Левченко, Віктор ЛеонідовичЛевченко, Виктор ЛеонидовичLevchenko, Viktor L.2022-05-312022-05-31202210 Уйомовські читання (2022) : матеріали Наукових читань пам’яті Авеніра Уйомова / упор. і ред. К. В. Райхерт. - Одеса : Одеський нац. ун-т, 2022.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/33018У ситуації нібито померлого постмодерну змінюється сама архітектоніка естетичного запитування. Його нервом стає питання про межі мистецтва, а нерідко і радикальніше твердження про відсутність власне мистецтва як специфічної діяльності з народження художніх смислів. Згадаймо, наприклад, провокативне твердження М. Ямпольського про те, що жодного мистецтва не існує, а є лише варіанти антропологічних практик. На думку М. Ямпольського мистецтво виникає тоді, коли виникає його опис, наратив як форма його легітимації. «...воно (мистецтво – В. Л.) створюється описом... тому що мистецтво існує не тільки як результат індивідуальної творчості. Для того, щоби щось потрапило в зону уваги глядачів, воно має бути інституалізованим через висновки експертів, кураторів, через інституції, які згодні це виставити. ...Глядач – це не щось автономне. Глядач – це частина інституційного функціонування того, що ми називаємо мистецтвом. Він має прийти на виставку, тому що він читав про це, тому що йому кажуть, що це важливі та цікаві митці» .ukмистецтвоінтерпретаційні практикиМистецтво як предмет інтерпретаційних практикArticle