Душка, Алла ЛукиничнаДушка, Алла ЛуківнаDushka, Alla L.2012-12-122012-12-122011Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/2850В статье рассматривается психическое развитие, которое тесно связано с биологическими свойствами организма, его наследственными и конституциональными особенностями, врожденными и приобретенными качествами, опосредованными постепенным формированием структуры и функции различных отделов ЦНС. Отмечается, что к основным факторам, влияющим на психическое развитие, относятся наследственность, семейная среда и воспитание, а также внешняя среда с многообразием ее социальных и биологических воздействий. Все эти влияния выступают в едином комплексе, что может обусловливать как усиление, так и нивелирование влияния каждого из факторов.У статті розглядається психічний розвиток, який тісно пов’язаний з біологічними властивостями організму, його спадковими і конституціональними особливостями, вродженими і набутими якостями, опосередкованими поступовим формуванням структури і функції різних відділів ЦНС. Наголошується, що до основних факторів, що впливають на психічний розвиток, відносяться спадковість, сімейне середовище й виховання, а також зовнішнє середовище з різноманіттям її соціальних і біологічних впливів. Всі ці впливи виступають у єдиному комплексі, що може обумовлювати як посилення, так і нівелювання впливу кожного з факторів.The article describes the mental development that is closely associated with biological properties of the organism, its genetic and constitutional features, congenital and acquired qualities, mediated by the gradual formation of the structure and functions of various parts of the central nervous system. It is noted that the main factors influencing the mental development include heredity, family environment and upbringing, as well as the external environment with its diverse social and biological influences. All these influences appear in a single complex that may influence both intensification and leveling effect of each factor.ruонтогенездизонтогенеззадержка психического развития (ЗПР)умственная отсталостьпсихический инфантилизмонтогенездизонтогенеззатримка психічного розвитку (ЗПР)розумова відсталістьпсихічний інфантилізмontogenydysontogenesispsychical retardationmental retardationmental infantilismГенезис психофизических недостатковГенезис психофізичних недоліківThe genesis of mental and physical deficienciesArticle