Малютіна, Н. П.2014-01-162014-01-162013Слов’янський збірник : Збірник наукових працьhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/4246Слов’янський збірник: збірник наук. праць; – Вип. XVII. – Чернівці : Букрек, 2013.У статті йдеться про можливість осмислення типу театрального бачення в українській i польській драмі доби модерну на основі компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Ми виходили з того, що актуальний для польської модерної драми канон романтичної драми втілювався у різних варіантах неоромантичного бачення (в п’єсах С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тет- маєра та ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давала себе знати у підтексті таких різних за жанром і стилем українських п’єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського “Сон української ночі”, соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського та Олександра Олеся.The article deals with the possibility of understanding the type of theatrical vision in modern Ukrainian and Polish drama, comparartive analysis being applied to the ways of the canon reactualization. We proceeded from the fact that, being currently important for modern Polish drama, the romantic drama canon was realised in different variants ofthe neoromantic vision (in plays by S. Wyspiański, K. Rostworowski, K. Tetmajer and others). However, the forgotten tradition of the school drama made itself felt in the subtext of diverse in genres and styles modern Ukrainian plays such as V. Pachovski’s tragedy “The dream of the Ukrainian night”, also social dramas by S. Cherkasenko and J. Karpenko, one-act plays by L. Pakharevskiy and Oleksandr Oles.ukтип театруканонтеатральна візіяромантична драмаморалітекомедійно-мелодраматична традиціяtype of theatrecanontheatre visionromantic dramamoralitycomedian melodramatic traditionТИП ТЕАТРАЛЬНОГО БАЧЕННЯ: ЗБЛИЖЕННЯ ТА ВІДДАЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ПОЛЬСЬКОЇ МОДЕРНОЇ ДРАМИArticle