Іванова, Наталія ГеоргіївнаМарчук, Ірина ПетрівнаНагорна, Наталія ВолодимирівнаIvanova, Nataliia H.Marchuk, Iryna P.Nahorna, Nataliia V.2024-06-032024-06-032024Іванова Н. Г. Академічний контекст та крос-культурна комунікація: аудіовідеоматеріали сайту VideoEle (початковий рівень навчання іспанської мови як іноземної) / Н Г. Іванова, І. П. Марчук, Н. В. Нагорна // Вісник науки та освіти. Серія : Філологія ; Педагогіка ; Соціологія ; Культура і мистецтво ; Історія та археологія. – 2024. – Вип. 4(22). – С. 155–173.2786-6165https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/38278У статті презентовано один з найпомітніших освітніх ресурсів, спрямованих на навчання іспанської мови як іноземної, сайту VideoEle, який організований за чотирма мовними рівнями, від А1 до В2 за сучасними Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти. Вказаний сайт пропонує структуровані навчальні одиниці, які містять короткі відеоролики власного виробництва та співвідносні дидактичні вправи. Ресурс VideoEle розглядається як аудіовідеооснова для подальшого автономного та аудиторного навчання. Мета статті – аналіз та комплексний дидактичний опис аудіовідеоматеріалів початкового рівня (Nivel A1) сайту VideoEle, потенціалу їхнього використання в академічному контексті навчання іспанської мови як іноземної з ціллю покращення ефективності крос-культурної комунікації. Проаналізовано історію створення сайту, окреслено його структурну організацію. Розглянуто дидактичні дослідження зарубіжних та вітчизняних іспаністів, присвячені використанню аудіовідеоматеріалів (далі – АВМ) сайту VideoEle під час навчання іспанської мови як іноземної. Здійснено загальну дидактичну характеристику АВМ з урахуванням їхньої педагогічної цілеспрямованості, відповідності мовним та мовленнєвим літературним академічним нормам іспанської мови, умовної автентичності, адаптованості до аудиторної роботи та до веб-простору заохочення до автономного персоналізованого навчання, флексибільності, актуальності, наявності навчального матеріалу, чіткої структурованості, симпліфікативності, послідовності у поясненні, зразковості (взірцевості), доступності й посильності, тематичності, ситуативності, контекстуалізації, різноманітності, інтерактивності, атрактивності, інформативної та практичної цінності, комунікативної спрямованості, культурологічної орієнтованості, направленості на соціокультурну сенсибілізацію, оптимальної лексичної насиченості, естетичності відеооформлення, якості аудіосупроводження, гармонійності аудіовізуального сприйняття, за типологією та з психологічної точки зору. Сформульовано перспективи подальших досліджень АВМ зазначеного сайту (лінгводидактичний аналіз, розробка практикоорієнтованого методичного забезпечення, створення типології тощо).The article presents a didactic description of the VideoEle website. The VideoEle website is one of the most popular online educational resources. It is aimed at teaching Spanish as a foreign language. VideoEle is organised into four language levels, from A1 to B2, according to the current Common European Framework of Reference for Language Education. The website offers structured learning units. They contain short self-produced videos and corresponding didactic exercises. The VideoEle resource is seen as an audio-video basis for further autonomous and classroom-based learning. The purpose of the article is to analyze and provide a comprehensive didactic description of the entry-level (Nivel A1) audio and video materials of the VideoEle website and the potential for their use in the academic context of teaching Spanish as a foreign language in order to improve the effectiveness of cross-cultural communication. The article analyses the history of the website and outlines its structural organisation. The didactic researches of foreign and Ukrainian methodologists (Agustín Iruela, María Cardenete Ropero, Jorge Enrique Ramírez Peñuela, Ana Sanmiguel Mariño, O B. Bigich, V. Plienko), which are devoted to the use of audio-video materials (hereinafter - AVM) of VideoEle site in teaching Spanish as a foreign language, are considered. The target audience of the VideoEle website and a general didactic description of its educational materials is described (by Agustín Iruela). A research of the materials of the VideoEle website of A2 level is presented, with the aim of developing students' communicative competence through autonomous learning (Jorge Enrique Ramírez Peñuela). It is emphasised that the VideoEle website leads in its high integration of the sociocultural aspect in the learning content (María Cardenete Ropero), etc. The general didactic characteristic of AVMs is carried out taking into account their pedagogical purposefulness, compliance with the linguistic and speech literary norms of the Spanish language, conditional authenticity, adaptability to classroom work and to the web space, motivation for autonomous personalised learning, flexibilisation, relevance, availability of teaching material, clear structuredness, symplificativity, consistency in explanation, exemplarity, accessibility and feasibility, thematic, situational and thematic characteristics. Prospects for further research of AVMs of the mentioned site (linguodidactic analysis, development of practice-oriented methodological support, creation of typology, etc.) are formulated.ukсайт VideoEleпочатковий рівень навчання іспанської як іноземної (Nivel A1 ELE)аудіовідеоматеріали (АВМ)дидактичний описVideoEle websiteelementary level of teaching Spanish as a foreign language (Nivel A1 ELE)audio-video materials (AVMs)didactic descriptionАкадемічний контекст та крос-культурна комунікація: аудіовідеоматеріали сайту VideoEle (початковий рівень навчання іспанської мови як іноземної)Academic context and cross-cultural communication: audio and video materials from the VideoEle website (the beginner’s level of learning Spanish as a foreign language)Articlehttps://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-4(22)-155-173811.134.2-028.26/27https://orcid.org/0000-0001-9614-9587https://orcid.org/0000-0002-7278-8664http://orcid.org/0000-0003-4286-1493