Кузнєцова, Неля Вікторівна2017-01-312017-01-312015Одеський національний університет імені І.І. Мечникова. Історія та сучасність (1865-2015) / ОНУ ім. І.І. Мечникова ; гол. ред.: І. М. Коваль ; вступ. слово: І. М. Коваль, В. М. Хмарський . – Одеса : Одеський нац. ун-т, 2015 .https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/9355На час відкриття ІНУ у структурі університетів не було передбачено ані педагогічних інститутів, ані кафедр педагогіки, ані педагогічних курсів для підготовки вчителів. Якщо Харківський університет і Київський університет св. Володимира мали вже на той час досвід організації педагогічної освіти, то в ІНУ був лише аналогічний досвід Рішельєвського ліцею. З ініціативи М. М. Ланге склад Історико-філологічного товариства поповнив педагогічний відділ, до завдань якого входило вивчення стану навчання в середній школі, створення програм для історико-філологічних дисциплін, розгляд питань виховного впливу навчання. Передові викладачі гімназій покладали на названий відділ великі сподівання. Члени відділу виступали зі статтями на сторінках преси, готували доповіді й реферати до своїх засідань, організовували публічні лекції й відкриті диспути. Популярність педагогічного відділу зросла настільки, що навіть попечитель навчального округу раз у раз звертався до нього з проханням висловити думку з того чи іншого приводу гімназичного життя та взяти на себе завдання перепідготовки вчителів. На 1905–1907 роки припадають виступи педагогічного відділу ІНУ за реформу середньої школи. Його працівники надіслали уряду спеціальну декларацію про освіту й структуру школи. В ній лунали вимоги про потребу загального обов’язкового навчання, про те, щоб держава узяла на себе 60 відсотків витрат на освіту, про ліквідацію бюрократичного впливу на школи, про піднесення ролі шкільних педагогічних рад тощо.ukІНУІсторико-філологічного товариствоМ. М. ЛангеСтановлення педагогічної освіти і науки. Історико-філологічний факультетBook chapter