Краснощок, Андрій Вікторович2024-10-242024-10-242023Краснощок, А. В. Проблеми дидактичної адаптації здобувачів першого року навчання у закладах вищої освіти : кваліфікаційна робота магістра; Improving the practical training of future English language teachers based on the competence approach / А. В. Краснощок. – Одеса, 2023. – 88 с.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/39715В кваліфікаційній роботі визначено, що у вивченні феномену дидактичної адаптації кожен із підходів вніс свою частку, і це позначилося на своєрідному баченні природи, функцій та критеріїв успішності адаптації. Автором встановлено, що адаптація розглядається як процес або стан, адекватна продуктивна результативність та співвідношення змін середовища й особистості. Дидактична адаптація розглядається нами як готовність студента першого курсу опанувати різноманіття нових (порівняно зі шкільними) організаційних форм, методів і змісту навчально-професійної діяльності у ЗВО, до значного збільшення обсягу навчального матеріалу, складної мови наукових текстів і термінології, а також вивчення спеціальних предметі. Визначено складові дидактичної адаптації здобувачів першого року навчання. Доведено, що зовнішня складова - ддидактична система середньої загальноосвітньої школи, дидактична система ВО. Внутрішня складова - це особистісно мотиваційна сфера та рівень інтелектуального розвитку. Виокремлено основні чинники успішної дидактичної адаптації здобувачів першого року навчання. Доведено, що успіх діяльності куратора значно підвищує ефективність керування адаптаційним процесом першокурсників до закладу вищої освіти. Запропоновано модель організації процесу адаптації студентів першого курсу навчання в ЗВО. Рекомендовано соціально-психологічний тренінг, який можна застосувати щодо проблеми адаптації студентів першого курсу навчання та програма дидактичної адаптації.In the qualification work, it was determined that in the study of the phenomenon of didactic adaptation, each of the approaches contributed its share, and this affected a unique vision of the nature, functions and success criteria of adaptation. The author established that adaptation is considered as a process or state, adequate productive performance and the ratio of changes in the environment and personality. Didactic adaptation is considered by us as the readiness of a firstyear student to master a variety of new (compared to school) organizational forms, methods and content of educational and professional activities in higher education institutions, to a significant increase in the volume of educational material, the complex language of scientific texts and terminology, as well as the study of special subjects. The components of the didactic adaptation of students of the first year of study have been determined. It has been proven that the external component is the didactic system of the secondary comprehensive school, the didactic system of the higher education institution. The internal component is a personal motivational sphere and the level of intellectual development. The main factors of successful didactic adaptation are highlighted students of the first year of study. It has been proven that the success of the curator's activity significantly increases the effectiveness of managing the adaptation process of first-year students to a higher education institution. A model of the organization of the process of adaptation of students of the first year of study at higher education institutions is proposed. Social-psychological training, which can be applied to the problem of adaptation of first-year students, and a didactic adaptation program are recommended.uk011 освітні, педагогічні наукимагістрадаптаціядидактична адаптаціясоціальна адаптаціяосвітній процесadaptationdidactic adaptationsocial adaptationeducational processПроблеми дидактичної адаптації здобувачів першого року навчання у закладах вищої освітиImproving the practical training of future English language teachers based on the competence approachDiplomas