Чайковська, Марина ПетрівнаChaikovska, Maryna P.2023-01-252023-01-252022Формування обліково-аналітичного забезпечення організаційно-управлінської підтримки суб’єктів національної економіки: Матеріали Міжнар.наук.-практ. конф. (25 травня 2022 року, м. Одеса) / МОН України ; ОНУ імені І. І. Мечникова ; кафедра обліку та оподаткування ; відп. ред. Н. Л. Кусик ; ред. кол. : О. В, Побережець, Є. І. Масленніков, М. М. Гоголь [та ін.] – Одеса, 2022.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/34395Today, in the context of global digital transformations of socio-economic systems, the adoption of managerial decisions and the implementation of projects in management and marketing are based on the Big Data, analytical processing of information regarding a certain managerial situation, its intellectual analysis for the generation the best option or scenario for the development. The main features of modern information and analytical support include: innovative nature of most projects in management and marketing; the importance of effective human communications (especially in geographically dispersed or on-line works models); high degree of dependence on external conditions and user requirements; personification and customer orientation, the importance of collaboration work; need to use an adaptive spiral model of the life cycle of projects and flexible management methodologies.uktechnological toolsmanagementmarketingModern technological tools of modeling in the information analytical support of management and marketingArticle