Душка, Алла ЛукиничнаДушка, Алла ЛуківнаDushka, Alla L.2014-02-052014-02-052013Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/4423В статье рассматриваются особенности развития семьи как модели формирования жизненного стиля ребенка с психофизическими нарушениями, программа психологической помощи, проводится теоретический анализ литературы по данной теме. Подчеркивается, что эмоциональное состояние и отношения между детьми и родителями влияют на эффективность программы психологической помощи. С другой стороны, программа психологической помощи семьям детей с психофизическими нарушениями помогает наладить гармоничные детско-родительские отношения, корректирует эмоциональное состояние как ребенка, так и родителей.У статті розглядаються особливості розвитку сім’ї як моделі формування життєвого стилю дитини з психофізичними вадами, програма психологічної допомоги, проводиться теоретичний аналіз літератури з даної теми. Підкреслюється, що емоційний стан і відносини між дітьми і батьками впливають на ефективність програми психологічної допомоги. З іншого боку, програма психологічної допомоги сім’ям дітей з психофізичними вадами допомагає налагодити гармонійні дитячо-батьківські відносини, корегує емоційний стан як дитини, так і батьків.The article deals with particular features of family development as a life forming model for children with psychophysical disabilities. It describes psychological support program. A theoretical analysis of the literature on this topic is carried out. It is emphasized that the emotional state and relationship between children and parents influence the effectiveness of the program of psychological assistance. On the other hand program of psychological assistance for families of children with psychophysical disabilities helps build harmonious parent-child relationships, corrects the emotional state of both child and parents.ruдетско-родительские отношениядети с психофизическими нарушениямиразвитие личности ребенкаэмоциональное состояние членов семьидитячо-батьківські відносинидіти з психофізичними вадамирозвиток особистості дитиниемоційний стан членів сім'їchild-parents interrelationschildren with psychophysical disabilitieschild personality developmentfamily members’ emotional stateВлияние взаимоотношений в семье на развитие личности ребенкаВплив взаємовідносин в сім'ї на розвиток особистості дитиниThe influence family interrelations for development child personalityArticle