цього різноманіття можна виділити дельфінотерапію. Проте, даних про вплив дельфінотерапії на емоційний стан дітей в наукових джерелах недостатньо.At present, the number of children with peculiarity and disabilities of mental development increases and children with different diagnoses such as ICP, autistic disturbance and mental retardation, whose affection and volition sphere are broken, take a special place in this issue. Prolonged stay in partial isolation, unability to move around easily, interact with peers, participate in different activities, the experience of being rejected and many other factors affect the emotional state of the children. Psychotherapeutic work with these children has a positive effect on the health of the child, and therefore improves the emotional state of the child. At the moment, there are many types of the psychotherapy and among this variety it is possible to highlight the dolphin therapy. However, there is lack of facts in scientific sources about the influence of dolphin therapy on the emotional state of children.ruанималотерапиядельфинотерапияранний детский аутизм (РДА)детский церебральный паралич (ДЦП)анімалотерапіязадержка психического развития (ЗПР)сонофоретическая модельанімалотерапіядельфінотерапіяранній дитячий аутизм (РДА)дитячий церебральний параліч (ДЦП)затримка психічного розвитку (ЗПР)сонофоретична модельВлияние дельфинотерапии на эмоциональное состояние детей с диагнозами ДЦП, РДА и ЗПРВплив дельфінотерапії на емоційний стан дітей з діагнозами ДЦП, РДА і ЗПРEffect of dolphin therapy on the emotional state of children with ICP (infantile cerebral paralysis), autistic disturbance and mental retardationArticle