Левченко, Валерій Валерійович2019-03-042019-03-042008Записки історичного факультету = Записки исторического факультетаhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/22502Остаточне встановлення радянської влади в Україні на початку 1920 р. відзначилось стрімкими широкомасштабними експериментами в системі вищої освіти. Перед новою державою постало завдання створення вищої школи нового типу, що привело до руйнування діючих принципів діяльності системи вищої освіти. Запропонована радянською владою нова концепція практицизму та професійності передбачала створення у вищих навчальних закладах (ВНЗ) вузькоспеціалізованих факультетів з трьохрічним строком навчання Це положення розповсюджувалось і на університети, але їх реорганізація пішла іншим шляхом. Ліквідовуючи, з точки зору більшовицької влади, негативні аспекти діяльності університетів. Народний Комісаріат Освіти УСРР (НКО) став на позицію остаточного закриття університетів, як структурних одиниць системи вищої освіти. Прямими спадкоємцями університетів стали нові профільні інститути, як перехідна форма реорганізованих ВНЗ, що створювалися на базі їх факультетів. В Одесі на базі реорганізованого Новоросійського університету (НУ) експериментальними формами місцевої вищої школи стали три нових інститути (вказані за хронологією створення)медичний (ОМІ), фізико-математичний (ОФМІ) і гуманітарно-суспільний (ОГСІ2), серед яких останній на протязі короткого часу свого існування був основним спадкоємцем трансформованого університетуukрадянська владавища освітаНоворосійський університетгуманітарно-суспільний інститутзакриття університетівОдеський гуманітарно-суспільний інститут (1920-1921): до питання спадкоємності традицій університетської освітиArticle