Малютіна, Наталя ПавлівнаMaliutina, Natalia P.2019-03-052019-03-052011Історико-літературний журналhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/22566У статті доводиться, що біля джерел українського формалізму стояли О. Потебня і В. Пере ти,. Інтерес до проблем форми був спровокований у 20-х роках XXстоліття вивченням робіт “ОПОЯЗу ”, зарубіжних дослідників, полемікою між “потебніанцями ” і “формалістами”. Вимога більшості критиків розрізняти методологічний і художньо-естетичний ракурс сприйняття формалізму виявила органічність “формальних пошуків " як у художній творчості українських митців, так і в літературознавчо-критичному доробку.h is proved in the article, that at the sources of the Ukrainian formalism were standing 0. Potebnia and V. Perets. An interest to the form was evoked in 1920h thanks to the studying o f works by “OPO/AZ”, foreign investigators, also thanks to the controversy between follower of Potebnia and formalists. The demand of the majority of critics to differentiate methodological and art-aesthetic perspectives of perception of formalism displayed that “formal research ” takes an organic place in the works by Ukrainian artists and literary-critical works at all.ukформалізм“ОПОЯЗ”очудненняформа зовнішня і внутрішнявульгарний соціологізмінтуїтивний факторformalism“OPOIAZ”alienation effectoutward and inner formvulgar sociologyintuitive factorУкраїнський літературний формалізм 20-х рр. XX століття літературний формалізм 20-х рр. XX століттяArticle