Коган, Владислав Владиславович2023-06-222023-06-222022Коган, В. В. Методи пошуку оптимальної стратегії поведінки у системі дорожнього трафіку : дипломна робота бакалавра / В. В. Коган. – Одеса, 2022. – 57 с.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/35528Пошук шляху залишається актуальною темою досліджень, тісно пов’язаною с ефективним розподіленням ресурсів агентами. Метою пошуку шляху як правило є пошук найкоротшого шляху від одної точки графу до іншої. Чимало прикладних задач з реального світу можуть розглядатися як проблеми пошуку шляху, такі як планування руху, логістика та прийняття рішень. Для рішення пов’язаних з пошуком шляху проблем запропоновано чимало алгоритмів. Рішення задачі планування пошуку шляху зазвичай є відносно простим у разі наявності лише одного агента, але значно ускладнюється можливістю конфліктів у разі наявності багатьох агентів одночасно. Крім того, швидкість рішення задач відчутно залежить від масштабів та наявних обчислювальних ресурсів. Метою дипломної роботи є реалізація на основі існуючих методів рішення задач планування маршруту методу раціонального планування маршруту для декількох агентів, що уникають взаємних конфліктів. У дипломній роботі проведено аналіз існуючих алгоритмів рішень задачі, аналіз та оцінка існуючих інструментів для їх втілення, реалізовано деякі з алгоритмів. В результаті дипломної роботи запропоновано та реалізовано перехідний алгоритм пошуку шляху для декількох агентів, що уникають взаємних конфліктів.Pathfinding remains to be an interesting research topic closely related to the efficient allocation of agents’ resourses. The goal of pathfinding is usually to find the shortest path from one graph point to another. Many real-world applications can be viewed as pathfinding problems, such as motion planning, logistics, and decision making. Many algorithms have been proposed to solve pathfinding-related problems. Solving a pathfinding planning problem is usually relatively straightforward with one agent, but is greatly complicated by the possibility of conflicts when many agents are present at the same time. Moreover, the speed of solving problems depends significantly on the scale and available processor resources. The aim of this thesis is to implement, based on existing methods of solving route planning problems, a method for rational route planning for several agents, who trying to avoid mutual conflicts. The thesis analyzes existing algorithms for solving the problem, analyzes and evaluates existing tools for their implementation, and implements some of the algorithms. As a result of the thesis work, a transitive pathfinding algorithm for multiple agents, who trying to avoid mutual conflicts, is designed and implemented.uk123 комп’ютерна інженеріяалгоритмікапошук шляхутеорія графівдорожній трафікМетоди пошуку оптимальної стратегії поведінки у системі дорожнього трафікуMethods of finding the optimal strategy of behavior in the road traffic systemDiplomas