Корчевна, Любов ОлександрiвнаКорчевная, Любовь АлександровнаKorchevna, Liubov O.2017-06-022017-06-022014Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університетуhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/10107У статті висвітлюються особливості правоустроїв країн Сходу і виявлено принципи азійсько-мусульманського права. З’ясовано, що головним чинником, що обумовив своєрідність східної традиції права, є характер світогляду: політика, економіка, право, мораль, мистецтво, побут у цих країнах вважаються частками єдиної, вселенської гармонії. Така специфічність обумовлює особливий рівень пізнання: якщо європейці пізнавали ціле і доконечне всіх речей за допомогою розуму (логосу), то східні народи – за допомогою мистецтва, поезії та релігії.В статье освещаются особенности правоустройств стран Востока и выявлены принципы азиатско-мусульманского права. Установлено, что главным фактором, обусловившим своеобразие восточной традиции права, является характер мировоззрения: политика, экономика, право, мораль, искусство, быт в этих странах считаются частицами единой, вселенской гармонии. Такая специфичность обусловливает особый уровень познания: если европейцы познавали целое и непременное всех вещей с помощью разума (логоса), то восточные народы – с помощью искусства, поэзии и религии.The article highlights the features right device of Oriental and Asian-identified principles of Islamic law. It was found that the main factor contributing to the uniqueness of the Eastern tradition of law, is the nature of philosophy: politics, economics, law, morality, art, life in these countries are considered part of a single, universal harmony. This specificity makes a special level of knowledge: if the Europeans learned the whole and indispensable of all things by reason (logos), the Eastern peoples – through art, poetry and religionukсхідна традиціярецепція римського праварелігіяморальконфуціанствокастово-ієрархічний устрійвосточная традициярецепция римского праварелигияконфуцианствокастово-иерархический стройEastern traditionreception of Roman lawreligionmoralityConfucianismcaste-hierarchical structureСубсидіарний характер позитивного права в східній правовій традиціїСубсидиарный характер позитивного права в восточной правовой позицииSubsidiary character positive law in Eastern legal traditionArticle