Гвоздій, Свiтлана ПетрiвнаГвоздий, Светлана ПетровнаGvozdii, Svitlana P.2017-05-172017-05-172016Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинськогоhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/9793У статті розглянуто позааудиторну діяльність як складову освітнього процесу щодо дисциплін з безпеки. Наводяться суттєві особливості, характеристики та вимоги до позааудиторної діяльності щодо дисциплін з безпечної життєдіяльності як цілісного процесу, учасники якого видозмінюються і самовдосконалюються. Запропоновані підходи до визначення змісту та видів позааудиторної діяльності щодо дисциплін з безпеки. Позааудиторна діяльність розглядається як діяльність, що: пов’язується з науково-дослідною роботою студентів; об’єднує між собою викладачів, студентів та організації, що опікуються безпекою; поєднує процес формування культури безпечної життєдіяльності із дозвіллям студентства для убезпечення його безпеки; спрямована на формування особистості безпечної типу.Внеаудиторная деятельность рассматривается как деятельность, которая: связана с научно- исследовательской работой студентов; объединяет между собой преподавателей, студентов и организации, занимающиеся безопасностью; сочетает процесс формирования культуры безопасной жизнедеятельности с досугом студенчества для обеспечения его безопасности; направлена на формирование личности безопасной типа. Системная организация внеаудиторной деятельности студентов способствует формированию культуры безопасности жизнедеятельности, обеспечивает глубокое и творческое усвоение теоретических знаний, практических навыков и способов деятельности, содействует развитию креативности, ответственности, инициативности студентов в вопросах безопасной жизнедеятельности.Extracurricular activities are considered as an activity which is associated with students’ research work; unites teachers, students and organizations involved in safety; combines the process aimed at the formation of the safe life and activity culture with students’ leisure time to ensure their safety; targeted to the formation of the person proclaiming a safety type. A systemic organization of students’ extracurricular activity contributes to the formation of the safe life and activity culture, facilitates a deep and creative assimilation of theoretical knowledge, practical skills and ways of activity, promotes the development of students’ creativity, responsibility, initiative when dealing with the issues regarding safe life.ukпозааудиторна діяльністькультура безпечної життєдіяльностіосвітній процесвнеаудиторная деятельностькультура безопасной жизнедеятельностиобразовательный процессextracurricular activitiessafe life and activity cultureeducational processОрганізація позааудиторної діяльності студентів з дисциплін про безпеку людиниОрганизация внеаудиторной деятельности студентов по дисциплинам о безопасности человекаOrganization of students’ extracurricular activity within the discipline person’s safetyArticle