Сапригіна, Ніна ВадимівнаСапрыгина, Нина ВадимовнаSaprygina, Nina V.2010-09-292010-09-292007Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/695Моделі масової комунікації ґрунтуються на розумінні процесу індивідуального спілкування як діалогічної взаємодії двох комунікантів. Для пояснення процесу сприймання деяких текстів у художній комунікації можна використати схему Л. С. Виготського. Моделі масової комунікації Е. Каца і П. Лазарсфельда, а також моделі Г. Малецке та Л. В. Матвеєвої придатні для пояснення комунікації письменника й читача.В основе моделей массовой коммуникации лежит понимание процесса индивидуального общения как диалогического взаимодействия двух коммуникантов. Для объяснения процесса восприятия некоторых текстов в художественной коммуникации можно использовать схему Л. С. Выготского. Модель массовой коммуникации Е. Каца и П. Лазарсфельда, а также модели Г. Малецке и Л. В. Матвеевой пригодны для пояснения коммуникации писателя и читателя.Models of the mass communications are based on the understanding of process of individual dialogue as an interaction of two communicants. For an explanation of process of recognition of some texts in the art communications it is possible to use the circuit by L. S. Vygotsky. The models of the mass communications by Å. Katz and P. F. Lazarsfeld, by G. Maletzke and by L. V. Matveyeva are applicable for the explanatory of the communications of the writer and reader.індивідуальна комунікаціямасова комунікаціяхудожній текставторчитачмоделі комунікативних процесівиндивидуальная коммуникациямассовая коммуникацияхудожественный текставторчитательмодели коммуникативных процессовthe individual communicationsmass communicationsart textthe authorreadermodel of communicative processesМоделі комунікативних процесів у масовій, індивідуальній та художній комунікаціїМодели коммуникативных процессов в массовой, индивидуальной и художественной коммуникацииThe models of the communicative processes in the mass, individual and artistic communicationsArticle