Ковальова, НінаЛевченко, Віктор ЛеонідовичКовалева, НинаЛевченко, Виктор ЛеонидовичKovalova, NinaLevchenko, Viktor L.2020-01-242020-01-242019Δοξα/ДОКСА : збірник наукових праць з філософії та філологіїhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/27096Сучасний музичний спектакль йде з семіотичного простору первинного жанру в поле смислів і знаків, нестійких, відкритих, котрі містять в собі і які передбачають безліч інтерпретацій, в тому числі й іронічних. Для вирішення цих завдань використовується провокація, що виступає як трансгресія, тобто подолання кордонів і деконструкція класичних бінарних опозицій: високе-низьке; духовне-тілесне, серьйозне-смішне, актор-глядач. У статті розглядається органічність елементів сміхової культури і комічних засобів для функціонування сучасного музичного театруСовременный музыкальный спектакль уходит из семиотического пространства исходного жанра в поле смыслов и знаков, неустойчивых, открытых, содержащих в себе и предполагающих множество интерпретаций, в том числе и иронических. Для решения этих задач используется провокация, которая выступает как трансгрессия, то есть преодоление границ и деконструкция классических бинарных оппозиций: высокое-низкое; духовное-телесное, серьезное-смешное, актер-зритель. В статье рассматривается органичность элементов смеховой культуры и комических средств для функционирования современного музыкального театра.ukсмішнепровокаціярецепціятрансгресіямузично-драматичне мистецтвосмешноепровокациярецепциятрансгрессиямузыкально-драматическое искусствоfunninessprovocationreceptiontransgressionmusical-dramatic artМежі смішного: провокация як трансгресія (на матеріалах музично-драматичного мистецтва)Границы смешного: провокация как трансгрессия (на материалах музыкально-драматического искусства)The boundaries of funniness: provocation as transgression (on the materials of musical-dramatic art)Article