Набока, Олена МиколаївнаГригорян, Нектар РазміковнаНабока, Елена НиколаевнаГригорян, Нектар РазмиковнаNaboka, Olena M.Hryhorian, Nektar R.2020-12-092020-12-092020Записки з романо-германської філології = Writings in Romance-Germanic Philologyhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/29829Вивчення проблеми просодичної варіативності мовлення студентів є одним з пріоритетних напрямків сучасних лінгвістичних розвідок. Мовлення молоді в студентському середовищі відрізняється вживанням сленгу та нестандартних мовних форм. Мовленнєві та поведінкові звички, набуті в університеті, відрізняються маркованістю та соціальною значимістю. Межі діалектів дуже нестійкі, мовний стандарт за допомогою засобів масової інформації вторгається у царину розповсюдження діалектного мовлення і в результаті суцільного стирання відмінностей між акцентами, мовці починають розглядати нові мовленнєві тенденції як результат територіального розповсюдження, а не як маркер приналежності до певного соціального класу. У пропонованій статті зроблено спробу експериментальним методом вивчити просодичні (мелодійні та темпоральні) характеристики мовлення студенів і виявити особливості їх мовленнєвої поведінки. Проведений інструментальний аналіз із застосуванням аудиторського та комп’ютерного його видів дав змогу визначити мелодійні та темпоральні особливості мовлення студентів 19-22 років з м. Ліверпуль. Певний репертуар мелодійних шкал, термінальних тонів, темпу, синтагматичного членування та паузації складає просодичний портрет досліджуваних інформантів. Рекурентність висхідної шкали в комбінації з висхідним і висхідно-спадним термінальним тоном, подрібнене синтагматичне членування, варіативність темпу і паузації маркують мовлення досліджуваних студентів. Такий просодичний портрет засвідчує емоційно-забарвлений характер мовлення, не дуже багатий репертуар просодичних параметрів й домінування вимовних особливостей, притаманних сучасним тенденціям молодіжного мовлення, поєднання стандартних рис мовлення з рисами рідного регіонального діалекту.Изучение проблемы просодической вариативности речи студентов является одним из приоритетных направлений современных лингвистических студий. Речь молодежи в студенческой среде отличает сленг, нестандартные языковые формы. Речевые и поведенческие привычки, приобретаемые в университете, отличаются маркированностью и социальной значимостью. Границы диалектов зыбки, и языковой стандарт, посредством средств массовой информации, вторгается в область распространения диалектной речи и в результате повсеместного стирания различий между акцентами, говорящие начинают рассматривать новые речевые тенденции как результат территориального распространения, нежели как маркер принадлежности к определенному социальному классу. В данной статье предпринята попытка экспериментальным методом изучить просодические (мелодические и темпоральные) характеристики речи студентов и выявить особенности их речевого поведения. Проведенный инструментальный анализ с привлечением аудиторского и компьютерного видов, дал возможность определить мелодические и темпоральные особенности речи студентов 19-22 лет из г. Ливерпуль. Определенный репертуар интонационных шкал, терминальных тонов, темпа, синтагматического членения и паузации составляет просодический портрет исследованных информантов. Реккурентность восходящей шкалы в сочетании с восходящим и восходяще-нисходящим терминальным тоном, дробное синтагматическое членение, вариативность темпа и паузации маркируют речь исследованных студентов. Такой просодический портрет свидетельствует об эмоционально-окрашенном характере речи, не очень богатом репертуаре просодических параметров и доминировании произносительных особенностей, присущих современным тенденциям молодежной речи, соединении стандартных черт речи с чертами родного регионального диалекта.The study of the problem of the student speech prosodic variation is one of the priority trends of contemporary linguistic schools. Youth’s speech in the students surrounding is characterized by slang and non standard language forms. Speech behavioral habits obtained at the University are distinguished by social significance and marking. Dialect borders are characterized by unsteadiness and language standard by means of mass media, intrude into the area of dialectal speech spreading and in the result of general deletion of differences between accents, the speakers start considering new speech tendencies more as a result of territorial spreading than the marker of definite social class belonging. An attempt has been made in the article to study with the help of instrumental method prosodic (melodic and temporal) characteristics of students’ speech and to reveal peculiarities of their speech behavior. The conducted investigation with the help of auditory and computer analysis allowed to define melodic and temporal peculiarities of the students’ speech from Liverpool, aged 19-22 years old. A certain repertory of intonational scales terminal tones, syntogmatic division, tempo and pausation make up prosodic portrayal peculiar for the investigated informants. The reccurancy of Rising Scale in combination with Rising and Rising-Falling terminal tones, divided syntagms, variation of tempo and pauses mark the students from Liverpool speech. Such prosodic portrait testifies to emotionally coloring character of speech, not very rich repertory of prosodic parameters, and prevalence of pronunciation features, peculiar to modern tendencies in youth’s speech – combination of standard forms with the features of native regional dialect.ukмовлення молодітенденціїповедінкові звичкиакцентстудентське середовищеречь молодежитенденцииповеденческие привычкистуденческая средаyouth’s speechtendenciesbehavior habitsaccentstudents surroundingВаріативність мелодійних та темпоральних компонентів просодії в мовленні британських студентівВариативность мелодических и темпоральных компонентов просодии в речи британских студентовVariation of melodic and temporal components of prosodi in the British students’ speechArticlehttps://doi.org/10.18524/2307-4604.2020.1(44).211012